Kirjoittaja Aihe: Tomaatti ongelma  (Luettu 2696 kertaa)

Poissa museosetä

• Zibula
    • Profiili
Tomaatti ongelma
« : Huhtikuu 14, 2011, 10:59:42 ap »
Elikkäs ostin honkkarista tomaatin siemeniä ja ne on nyt muutaman viikon ollu eslien alla kasvamassa. muuten noussut hyvin mutta lehdet haalistuvat ja näyttää muutenkin vähän aliravitulta.. growta laitan tänään ensimmäistä kertaa.. oon pitäny 18/6 valoja, onko ok?? muutenki saa kertoo niksejä ja vinkkejä tomaatin kasvatukseen kun ite on ihan pihalla :D kiitos

Poissa Upcider

• Pepperoni
  • **
    • Profiili
Vs: Tomaatti ongelma
« Vastaus #1 : Toukokuu 04, 2011, 12:39:24 ip »
Elikkäs ostin honkkarista tomaatin siemeniä ja ne on nyt muutaman viikon ollu eslien alla kasvamassa. muuten noussut hyvin mutta lehdet haalistuvat ja näyttää muutenkin vähän aliravitulta.. growta laitan tänään ensimmäistä kertaa.. oon pitäny 18/6 valoja, onko ok?? muutenki saa kertoo niksejä ja vinkkejä tomaatin kasvatukseen kun ite on ihan pihalla :D kiitos

Valoja voit vähentää, riippuen tietenkin siitä minkä tehoiset valot käytössä. 16/8 riittää jo helposti ja saavat kunnon lepovaiheen.

Jos lehdet ovat vaaleanvihreät niin varmista, että
a) typpeä on tarpeeksi (lannoitus)
b) ettet kastele liikaa

Poissa Hegu

• Tabasco
    • Profiili
« Vastaus #2 : Toukokuu 04, 2011, 17:36:33 ip »
liika valoa myös epäilen. Itse pidin valoa tomaatille 14/10 ja hyvin ovat kasvaneet

Poissa Herra 47

• Naga Morich
  • chilitkö polttaa??? Ei ne oikeasti, kuvittelet vain
    • Profiili
« Vastaus #3 : Toukokuu 04, 2011, 20:29:54 ip »
jos muutaman viikon olleet ja nyt vasta lannoitetta niin siinä se vika... ei riitä puhti enää
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)