huhtikuu 19, 2024, 23:45:24 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Tervehdys!

Aloittaja Chilisti, lokakuu 10, 2018, 17:09:15 ip

« edellinen - seuraava »

Chilisti

Terve

Olen aloitteleva chili harrastaja Porista. Chileistä olen pitänyt pidempään, mutta nyt iski vimma ruveta niitä itse kasvattamaan. Ensimmäiset siemenet on tilattu, pieni taimi kasvihuone hommattu ja joku lamppu pitäisi vielä ostaa, mutta sitä hieman rajoittaa opiskelijan tulot. Tarkoituksenani on kasvattaa 3-5 erillaisia chiliä niin että ne saisivat rauhassa kasvaa talven yli ja jos onni suo niin ensi kesänä saisi satoa 😃

DiscoKai

Terve tuloa mukaan.

Älä huolehdi. Chilin kasvatus ei ole kallista. LED lampun saa muutamalla kympillä.

Toki aina voi käydä niin, että menee laukalle ja alkaa hifistely...

Chilisti

Kiitos DiscoKai!
Joo itsekkin olen nähnyt näitä muutaman kympin LED lamppuja esim ikeassa, mutta sitä en tiedä riittääkö sellaisen teho mihinkään.  Monilla harrastajilla tuntuu olevan todella suuria watti määriä kasvia kohden.

DiscoKai

Kyllähän niillä pärjää aluksi, mutta jos harrastuksesta tulee "laajempi" kannattaa satsata yhteen tehokkaaseen tai useaan pieneen.

Loppupeleiessä yksi iso tai monta pientä vaihtoehtojen hintaero ei ole kovin suuri.

Mulla on tälläinen ja toimii mainiosti http://ledfinland.fi/60x5w-led-kasvivalaisin/