huhtikuu 19, 2024, 23:15:37 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Hei Haloo...

Aloittaja ChiliPark, elokuu 23, 2011, 23:44:19 ip

« edellinen - seuraava »

chilihardhead.fi

elokuu 25, 2011, 19:37:03 ip #60 Viimeisin muokkaus: elokuu 25, 2011, 19:45:07 ip käyttäjältä chilihardhead.fi
No pidemmän aikaa sivua ihmetellessäni, en ole bongannut linkkiä Infernoon

Nyt se ilmestyi ;D
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

..TOMPPA..

juu aika moni muukin täällä on saanut sen kuvan..

mutta olkoon nyt..

Kadotus

Minä olen huono yhdistyksen jäsen, kun en ole kirjoittanut ainuttakaan viestiä yhdistyksen foorumille. Oli miten oli, mutta chilifoorumi on itselleni se foorumi jota käytän kaikkein eniten ja siki käynkin lukemassa tätä useita kertoja päivässä, jos vain satun olemaan netin ääressä. Silloin tällöin myös kirjoittelen jotain ja joskus harvoin ehkä asiaakin, eikä pelkkää tyhjänpäiväistä roskaa ja provoamista.  ::)

Inferno ja chilifoorumi ovat ehdottomasti syypäitä siihen, että pääsin chiliharrastuksessa konttaamisesta kävelyyn. Ilman chilifoorumia, en varmaan olisi liittynyt chiliyhdistykseen. Chilifoorumin kautta huomasin, että Pirkanmaalla on todella asiallista chiliporukkaa ja siksi voisin ehkä itsekkin kantaa korteni kekoon. Tähän mennessä se on jäänyt siihen jäsenmaksun asteelle ja johonkin "En ehdi" tekstiviestiin TunturiTigerille, mutta ehkä vielä joskus palaset loksahtaa kohdalleen.  ;)
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

Herpiili

Lainaus käyttäjältä: shp - elokuu 25, 2011, 19:27:42 ip
Toi nyt on ns. paskapuhetta että messuilla kehotettaisiin välttämään chilifoorumia


ChiliFestin INFO- ständillä ihan itse PJ kehoitti chileistä kiinnostunutta festarivierasta rekisteröitymään suoraan chiliyhdistyksen keskustelufoorumille, eikä mihinkään chilifoorumille, hänen mainitessaan ajatuksensa rekisteröityä chilifoorumille. Pointtina oli PJ:llä se, ettei hän NÄE mitä chilifoorumilla kirjoitellaan. Hoh.

Macex

Ihmettelen suuresti tuota asiaa, että jotkut eivät ole saaneet laskua itselleen liittyessään yhdistykseen. Itselle se tuli sähköpostiin ja maksu näkyi yhdistyksen sivuilla n. 2vk:n päästä maksusta. Ei mitään ongelmia ollut missään vaiheessa. Syytetäänkö tässä nyt yhdistystä sitä, jos joku on itse tyrinyt jotain liittyessään yhdistykseen?

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

chilihardhead.fi

No ainakaan omalla kohdalla ei jäseneksi rekisteröityminen onnistunut, edes uusinta yrityksillä. Tuon jälkeen joskus myöhemmin rekisteröidyin käyttäjäksi mikä onnistui ongelmitta.
Vuosi oli -09 ja tuolloin ainakin syksyllä oli muillakin samoja ongelmia...
Taisi Volitanskin myöntää olleen ongelmia
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

..TOMPPA..

elokuu 25, 2011, 20:41:48 ip #66 Viimeisin muokkaus: elokuu 25, 2011, 20:52:46 ip käyttäjältä Aji Inferno
Odotan sitä päivää kun itse PJ tulee kertomaan mielipiteensä tänne!

mutta sitä päivää ei täällä näyt koska jos ei ole pokkaa kertoa mitään ja välttelee vastuutaan niin olkoon sitten

on vaan vaikeaa tajuta varmasti tämän yhdistyksen puheenjohtajalla se että sana leviää nopeasti huonosta yhdistyksestä!

ja uskon kyllä Herpiiliä täysin!

(hyvin miedosti moderoitu hitusen ylivärikkään kielenkäytön johdosta...)

Aji Inferno

Ei yhdistys ole huono, mutta työ asiassa on vielä kesken. Parannuksia tarvitaan, eikä niitä tapahdu jos sätimme ihmisiä tai yhdistystä kaiken aikaa. Kuten tuonnempana todettiin, voisimme nyt alkaa keskittyä parannusehdotuksiin pelkän sadattelun sijaan.

