maaliskuu 28, 2024, 10:13:36 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Aji Fantasy (c. baccatum) 2012

Aloittaja popcornmaker, tammikuu 13, 2012, 17:26:14 ip

« edellinen - seuraava »

popcornmaker

tammikuu 13, 2012, 17:26:14 ip Viimeisin muokkaus: tammikuu 13, 2012, 17:30:38 ip käyttäjältä popcornmaker
Aji Fantasy sarjassa ympärysmitta ratkaisee voittajan. Kilpailuun osallistuaksesi laita kuva (jossa ympärysmitta mukana) paksuimmasta aji fantasy chilistä tähän puuhun. Kaikki yleinen löpinä/kuvat aji fantasy chilistä/ taimista/ aikuisesta kasvista myös sallittua tässä puussa. Kun oma kisachili kasvaa isommaksi, poistetaan vanha viesti ja laitetaan uusi. Jokaisella saa olla vain 1 tulos kustakin lajikkeesta.

Yleiset säännöt:

- Vesi ja multa ei erotella
- Ylivuotisten käyttöä ei kielletä
- Kisa alkaa 1.1.2012 eli toissavuotisen jätti chilin kuva ei kelpaa ja reilunpelin hengessä suotavaa että jokainen tätä noudattaa
- Chilin pitää olla kiinni puskassa mittaushetkellä

Kisa ensisijaisesti leikkimielinen (voittajalle toki palkinto) ja toivottavasti keskustelua herättävä. Eli vaikka oma chili ei yllä sen hetkiseen kärkitulokseen niin toivottavaa olisi että siltikin kuvan laittaa muitten ihmeteltäväksi.

Hubert

Avataanpas kasvatuskilpailu 2012 tällä hurjalla jättiläisellä!  :o Ympärysmittaa huikeat 11,5 senttimetriä!   ;)




Saturnus


Ympärysmitta on 11,6 cm  (pahoittelen että kuva on hiukka suttuinen)


HSuomi

13.1cm (mittanauhasta on leikattu 1cm pois). Ensimmäinen kypsä meni parempiin suihin ennenkuin toi romu mittanauha löytyi :P On muuten hyviä.


Juso

Pannaan pieni pähkinä tuomaristolle: miten määritellään podi, riittääkö että kaikki mitä yhdestä kannasta lähtee on podia? Tällainen löytyi AF puskasta:



tässä siis yksi kokonaisuus joka muodostuu kahdesta osiosta.



kanta yhteinen



ja halkileikkaus tässä. Tuo sisäreuna joka yhdistää osiot, on yhtenäinen.

Mitä sanotaan?

En edes yritä tarjota tätä kilpailuun, puskan uumenissa kuvaaminen kun on lähes mahdotonta, mutta ympärysmitta on luonnollisesti melkoinen. Mutta olisiko tämä ollut kelvollinen yksilö koko systeemin ympäri mitattuna?


Whili

Kyllähän tuo yhdestä kannasta lähtee, eli on yksi chili.

Mielestäni hyväksyttävä tuote, mutta ratkaskoon poppari asian kun on kisan ylipäällikkö.
Ja kuten säännöt sanovat:
- Chilin pitää olla kiinni puskassa mittaushetkellä

Pistäppä vaan päätä ja kameraa sinne puskan sisuksiin  ;D

Chilivaari

Olisi se kyllä aika ylivoimainen ollut, joten ehkä on hyvä, että et mitannut. Olisi mennyt muilta mielenkiinto kisaan. Mutta ihan sääntöjen mukaiselta tuo minustakin tuntuu.

Juso

Joo, yksilö on jo soseena :). AF:sta näyttää podin muoto olevan todella vaihteleva. Tiedän että jättitomaattien kasvattajat etsivät mutanttikukkia, joissa kaksi tai useampia kukkia "fuusioitunu" yhteen. Niistä ne hirvittävät möllykät sitten kasvavat. Ulkonäössä on joitain samoja piirteitä tuon kanssa mutta tuskin lienee samaa ilmiötä kuitenkaan. Joku muuten vaan friikki yksilö...

Ei kai tässä muu auta kuin lahjoa vaimo kameranaiseksi, ja itse syöksyä rohkeasti puskaan mittanauha kädessä vaurioista piittaamatta. Melko varmaa että jotain samanlaisia tulee muillekin.

ChIlIDoG

Laitetaan nyt kuva yhdestä monsterista, en teidä soveltuuko kisaan kun on turpeessa kasvanut? Mutta lisään kuvan kun on kasvanut hyvänkokoiseksi vaikkakin vielä raaka ja tuskin tälle kaudelle kasvarissa täällä lapissa kerkeää enää kypsyäkkään. Vielä jos vähän oikoisi tuota mittanauhaa saattas tulla pari milliä lisää.


Nightfrost89



Kasvi ei ole minun vaan kasvatuksesta on huolehtinut enoni. Mutta tuollainen Aji Fantasy sieltä puskasta löytyi, kun kävin kahtomassa enon kasvatuksia :)

PP

Tuommoinen löytyi.



Aji Fantasy 15,8 cm.

