huhtikuu 16, 2024, 09:17:17 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Päivää että pätkähti!

Aloittaja Skorppio Moruka, tammikuu 17, 2017, 15:42:49 ip

« edellinen - seuraava »

Skorppio Moruka

tammikuu 17, 2017, 15:42:49 ip Viimeisin muokkaus: tammikuu 17, 2017, 18:45:40 ip käyttäjältä Skorppio Moruka
Aloittelin chiliharrastuksen (puolivahingossa) keväällä 2016.
Olimme vaimoni kanssa kyläily reissulla Jyväskylässä, ja niinkuin arvata saattaa ei Viherlandia jää yleensä tältä kauniimmalta sukupuolelta huomioimatta, varsinkaan kun Nurmeksesta saakka kuljetaan. Olin ensin sitä mieltä että odottelen parkkialueella tai kahviossa tietäen että vaimon ihastellessa kukkaloistoa yms. härpäkettä, ei tarvitse minun ihan muutamaan hetkeen odotella häntä palailevaksi. Mutta kuinka ollakkaan, uteliaisuuteni voitti kun kyseessä on kuitenkin varmaankin Suomen suurimpiin kuuluva puutarhaliike.
Niinpä huomasi pian olevani vaimon perässä (ihastelemassa  ;) ;)) tätä kukkaloistoa ja kaikkea muuta puutarhaan liittyvää tavaran paljoutta.
Vaimonihan pian löysikin kaiken etsimänsä, ja vähän siitä vierestäkin :).. Kassalle päin mentäessä huomasin nuo ihmeelliset puskat, jotka ihan selvästi kutsuivat minua luokseen niinkuin Seireenit Odysseijaa. Kysyin varovasti vaimoltani, olisiko autossamme mitenkään tilaa parille Habanero, Fireflame ja Vectura taimelle, sillä nämä poloiset olivat selvästikin kiintyneet minuun ensi silmäyksellä (niinkuin minäkin heihin).
Näinpä kevät/kesä 2016 antoi minulle sysäyksen tähän chilinkasvatuksen ihmeelliseen ja antoisaan maailmaan, joka on tosiaankin pehmittänyt tämän Pohjos-Karjalaisen karpaasin lujan sydämen  ;D
Tällä hetkellä taimilla on: Brain Strain, Naga Morich, Trinidad Moruga Skorpion, Naga Viper, Caribbean Red Habanero ja NuMex Bailey (yht. n. 25kpl), ja itämään vasta laitetut Aji Cristal, Mini Rocoto, Sciella Cella, Lemon Drop ja Bolivian Rainbow (yht. 15kpl). Jos vaimolta saan vielä lopullisen lausunnon suunnitelmistani laittaa yksi (ylimääräisistä)huoneistamme kasvatustilaksi, itämään lähtee vielä; Hyffae, Aji Limo, Hot Banana Yellow, Aji Norteno, Aji Fantasy, Bishops Crown ja Bhut Jolokia Caramel. >:D ;D
Se, miten kesän 2016 chilisato kasvoi yli odotuksieni oli myös iso vaikutus tähän koukuttumiseen, joku sanoi jopa että on lähtenyt lapasesta.. :) :)
Kiitoksia kaikille erittäin mielenkiitoisista keskusteluista ja vinkeistä Chilifoorumilla, täältä saa hitokseen hyviä vinkkejä omiin projekteihin!! :thumbup:
Ei se helevettikhän niin kuuma ole, kun pappi sen saarnaa..

NPhoBiaz

Ensin pehmiää karpaasin sydän, ja chiliä syödessä pikkuhiljaa pää. :) Tervetuloa foorumille!

Skorppio Moruka

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - tammikuu 17, 2017, 16:11:44 ip
Ensin pehmiää karpaasin sydän, ja chiliä syödessä pikkuhiljaa pää. :) Tervetuloa foorumille!

Kiitoksia!!
Tulin liittyneeksi joulukuussa myös Suomen Chiliyhdistys ry:n jäseneksi..mikäli täällä "Karjalan Tasavallassa" on joillain kiinnostusta perustaa omaa aluejaostoa, olen mielelläni mukana toiminnassa!
Ei se helevettikhän niin kuuma ole, kun pappi sen saarnaa..