huhtikuu 16, 2024, 07:40:35 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Heips, nyypiö esittäytyy

Aloittaja viu, maaliskuu 10, 2016, 23:36:36 ip

« edellinen - seuraava »

viu

Olen maanviljelijä Kärkölästä ja ajattelin kokeilla jotain pienempää harrastuksen vuoksi. Lapsena tuli paljonkin hoidettua äidin ja mummon avuksi puutarhaa, mutta yksin puuhatessani huomasin vihreän peukaloni olevan keskellä kämmentä. Jätin moneksi vuodeksi puutarhan hoidon väliin ja nyt yritän kaivaa sen tuolla pihalla ttaas esiin. Yllättävän paljon syötävää pihalta kuitenkin löytyy ilman kasvimaatakin, syön siis villikasveja runsaasti.

Chilin kasvatusta olen miettinyt jo pitkään, ja nyt uskaltaudun toteuttamaankin. Syksyllä ajattelin suunnitella  jonkinlaisen sisäpuutarhan, koska talossa on muuten hukkakäytöllä oleva kolonen.

Trioniska

Ensiksi puuhastelet "kohtuullisen" kokoisen kasvihuoneen pihalle ja heti perään toteat pienen kolosen talossa aivan liian pieneksi harrastukselle...

Tämä siis noin 3. kauteen mennessä jos normisti menee  >:D

Lainausyksin puuhatessani huomasin vihreän peukaloni olevan keskellä kämmentä.


Tuo osuus osuu niin hyvin omallekin kohdalle mutta kummasti lannoitesäätelyiden etc. vimpainten avulla homma muuttunut tekniseksi ja pienviljelemiseksi niin homma vain alkanut sujumaan ihan ok. Toki Chilit ovat olleet kovin anteeksiantavia pikku erheillekin niin kummasti helpottanut etenemistä... ;)

Pian sinulla onkin kaalia ja muuta kasvamassa mitä laittaa sekaan hapatus satseihin (mielestäni yksi parhaimpia säilytysmuotoja chileille), itse päässyt vain maistelemaan hapatuksia :P
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

0lli

If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

viu

Lainaus käyttäjältä: Trioniska - maaliskuu 11, 2016, 04:58:39 ap

Pian sinulla onkin kaalia ja muuta kasvamassa mitä laittaa sekaan hapatus satseihin (mielestäni yksi parhaimpia säilytysmuotoja chileille), itse päässyt vain maistelemaan hapatuksia :P


Mikä ettei, hapankaali on hyvää. Jos sen kasvihuoneen saa aikaiseksi, niin sitten on kiinankaaliakin ja pikkukilien kanssa siitä saa kimchiä!