Volitans

No jopas on disinformaatiota täällä. Korjataanpa vähän:

Yhdistyksen sivusto on www.chiliyhdistys.fi ja siellä on oma foorumialue vain jäsenille, sekä myös kaikille näkyvä alue rekisteröityneille. Lisäksi siellä on omat keskustelut hallitukselle ja eri toimintojen hallituksen ulkopuolisille vastuuhenkilöille.

Yhdistyksen sivuston mainoksien näkyvyys määräytyy niiden krediittien perusteella. Krediittejä myönnetään yhdistyksen hyväksi tehdystä työstä. Infernon kanssa olen aina halunnut yhteistyötä - valitettavasti viestintä ei ole toiminut.

Joillekin voi tulla yllätyksenä se, että yhdistyksen jäsenet vain ja ainoastaan voivat vaikuttaa yhdistyksen toimintaan. Näin se kuitenkin lain mukaan menee ja siihen emme voi vaikuttaa. Yhdistykseen voi liittyä käytännössä kuka tahansa lain vaatimusten mukaisesti.

Viime jäsenkokouksessa jo ehdotin sääntömuutosta etäosallistumisen sallimiseksi. Silloin ei lakia vielä ollut ja demokratiaa oleellisesti lisäävä sääntömuutosehdotukseni torpattiin. Nyt laki on, mutta etäosallistuminen kokouksiin ei ole mahdollista ilman sääntömuutosta - lakiin liittyy muutama muukin kohta, joka tekee siitä ongelmallisen toteuttaa. Jos esimerkiksi etäyhteys katkeaa yhdeltäkin itse henkilöstä riippumattomista syistä se samalla mitätöi koko kokouksen. Kokous on kuitenkin pidettävä myös fyysiesti jossain paikassa ja sinne on oltava pääsy kaikilla jäsenillä. Laki antaa myös mahdollisuuden osallistua yhdistyksen kokouksiin off-line, mutta sen toteuttamiseksi pitäisi tehdä jonkinlainen sovellus, jotta lain kriteerit saadaan täytettyä. Mielestäni tutkimisen arvoinen asia silti. Aion edelleen ehdottaa sääntömuutosta, jolla etäosallistuminen yhdistysten kokouksiin mahdollistuisi.

Yhdistyksen toimintaan saa ja on erittäin tervetullutta kaikki osallistumaan. Yhdistyksen extranettiä on määrätietoisesti kehitetty siihen suuntaan, että tehtäviä voitaisiin mahdollisimman paljon jakaa. Nyt jo onnistuu esimerkiksi: Jäsenpostien lähetys, reskontran hoito, uutisten ylläpito, kumppanien ja sponsoreiden ylläpito.

Yhdistyksen "vain jäsenille" keskustelu mahdollistaa avoimemman keskustelun, kun ei ole vaaraa, että googlessa seuraavana aamuna kirjoitukset jo näkyy. Yhdistystoimintaa säätelevät monet lait ja esimerkiksi kumppanitoimintaa harjoittaessamme tulee esille helposti salassapidettäviä asioita - luottamuksellisuus on liikekontakteissa tärkeää. Vain jäsenille alueella voi jäsen kirjoittaa negatiivisiksikin kokemiaan asioita kumppanista, ilman, että lausunto vaarantaisi yhdistyksen suhteet kumppaniin. Suljettu foorumi toisinsanoen lisää demokratiaa ja avoimuutta.

Kirjoittamalla kommentit ja toiveet yhdistyksen toiminnasta Jäsenalueelle se tavoittaa kaikki hallituksen jäsenet. Hallitus toimii jäsenkokouksen päätösten alaisuudessa, eikä kurssia voi noin vaan kesken kauden muuttaa. Hyvät ajatukset ovat toki tervetulleita. Yhdistyksessä on pitkä tehtäväluettelo ja eri asioita toteutetaan sen perusteella, mitkä koetaan tärkeimmiksi ja toteuskelpoisiksi.

Kumppaniyhteistyö on yhdistyksen strategia. Toimimalla yhteistyössä kumppanien kanssa olemme saaneet paljon sellaista aikaan, joka olisi mahdollistunut muuten vain kertaluokkia suuremmilla jäsenmaksuilla. Käytännössä yhdistyksen jäsenmaksuvaroin voisimme osallistua vain yksille messuille vuodessa - nyt chilikulttuuria on voitu edistää useammassa tapahtumassa vuosittain. Julkiset tapahtumat ovat oleellia yhdistyksen yleishyödyllisyyden arvioinnissa, sillä vain yleishyödyllinen yhdistys saa verovapautuksia. Jos yleishyödyllisyys menetetään, jodumme maksamaan veroja käytännössä kaikesta - myös jäsenmaksuista.