Podien väri näyttää olevan sitä vaaleampi, mitä vähemmän valoa podi on saanut kypsyessään. Kasvarissa pusikon seassa tuli tuollaisia aneemisen kellertäviä podeja, mutta ulkona suurin osa on aivan kirkkaankeltaisia.

sorrii

Eip löydy omepelijan mittaa mulla; timpurin mitta ov vähä jäykkä. Miittasin siis vähän jäykällä mainosviivottimella kiristellen senverran löysästi ettei hetelmä hajoa! ~17cm:


Sama avonaisena:


Nämä hedelmät on kasvaneet mökillä kasvihuoneessa, ja siirsin kasvit lämpimään kypsymään kolme viikkoa sitten. Ei ehkä ihan tuossa nurkassa olisi noin kasvaneet ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Whili



20,5 cm

isompiakin on puskan sisuksissa, mutta aloitetaan tuolla raakileella.

sorrii

 :D Taitaa mitta tehdä kiepin keskisormen ympäri ?

Eiii. Tul mieleen tossa omassa mittauksessa että aika helppo olisi valokuvassa vedättää parikin senttiä löysiä näkymättömissä.
Tällaisissa ameeba-muotoissa chileissä reiluin mitta on paino: Sehän se kertoo todellisen koon ja paljonko on syötävää ..

Toinen juttu olisi laittaa se nauhamitta menemään koko ympärysmittä hedelmän pintaa myöten: jos on mutkia paljon, niin tulee mittaakin enemmän kuin ihan pyöreässä. Tuo mun jäykkä viivotinhan oikaisee mutkissa ...

...tai jospa saisi skaalattua kuvan koko podista paperikuvaan oikein ja mittaisi sen pinta-alan ...  ;)

[kyä vituu ny jos hävisin Whilille !!]
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: sorrii - lokakuu 10, 2012, 11:04:12 ap... tossa omassa mittauksessa että aika helppo olisi valokuvassa vedättää parikin senttiä löysiä näkymättömissä.
Tällaisissa ameeba-muotoissa chileissä reiluin mitta on paino:



Epärehellisille huijaus on näillä säännöillä helppoa, mutta leikkimielistä kasvatuskisaa kun käydään, luotetaan rehellisyyteen.


Painon huijaus olisi vähintään yhtä helppoa; lyijyä sisään. Alkuvuodesta kisaa suunnitellessa painoon perustuvat karsittiin siksi, että tarkkuusvaakoja ei ole kovin yleisesti, mutta ei näköjään mittanauhojakaan ole joka huushollissa. Taannoin saksalaisfoorumilla hyväksyttiin mitaksi tunnetun päivälehden otsikon avulla mitattu. Jos vaikka leikkaat Tamperelaisesta nimen, kierrät sen Fantasyn ympärille ja mittaat sitten siitä viivottimella mitan. Paperin (ja mittanauhan) voi paperiliittimellä kiristää paikoilleen ja irroittaa sormet chilistä, jos se yhtään vakuuttaa sinua rehellisyydestä. Keinoja on.


Popcornamkerilta olisin kyllä odottanut väliaikatuloksia jo tässä vaiheessa, kun monellakaan ei noita enää riipu oksilla.

Toni.A

Viimeksi paikalla elokuun viimeinen päivä, joten hieman on jäänyt hommat taka-alalle! ;) Pienenpientä tatsia hommaan, vaikka kyseessä leikkimielinen kisa onkin! :)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

Whili

Lainaus käyttäjältä: sorrii - lokakuu 10, 2012, 11:04:12 ap
:D Taitaa mitta tehdä kiepin keskisormen ympäri ?


Kireelle on vedetty, saapi tulla vaikka tarkastamaan, raakile keikkuu viellä puskassa.

Voisi samalla mittailla noita isompia puskan sisältä  ;D  Nelikätisesti onnistuu helpommin.

sorrii

Auonkohan mä päätäni liikaa. Leikkiä se on tämä kirjoittelukin  ;D

En mä sitä huijaamista päällimmäisenä edes ajatellut vaan sitä mikä olisi se oikea mitattava ominaisuus. Maku x paino x tilavuus x pituus x kuoren pintala jaettuna pii-kertaa joku luonnonvakio ja muutama kreikkalainen kirjain??

Huomasin tuossa mitatessa kyllä vihreän pikku-sorriin olkapäälläni joka kehoitti vähän löysäämään sitä mittaa:
Whilin kuvaa katsoessa tuli ekana mieleen että pilailee MULLE [omatunto??) kun se hedelmä näytti jotenkin pieneltä mittaan nähden.
Ei ole helppo kuvata että näkyisi oikein, ja siksi itse laitoinkin se toisen kuvan.

Jos palkintona olisi muutama tonni rahaa ja vaikka Räyhiksen kaikki veitset, niin varmaan huijaisin minä ainakin; nyt ei motivoi ...

Mulla muuten kaikki kasvu loppui kuin seinään kun siirsin kasveja sisään. Hengissä kyllä pysyvät ja kypsyvät. Ulkona on vieläkin iso Turbopube ja Lemondrop; täytyy mennä katsomaan kohta..
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Chilivaari

Poppari ei ole vastannut yksityisviesteihinkään. Kun pakkaset ovat edessä, olisi mielestäni väliaikatulosten vuoro. Naputtelin nämä Fantasyt (toivottavasti kaikki) Open Officeen ja käskin sen lajitella isoimmat ensin. Tässä lista kuvakaappauksena 12.10. tilanteesta.


   


Sama pitäisi tehdä muillekin kilpalajikkeille.


Nightfrostin eno ei tietenkään osallistu kisaan, sillä hän ei ole itse ilmoittanut kasvatuksestaan, eikä Nightfrost ole itse tuota kasvattanut.

Nightfrost89

Chilivaari on ihan oikeassa, tuo laittamani kuva ei ole kilpailuun osallistuminen, vaan on lisätty tänne, kuten ohjeissa on sanottu "muitten ihmeteltäväksi" :)