huhtikuu 16, 2024, 08:25:10 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Pelti on onnellinen, peltillä on natikka :)

Aloittaja pelti, toukokuu 03, 2003, 11:17:08 ap

« edellinen - seuraava »

pelti

Jei! Tulihan se pikkuaurinko hankittua vihdoinkin. :)



Kyllä nyt passaa. Kuva hieman tumma suuresta valomäärästä johtuen :) En jaksanut säädellä itse kameraa.

Fatalii

Tuo onni on kyllä tuttua!!!
Voin taata ettei natikan hankinta pääse harmittamaan!!

Pikkuhiljaa alkaa kasveissa näkymään miten ne NAUTTIVAT kunnon valosta ja kiittävätkin sitten runsailla sadoilla!!

Onnittelut *LOISTAVASTA* hankinnasta ;)

Olen iloinen puolestasi pelti! :D

Erityisesti baccat näyttävät olevan kiitollisia kasvatteja natikan valossa, viihtyvät niin lähellä kuin kauempanakin!
Sopii ainakin mulle, baccat kun on ruuanlaitossa omia suosikkeja :)

Tosin Rocotokin _hieman_ kolahti, mutta näyttääpä nekin viihtyvän natikan loisteessa! :)
Erinomaista erityisesti leivän päällä (VARSINKIN grillattuna!) ja tortilloissa aivan omiaan! :)

Itse puhkun intoa vieläkin natikan ansioista vaikka on se tuossa jo hetken loimottanut !!

Vakava chilinkasvattaja EI voi passata tuollaista lamppua jonka ansiosta kesä on läpi vuoden!! :)
The best chile pepper seeds available here:
http://fataliiseeds.net

Join Fatalii FACEBOOK with over 75 000 chileheads all around the world!
http://fatalii.net/fb

Check the latest chile articles and pictures here:
http://fatalii.net/
Being updated all year around

Tyräkki

Naapurin ukkokin tuossa kertoili, että oli huhtikuun alussa rynnännyt pelkissä kalsareissa ulos katsomaan tulipaloa, kun oli loimotus näkynyt keittiönsä ikkunasta. Siunaili sitten, ettei ehtinyt soittaa palokuntaa paikalle, olipahan nääs "vain" meikäläisen kasvarikauden avaus kyseessä. Aika lailla tollanen tulipalon oranssihan tuo natikan loimotus kieltämättä on, ja iltarusko siis ollut joka ilta klo:19.00 alkaen. Oikein käppäilivät aluksi kylänmiehet sitä ihmettä varta vasten katsomaan. Ilmeisesti ovat jo alkaneet tottumaan, sillä muutama on alkanut taas tervehtiä. Poliisilta vältyin sillä, että ilmoitin etukäteen tutulle konstalle.

Mahtava peli on natikka, kieltämättä :D

pelti

Ainoa miinuspuoli minkä olen huomannut natikan saannin jälkeen on se, että on jo kahtena aamuna ollu tämä huone pimeänä, koneet ja pakastin sammuksissa. Syynä 10A lauennut automaattisulake :) Tämä ei kuitenkaan käy joka aamu, joten oletan sen olevan sidoksissa pakastimen kompuran käynnistymisen/päälläolon ja natikan sytytyksen yhtäaikaisuuteen.

Joku ratkaisu tähänkin on keksittävä. Saakohan noita automaattisulakkeita vaihtaa isompiin ilman sanktioita :)

Tyräkki

Monilla sähkölaitteilla on hurja virranottopiikki laitteen käynnistyessä. Ero voi olla jopa moninkertainen käynnistyksen jälkeiseen kulutukseen verrattuna. Tähän ongelmaan auttaa sulakkeen kokoluokan vaihdon sijasta usein myös sulakkeen nopeuden vaihto hitaampaan. Hidas sulake kestää hetkellisesti huomattavasti suurempaa kuormaa kuin on sulakkeen nimelliskestävyys. Tarkista siis onko sulake mallia nopea. Jos on, niin vaihda samansuuruiseen hitaampaan. Jos on jo valmiiksi hidas, niin joutunet vaihtamaan suurempaan. Pakkohan moisen spontaanit "auringonlaskut" on saada kuitenkin jotenkin loppumaan.

pelti

Onko noita automaattisulakkeita olemassa hitaita. Kyseessä on siis sellainen 2-asento kytkinsulake mikä lauetessaan katkaisee ja sormen napsautuksella sulake taas toimii.

Tyräkki

Automaattejakin on eri nopeuksilla. (tiedän koska kasvariini jouduttiin laittamaan hitaampi automaattisulake juuri natikan takia) En kuitenkaan tunne asiaa paremmin, sillä sähkäri en ole. Kysyppä asiasta sähkötarvikeliikkeestä.

Joni

Saakos kysäistä mistä sä tuollaisen natikan hommasit, missä on oma sulake?

pelti

Eipä ole omaa sulaketta tuossa vaan taulusta paukkuu siis. Pimenee samalla toinen tietokone joka raksuttaa serverinä tuossa.