Yhdistyksessä on vain muutamia aktiiveja, jotka tekevät suurimman osan vapaaehtoistöinä. Itse olen tehnyt kuukausia töitä (8-16 h päiviä) maksutta yhdistyksen jäsenistön eteen. Pelkästään chilifestiä valmisteltiin yhtäjaksoisesti kuukauden päivät. Yhdistyksellä on myös lakisääteisiä velvoitteita ja näidenkin pakollisten tehtävien hoitoon yksin menee merkittävä työpanos.

Jos yhdistystä haluaa kehittää, niin osoite siihen on www.chiliyhdistys.fi.

Yhdistyksen hallitus ei voi ottaa vastuuta muualla netissä kirjoitetusta.

Jatkossa vastaan kyllä yhdistystä koskeviin kysymyksiin ja ehdotukset eivät jää huomaamatta, mutta teen sen vain yhdistyksen sivustolla. Maailmalla on useita chilifoorumeita ja niillä on usein kiintoisaa keskustelua, mutta ulkopuoliset foorumit eivät ole paikka yhdistyksen keskuteluille.

http://www.chiliyhdistys.fi/pages/fi/keskustelut/showtopics.php?id=22
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

kalat69

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - elokuu 25, 2011, 20:49:53 ip
Ei yhdistys ole huono, mutta työ asiassa on vielä kesken. Parannuksia tarvitaan, eikä niitä tapahdu jos sätimme ihmisiä tai yhdistystä kaiken aikaa. Kuten tuonnempana todettiin, voisimme nyt alkaa keskittyä parannusehdotuksiin pelkän sadattelun sijaan.


Tähän infernon kiteytykseen on helppo päättää tämä keskustelu.


2010- 2013 hallituksen jäsen

Kärsä Babar

Olen kyllä toista mieltä. Nyt kannattaa keskustella asioista koska vuosikokous lähestyy. Sen jälkeen on hieman myöhäistä ruveta näitä läpi käymään.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

wille

Lainaus käyttäjältä: Herpiili - elokuu 25, 2011, 19:54:28 ip
Lainaus käyttäjältä: shp - elokuu 25, 2011, 19:27:42 ip
Toi nyt on ns. paskapuhetta että messuilla kehotettaisiin välttämään chilifoorumia


ChiliFestin INFO- ständillä ihan itse PJ kehoitti chileistä kiinnostunutta festarivierasta rekisteröitymään suoraan chiliyhdistyksen keskustelufoorumille, eikä mihinkään chilifoorumille, hänen mainitessaan ajatuksensa rekisteröityä chilifoorumille. Pointtina oli PJ:llä se, ettei hän NÄE mitä chilifoorumilla kirjoitellaan. Hoh.


Tämä on kyllä harmillista. Kuten Aji Inferno tuolla jo mainitsikin, kahtiajako ja puolien valitseminen olisi molemmille tahoille hyvin huono vaihtoehto.
Onko tässä nyt kyse siitä, että joku ihminen ei pysty nielemään pettymystään, tai on obsessoitunut jonkin oman toimintamallinsa läpiviemisestä?

Multa on ainakin kiinnostus mennyt melko pitkälti koko yhdistykseen. Tämä johtuu huonosta tiedonkulusta, joka ilmeisesti nyt johtuukin sisäisistä ristiriidoista. Tosin alajaosto-meininki vaikuttaisi varsin fiksulta vedolta. Ainakin Pirkanmaan tuohisuut tekevät hienoa jälkeä.
Jo alkujaan yhdistyksen tekniikka takkuili. Sillon sanottiin, että alkuunpääsy on aina vähän hankalaa. Niinhän se on. Mutta jos hallituksen sisälläkin saa moitteita "väärän" foorumin käyttämisestä, ei taida tulevaisuus olla yhtään sen helpompaa kuin se alkukaan.

Yhditys on ihan oikealla asialla, sen toimintatavoissa on hiomista. Tai oikeastaan höyläämistä, pelkällä hionnalla ei enää selvitä.
Osa porukasta tekee pirusti hyvää työtä, mutta jos toisaalla toinen sahaa oksaa altaan, menee muiden työ osittain hukkaan.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Kärsä Babar - elokuu 25, 2011, 21:00:50 ip
Olen kyllä toista mieltä. Nyt kannattaa keskustella asioista koska vuosikokous lähestyy. Sen jälkeen on hieman myöhäistä ruveta näitä läpi käymään.

