Mikä chilejäni vaivaa?

Aloittaja Kaltsu, tammikuu 19, 2010, 21:58:10 ip

« edellinen - seuraava »

unenkuva


Kerrotko vähän tarkemmin kasvuolosuhteista.

DoZe

Lannoituksen olen hoitanut yaran calcinitilla ja hydrolla. Määrä lannotteilla vajaa puolet siitä mitä vesiviljelyssä käytän. Kastellut olen aina kun kasvi on alkanut lehtiä roikottaa, silloinkin olen antanut aika niukasti nestettä, eli liikakastelusta tuskin on kyse. Huoneilma aika kuiva, voisiko johtua siitä? Valona oli aikaisemmin 15w ESL, nyt viikko sitten siirsin 36w putken alle. Kasvi on oireillut jo ainakin kuukauden päivät. Olen yrittänyt joka päivä etsiä ötököitä huonolla menestyksellä..

Mullat vaihdoin myös tuossa samalla kun eri valon alle laittelin mutta edelleen tulee uusia "ongelmalehtiä".

Huru-ukko

Siinä isommassa kuvassa on näkyvissä alimman lehden oksahangassa jotain öttiäisiä 2 kpl. Oikealla ylänurkassa yksi ja pari muutakin näkyy, mutta ei niin selvästi. En tunnista kyllä mitä ovat. Jos ne sitten ovat jotain tuholaisia....

DoZe

Onkohan tässä tulossa sokeaksi kun minä en öttiäisiä tuosta löydä :D

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: DoZe - tammikuu 30, 2013, 11:00:48 ap
Onkohan tässä tulossa sokeaksi kun minä en öttiäisiä tuosta löydä :D

Voit relata, näet edelleen hyvin. Minulla on hallusaanioita aina näin aamuisin. Kuvittelin noiden katkenneiden lehtien tai yms. olevan joitain ötököitä. Asia selvisi kun pesin silmälasit tämänkin vuoden puolella kerran..... ;)

DoZe

Kävi kyllä mielessä että katsoitkohan noita "tynkiä" kenties ötököiksi, mutta ajattelin että ei kai sentään. Ja jatkoin kuvan tuijottamista :D

jaolsten

Oletko käyttänyt mäntysuopasuihkutuksia tuolle kasville?
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

DoZe

En ole mäntysuopaa suihkutellut. Viime viikolla käytin kyllä ihan tavallisen vesisuihkun alla. En silloinkaan ötököitä nähnyt mutta ajattelin että käytänpäs "ihan varmuuden vuoksi".

Chilijamppa



Kertokaas viisaammat, mikä mun Lemon drop oikein vaivaa.
Mitään tuholaisia ei näy, mistä lie sitten hepulia ottanut itseensä?

wille

Lainaus käyttäjältä: Chilijamppa - tammikuu 31, 2013, 18:26:16 ip
mikä mun Lemon drop oikein vaivaa.


Ei kai tuossa mitään vikaa ole? Vai meinaatko noita käpertyneitä lehtiä?
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

bobster

Ei tosiaan mitään vikaa näy, mutta jos tarkotat lehtien käpristelyä, niin baccatumit vaan jostain syystä joskus niin tekee.
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

unenkuva

Minullakin Lemon Drop käpristelee lehtiään kovastikkin, ja hyvin tuottaa palkoa siitä huolimatta. Älä hätäile sen suhteen

Chilijamppa

Lainaus käyttäjältä: wille - tammikuu 31, 2013, 19:10:45 ip
Lainaus käyttäjältä: Chilijamppa - tammikuu 31, 2013, 18:26:16 ip
mikä mun Lemon drop oikein vaivaa.


Ei kai tuossa mitään vikaa ole? Vai meinaatko noita käpertyneitä lehtiä?


Hups... piti mainita, että mikä on kun lehdet on noin käpertyneitä.

wille

Lainaus käyttäjältä: Chilijamppa - tammikuu 31, 2013, 20:03:22 ip
Lainaus käyttäjältä: wille - tammikuu 31, 2013, 19:10:45 ip
Lainaus käyttäjältä: Chilijamppa - tammikuu 31, 2013, 18:26:16 ip
mikä mun Lemon drop oikein vaivaa.


Ei kai tuossa mitään vikaa ole? Vai meinaatko noita käpertyneitä lehtiä?


Hups... piti mainita, että mikä on kun lehdet on noin käpertyneitä.


Ok. Eli ei tosiaan ole mitään vikaa. Enemmänkin ominaisuus. Joskus tosin lehtien rullailu on yhdistetty liian jyrkkään lannoitukseen, mutta tässä tapauksessa en olisi huolissani.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

HSuomi

Taas tänne hattu kourassa viisammilta kyselemään.
Kuvissa kaksi eri Aji Verdeä. Mitähän ihmetä niille on käymässä kun lehdissä ruskeita reikiä.
Onko joku tyyppivika kun muissa chileissä ei mitään vastaavaa näy?


bobster

Onko lehden alapinnalla valkoisia pilkkuja? Mulla on yksi Aji Cristal, joka aina ruukun väihdön jälkeen näyttää vähä tolta. Ödeema?
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

HSuomi

Eipä noissa mitään valkoisia pilkkuja ole. Ovat vaan tollasia niinku vanha puhki ruostunut peltiämpäri.

Sitten toinen potilas:
Serrano. Lehdet vetää korkkiruuville. Mitähän toi mahtaa tarkoittaa? Ollut alusta lähtien vähän tollanen kierteelle kasvava.


jaolsten

Jotain sulla on pielessä noissa bublereissa, jos vieläkin on ongelmia. Mikäs sen veden pH on? Ja paljonko lannoiteväkevyys (EC)? Ota kuva juuristosta, syy voi piillä sieläkin.

Ilman kunnollista pohjatietoa me emme voi auttaa!
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

HSuomi

Kolme muuta bubleria tuntuu olevan ihan kunnossa sen jälkeen kun vähensin vettä. Tämä serrano vaan menee kierteelle. Myös toinen serrano joka on mullassa tekee vähän vastaavaa mutta ei läheskään noin pahasti.

Saako apteekista ostettua laitteiston jolla voi mitata noita asioita? Otan illalla kuvaa juurista.

ChIlIDoG

Lainaus käyttäjältä: HSuomi - helmikuu 04, 2013, 09:13:02 ap
Kolme muuta bubleria tuntuu olevan ihan kunnossa sen jälkeen kun vähensin vettä. Tämä serrano vaan menee kierteelle. Myös toinen serrano joka on mullassa tekee vähän vastaavaa mutta ei läheskään noin pahasti.

Saako apteekista ostettua laitteiston jolla voi mitata noita asioita? Otan illalla kuvaa juurista.


www.chilitarvike.fi