huhtikuu 19, 2024, 02:28:01 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


"Mietoa" Nagasoosia?

Aloittaja Raimo el Muerte, toukokuu 05, 2010, 15:42:19 ip

« edellinen - seuraava »

Raimo el Muerte

Kaikki nagaa sisältävät soosit mitä on tullu testattua ovat olleet niin saakelin tulisia, että ruuan laitossa ja pöytäkäytössä se on ihan sama laittaako sitä sen pisaran nagasoosia tai ultradeathia tai mitälie chili-uutetta. Puhdasta lämpöä siis, hyvin vähän makua. Muutenkin ite tykkään sooseista mitä voi laittaa ihan reippahasti, tyyliin texas pete, sriracha, amazonit sun muut. Nää löylyt ja ahjot mistä jengi kovasti vauhkoaa ovat maan omaan makuuni turhan lämpöisiä.
Osaisko joku neuvoa, että mahtaako markkinoilta löytyä mitään naga-litkuja missä se maku pääsee oikeuksiinsa ilman sitä julmetonta tulisuutta? Tai ketjuun saa toki muutenkin laittaa ehdotuksia hyvistä sooseista jotka osuisivat aikalailla sinne pöytämauste ja "medium"-osastoon.

Jiri

Blair's PURE Death, sisältää aitoa nagaa ja habaa. Ei itseasiassa mikään älyttömän tulinen.
Mut sellainen mitä voi laittaa huolella on tuo Blair's HEAT -sarjan "Chipotle Slam". Huikea huikea kastike.

Voithan sä noita tulisimpia sekoittaa vaikka tomaattisoosiin... Meneekö ihan kujalle?
Tai sit ostat nagapyrettä ja teet siitä omaa miedompaa....
http://jirin.hommat.info | cl @ IRCnet

Kaltsu

Itsekkin todennut tuon Pure Deathin loistavaksi soossiksi. Tuolla lisää: http://chilicapsicum.blogspot.com/2010/04/blairs-pure-death-sauce-with-jolokia.html.

Chipotle Slamin jouduin heittämään roskiin kauhean maun takia. Todennäköisesti oli kuitenkin pilaantunutta tavaraa. Monet kuitenkin kehunnut tuotetta ja sillä sitä itsekkin joskus ostin.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Raimo el Muerte

No pure death on kyllä just tota osastoo, varsin makoisaa ja raikasta. Miinuspuolena onkin se hinta... pari frendii parin pizzan kera tyhjentää yhen potelon illassa heleposti.

Chipotle Slamia löytyy jääkaapista eikä oo tullu koskettuu ku kerta pari, ei ollu hyvvee....

davve

Meinasin ehdottaa että "keitä itte"...

Sitten kun taas on saatavilla tuoreena Nagaa/Haba yms yms... niin leikkaa siemenkodat pois ja silppua loput hienoksi. Todella hienoksi. Pakasta sellaisenaan ISOSSA purkissa. Tästä purkista, voit sitten talven mittaan lisätä vaikka ryyni kerrallaa itse laittamaasi nagaa. Suoraan vaan purkista esim haarukalla irti sopiva kokkare. Ja suoraan pataan. Tomaattipohjainen kastike, suosittelen lämpimästi luomu-tomaatti-murskaa (esim Biona) pistä kiehumaan ja pari nokaretta nagaa sinne niin... huomaat nagan maun vaikka laittaisit niin vähän että vastasyntynytkin voisi syödä sitä soosia. Tätä tavaraa voit sitten pakastaa uudestaan annospusseihin. Esimerkiksi.


Itse inhoan kaikkia sooseja joissa on etikkaa... Chili ja etikka yhdistelmää en syö ellei "tärinä" ole jo aika paha...

CyberDog

Mun mielestä tuo Iguanan XXX oli aika semmonen että voi laittaa reilusti niin että maistuu muukin kun tulisuus.

Aji Inferno

Itse kasvattavalle tai tuttujen tuella on tarjolla paljonkin jopa täysin tulettomia tai mietoja habaneron muunnelmia, joiden maku on aivan haban ja nagan tasoa.

rasse

Varmasti parhaan makuisen ja itselle sopivan saa itse tekemällä. Nagahan itsessään maistuu loistavalle, mielestäni huomattavasti paremmalle kuin normi habat. Sitten kun polte iskee, jää maku piiloon. Viime kesänä mulla oli onni kasvattaa aivan minikokoisia nagoja, joissa ei ollut poltetta, mutta maku aivan loistava.