Totta turiset Kärsä. Keskustelua on käytävä ja kritiikkiä on annettava, mutta henkilökohtaisuuksiin ei saa mennä ja kritiikin voi antaa rakentavasti.
Kritiikkiin olis mukava kuulla joskus parannusehdotuksiakin! ;)

kalat69

Lainaus käyttäjältä: Kärsä Babar - elokuu 25, 2011, 21:00:50 ip
Olen kyllä toista mieltä. Nyt kannattaa keskustella asioista koska vuosikokous lähestyy. Sen jälkeen on hieman myöhäistä ruveta näitä läpi käymään.


Tällä keskustelun päättämisellä tarkoitin negatiivisen mustamaalaamisen lopettamista, rakentava keskustelu on aina paikallaan. Vuosikokousta varten olisi ehkä aiheellista aloittaa oma keskustelu. Ja jos saa toivoa, niin positiiviseen sävyyn rakentavia ihmisiä, sillä tuollasella negatiivisellä ryöpytyksellä saadaan vain aikaan se ettei sinne hallitukseen halua kukaan vaikuttamaan asioihin.


2010- 2013 hallituksen jäsen

Janne

Lainaus käyttäjältä: Volitans - elokuu 25, 2011, 20:54:22 ip
Yhdistyksen sivuston mainoksien näkyvyys määräytyy niiden krediittien perusteella. Krediittejä myönnetään yhdistyksen hyväksi tehdystä työstä. Infernon kanssa olen aina halunnut yhteistyötä - valitettavasti viestintä ei ole toiminut.

Kaupallisten toimijoiden (kuten allekirjoittaneen) kohdalla hyvä ja toimiva käytäntö. Mutta siis ihan oikeasti, nyt puhutaan Infernosta, maailman epäkaupallisimmasta sivustosta jonka ainoa tehtävä käsittääkseni on levittää chilin ilosanomaa. Ja krediittejä pitäisi kerätä että saa oikeuden linkkiin. Jessus, nyt ollaan kyllä syvällä.

Lainaus käyttäjältä: Volitans - elokuu 25, 2011, 20:54:22 ip
Vain jäsenille alueella voi jäsen kirjoittaa negatiivisiksikin kokemiaan asioita kumppanista, ilman, että lausunto vaarantaisi yhdistyksen suhteet kumppaniin. Suljettu foorumi toisinsanoen lisää demokratiaa ja avoimuutta.

Tarkoittaakohan tämä sitä että yhdistyksen kaikille avoimella osiolla moderoidaan pois negatiiviset kokemukset yhdistyksen kumppaneista?   ::)
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Kärsä Babar

Siitä olen toki samaa mieltä että pidetään keskustelu asiallisena.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

..TOMPPA..

Sinulle voi olla yllätys, että yhdistystä pitää johtaa lakien mukaan.

Olen harkinnut eroa useinkin. Pitäisi vaan löytää osaava kaveri tilalle. Sellaisia ei jäsenkokouksissa ole tullut vastaan ja minut on valittu jatkoon 100% äänin.

-
janne

NÄIN VASTASI MINULLE SUOMEN CHILIYHDISTYKSEN PUHEENJOHTAJA KYSYESSÄNI HÄNELTÄ MIELENKIINTOA YHDISTYKSEN JOHTOA VARTEN JA MYÖS MAINITSIN ETTÄ JOSKO HÄN TAHTOISI LUOPUA PUHEENJOHTAJUUDESTAAN

en väitä etteikö Chiliyhdistys olisi ikinä mitään hyvää tehny mutta kun kritiikkiä pitää osata ottaa vastaan ja myös kestää arvostelu!

Lisäksi laki toki sanelee oman osuutensa mutta siitä ei nyt ole kysymys!! ei todellakaan!

Kysymys on siitä että  monet asiat ovat menneet mönkään sen vuoksi että hommia ei osata organisoida muille!

Jos olen telakalla töissä ja 200 kaveria häipyy kesken laivan rakennusprojektin ja itse vain periksi antamattomana yritän saada paatin valmiiksi niin siitä ei tule mitään!

Varsinkin kun vieressä olisi 150 henkeä auttamassa..  

Jos joku ei ymmärtänyt vertauskuvaani niin sille en voi mitään.

Volitans

Lainaus käyttäjältä: wille - elokuu 25, 2011, 21:05:18 ip
Tämä on kyllä harmillista. Kuten Aji Inferno tuolla jo mainitsikin, kahtiajako ja puolien valitseminen olisi molemmille tahoille hyvin huono vaihtoehto.
Onko tässä nyt kyse siitä, että joku ihminen ei pysty nielemään pettymystään, tai on obsessoitunut jonkin oman toimintamallinsa läpiviemisestä?

