maaliskuu 29, 2024, 09:17:56 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Käytätkö hanskoja chiliä leikatessa?

Aloittaja SK, huhtikuu 15, 2011, 11:24:54 ap

« edellinen - seuraava »

Käytätkö hanskoja/suojaimia ruokaa tehdessä ja chilejä säilöessä?

Käytän.
80 (23.7%)
En.
117 (34.7%)
Huomaan myöhemmin, että olisi pitänyt...
140 (41.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 325

salsa

Ei parin chilin käsittelyssä tarvii mutta jos kokkaa useimille ja oikein niiden kanssa räpeltää niin kyl kannattaa...Varsinkin jos aikoo silmiä kaivella sen jälkeen  ;D

TeemuN

Nitriilihanskat on ohjeena käsitellessä Qutenza laastareita, joissa kapsaisiini vaikuttavana aineena. Perus lateksihanskat ei suojaa tarpeeksi. Ihan vaan vinkkinä jos sato on runsas ja pilkkomista paljon.

Harri1980

Tilanteen mukaan. Isommat erät ja tulisemmat lajikkeet vaatii ne hanskat. Tietysti piti kantapään kautta tämäkin oppia.

Jauhamisen jälkeen on muutama äkillinen ja voimakas yskänkohtauskin tullut.

Antti88


Dani

Hanskat muistuu mieleen yleensä vasta kun kerran kesässä on polttanut strategiset alueet ja silmät.
#1746

sorrii

Onpa joskus enemmän kerralla pilkkoessa tullut käytettyä. Kuivattuja jauhaessa hangityssuojaakin. Ruokaa laittaessa harvoin viitsin tai edes muistan, vaikka kaapissa on parikin laatikkoa kertakayttöhanskoja. Silmiä joskun vähän kirvelee. Munissa se polte tuo vaan nuoruuden lähemmäs. Tyttöystävä on joskus muuttunut frigidiksi, mutta sekin unohtaa aika pian ... toivottavasti.
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Hegu

en ole käyttänyt enkä varmaan tule käyttämään :)

DoZe

Eilen oli taas sellainen fiilis että olisi pitänyt käyttää nagan kanssa kumihanskoja. Oli vähän sieltä sun täältä paikat tulessa :D

tsilizoo

Sormet on tulessa. Eilen oli kassit. Sitä ennen aukesi nenä. Eli todennäköisesti kuulun ryhmään kantapään kautta hankitaan lapaset.

Jahvetti

Ei sitä ens kerralla enään muista!
Eli ilman hanskoja vaan :D
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

MegaRatt44

Enpä ole käyttänyt. Ei mitään pöpöjä ole tullut. Ainoa vaaratilanne on jos käpälöillä kähmiessä koskee silmään niin kipu on sanoin kuvaamaton. Hanskat vaan käyttöön sittenkin. :o
Kauden 2012 päiväkirja alotteilla:
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11388.0

Täti-E

Käytän ja en käytä..toisinaan nenänkaivuu operaation jälkeen tajuan että olisi pitänyt..Ihan fiiliksellä mennään ja tohotellaan.

popcornmaker

Hiemankaan tulisempaa käsitellessä käytän. Aina hanskatkaan eivät kyllä auta.. Ainakin kerran kun veitsellä siemeniä poistin niin eikös yks pirulainen silmään jotenkin kimmonnut. Ja mikäli luvassa hellä ilta rakkaan kanssa niin sen päivän chilinleikkuissa voinen suositella hanskojen käyttöä :o

Nakki

Eipä tuu käytettyä hanskoja. Nagat ja habat nappaan vaan kiinni haarukkaan ja pilkon laudalla. Hyvin on onnistunut.
Veitsen unohdan pestä useimmiten heti käytön jälkeen, eukon tomaatit yms. kummajaiset saa siten sitten vähän tulisuutta, minä huutoa. Chililauta on jo erikseen, sitä hän osaa välttää. :)
Any marriage where the female is allowed to speak and wear clothing is doomed to failure. -Quark-

Jahvetti

Jauhamisessa olen jo oppinut käyttämään liesituuletinta, hanskoja en vieläkään ;D

Yleensä kuulemma virheestä oppii, muttei sekään ihan kaikkiin kovakalloihin päde.
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Whili

Joskus tuli käytettyä kumeja, mutta kun rupes olemaan kumisia sormenpäitä habasilpussa...
nykyään menee ilman hanskoja periaatteella: vasen käsi hetelmään ja oikea veitseen, nenään ja silmään.
Kokeilun kautta viisastuneena ;D

Heku

En käytä, satunnaisesti tulee huomattua että olisi kannattanut.

Kuivailin ja jauhoin tänään orange Habaa jotain ~35 hedelmän verran, lisäksi jauhoin aiemmin kuivattua Brown Large Habaa ja Lemon Droppia.
Ennen kuivausta pilkoin ja poistin siemeniä ym. ilman hanskoja + myöhemmin muuten käsittelin ilman hanskoja, saunassa huomaa miten vasen käsi "hehkuu" lämpöä. Noh, olen onneksi oppinut pitämään vasemman käden poissa silmistä ja muista paikoista.  ;D

Raimo Rintalihas

Kyllähän sitä alkoi käyttämään, kun pari kuukautta sitten pilkoin Habaa jauhelihakastikkeeseen ja samana iltana pää täyteen. Tulihan sitä tietysti kännissä hieman palleja raavittua ja hauskuus loppui siihen...

sorrii

Ostin tänään -pakko oli yleissivistyksen vuoksi- Aji Finlandiaa Pirkkalan Citymarketista. Vahvuus merkitty 8 ?!?
Makustelin sitä paljaaltaan, ja ihmettelin tuota tulisuuslukemaa; mun mielestäni se olisi ollut ennemmin 2-3

Leikkelin puolikkaan palon grillileivän väliin ja tietysti otin siemenet talteen. Lähempänä tyveä ja siemenkantoja oli sitä poltettakin jo vähän.

Sitten istumaan sohvalle katsomaan uutisia leivän kanssa. Kun olin syönyt pistin -tietysti- toisen käden munille ja toisella hieroin silmiäni ... ha ha ha

Hanskojen kanssa olisin taas kokemusta köyhempi!

ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Vate

No kokemusta on, ja on paljonkin! Kerran melkein sokeudeuin! Ainaskin tuntu siltä... Sitten on nenään menny 2 kertaa... ;D