huhtikuu 18, 2024, 09:05:12 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Ostetaan: varmanpäälle-lajikkeita

Aloittaja Maikki, tammikuu 04, 2018, 19:58:57 ip

« edellinen - seuraava »

Maikki

Viime kesän ollessa niin surkea, haluaisin löytää muutamia helppojen laikkeiden siemeniä. Että saisi suurella todennäköisyydellä edes keskinkertaisen sadon ennen syyskylmiä.

Etsin tulettomia tai vähätulisia ja mieluummin makeita chilejä tuoreeltaan napsittavaksi.

Ja etsin myös kestäviä, aikaisia pensastomaatteja! Mikäli sinulta liikenee muutama siemen esim sibiria-lajiketta (jota en siemenkaupoista enää löydä).

Saa myös vinkata hyviksi havaittuja kylmän kesän lajikkeita, niin chilistä kuin tomaatista, joita löytyy kotimaisten siemenkauppojen valikoimista.


PP

Rocotot on ainoita oikeasti kylmän kesän lajikkeita. Ne kannattaa laittaa itämään heti tai ostaa taimina keväämmällä. Pärjäävät hyvin esim. katetulla terassilla tai aurinkoisella seinustalla. Pakkasta nekään ei kestä yhtään, mutta niitä kylmät yöt ei juuri häiritse ja satoavat OK 15-20 asteen päivälämmöillä.


Vuorikaskas

tammikuu 05, 2018, 12:28:58 ip #3 Viimeisin muokkaus: tammikuu 05, 2018, 13:30:51 ip käyttäjältä Vuorikaskas
Lainaus käyttäjältä: Maikki - tammikuu 04, 2018, 19:58:57 ip
Saa myös vinkata hyviksi havaittuja kylmän kesän lajikkeita, niin chilistä kuin tomaatista, joita löytyy kotimaisten siemenkauppojen valikoimista.


Täytyisikin minun raportoida viime kesän uusista kokemuksista. On unohtunut.  http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=17457.0

Outdoor girl ja Siberian olivat mulla lähinnä viime kesänä ulkona.  Nuo on joskus siemenkannastakin kiinni, mikä menestyy mitenkin.  Tällä kertaa ja siinä maaperässä ym olosuhteissa sattui että Outdoor Girl kasvoi parhaiten.  Molemmat tuotti kyllä hedelmää aika hyvin. Ihan olivat avomaalla.   Molemmat voi antaa kasvaa pensastomaattina, mutta kyllä mä olen nyppinyt varkaita aika paljon.  O.G. myös herkästi jakaantuu kahteen eikä minusta kannata tasavahvoista toista poistaa yleensäkään tomaateissa.

Haulla Outdoor Girl tomaatti näyttäisi nappaavan kyllä muutama suomalainen kauppa.   Itse tilasin ne ebayn kautta brittifirmasta Just Seed.   (Toinen ebay-tilaus oli Kreikasta, lajitelma 'short season'  tomaatteja taisi olla sen sijaan harrastajameininkiä tai ainakin vaihtelevanlaatuisia, mutta mielenkiintoisia.   Ne Siberiatkin näytti kovin erilaisilta kuin aikoinaan niihin tutustuin.)