Multa on ainakin kiinnostus mennyt melko pitkälti koko yhdistykseen. Tämä johtuu huonosta tiedonkulusta, joka ilmeisesti nyt johtuukin sisäisistä ristiriidoista. Tosin alajaosto-meininki vaikuttaisi varsin fiksulta vedolta. Ainakin Pirkanmaan tuohisuut tekevät hienoa jälkeä.
Jo alkujaan yhdistyksen tekniikka takkuili. Sillon sanottiin, että alkuunpääsy on aina vähän hankalaa. Niinhän se on. Mutta jos hallituksen sisälläkin saa moitteita "väärän" foorumin käyttämisestä, ei taida tulevaisuus olla yhtään sen helpompaa kuin se alkukaan.

Yhditys on ihan oikealla asialla, sen toimintatavoissa on hiomista. Tai oikeastaan höyläämistä, pelkällä hionnalla ei enää selvitä.
Osa porukasta tekee pirusti hyvää työtä, mutta jos toisaalla toinen sahaa oksaa altaan, menee muiden työ osittain hukkaan.


Kyse ei ole mistään kahtiajaosta vain siitä yksinkertaisesta syystä, että yhdistyksellä on yhdistysasioiden hoitoon ihan oma foorumi. Jos yhdistyksen toimintaa haluaa kehittää se on syytä toimittaa yhdistyksen tietoon. Ei voida olettaa, että hallituksen jäsenet selaisivat lukuisia foorumeita läpi. Yhdistyksen jäsenalueen kommentteihin kirjoitetut tiedetään lisäksi heti jäsenien viesteiksi ja arvostetaan sen mukaan.

Itse arvostan asiallisia kommentteja ja toivon niitä saavani - yhdistyksen jäsenalueella.

Ilman muuta ohjaan ihmisiä käyttämään ensisijasesti yhdistyksen foorumia - olenhan yhdistyksen puheenjohtaja - jos muuta neuvoisin, olisin väärässä tehtävässä.

Kukaan ei voine kiistää, etteikö Chiliyhdistys olisi näiden muutaman vuoden aikana saanut paljon hyvää aikaan. Valitettavasti kiitoksia ei kuitenkaan ole paljoa tullut.
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

kalat69

Kaikki ihmiset eivät osaa delegoida, ja aina ei ole paikalla ketään jolle delegoida.... sen olen ainakin oppinut omissa töissäni.

Ja kaikki yhdistyksen jäsenet ovat tervetulleita vuosikokoukseen, ja jos ei ole tyytyväinen yhdistyksen pj:hin, voi asettua vastaehdokkaaksi, tai esittää jota kuta muuta vastaehdokkaaksi. Jäsenistöhän sen päättää, kuka valitaan. Mutta sen sanon, ettei puheenjohtajan pesti tule olemaan helppo.


2010- 2013 hallituksen jäsen

Volitans

Lainaus käyttäjältä: ..TOMPPA.. - elokuu 25, 2011, 21:18:31 ip
Kysymys on siitä että  monet asiat ovat menneet mönkään sen vuoksi että hommia ei osata organisoida muille!

Jos olen telakalla töissä ja 200 kaveria häipyy kesken laivan rakennusprojektin ja itse vain periksi antamattomana yritän saada paatin valmiiksi niin siitä ei tule mitään!

Varsinkin kun vieressä olisi 150 henkeä auttamassa..  

Jos joku ei ymmärtänyt vertauskuvaani niin sille en voi mitään.


Niin. Kovasti oli tunkua hallitukseenkin, mutta kun tehtäviä aletaan listaamaan, niin tekijöitä löytyy kovin vähän. Valitettavasti tämä ei ole firma, niin en voi myöskään pakottaa ihmisiä tehtäviin. Chilifesteillä oli yli 200 tehtävää ja niihin saatiin kivasti tekijöitä - jotkut tekivät tunnin pari, jotkut olivat koko festariajan. Tehtävät olivat ennalta tiedossa ja homma sujui pääsääntöisesti hyvin.

Yhdistyksessä riittäisi tehtäviä useammillekin, varsinkin tiedotukseen pitäisi saada joku innokas, kun hallituksesta ei sellaista tunnu löytyvän ja itse joudun kaikki kirjoittamaan kaiken muun lisäksi.

Valitettavasti delegointi vaatii myös työtä. Ei riitä, että jakaa tehtäviä, vaan pitää myös ohjeistaa tehtävät.

Harmittavan vähän on löytynyt vastuunkantavia hoitajia eri tehtäviin.
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry