maaliskuu 29, 2024, 13:29:17 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


poliisit ja uteliiaat naapurit??

Aloittaja Torakka, syyskuu 16, 2008, 23:15:09 ip

« edellinen - seuraava »

Torakka

onko jollain kokemusta poliiseista ja uteliaista naapureista? siis viittaan esim kasvatatko hamppua kun sulla on tollaset valot yöt päivät päälllää...
multa ei oo muutakun udeltu agrimakrketissa ja yhdessä viher alan liikkessä että mistäs kasvatat kun hydro soraa kyselin sanoin siihen että chilejä niin ilmeet oli näkemisen arvosia sellasia no just....

GynZi

Lainaus käyttäjältä: "Torakka"
multa ei oo muutakun udeltu agrimakrketissa ja yhdessä viher alan liikkessä että mistäs kasvatat kun hydro soraa kyselin sanoin siihen että chilejä niin ilmeet oli näkemisen arvosia sellasia no just....


Mä olisin vaan sanonu että kasveja. Mitä se niille kuuluu mitä kasvattaa.
Artesaanirakastelija

NaokiSoma


Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Torakka"onko jollain kokemusta poliiseista ja uteliaista naapureista? siis viittaan esim kasvatatko hamppua kun sulla on tollaset valot yöt päivät päälllää...
multa ei oo muutakun udeltu agrimakrketissa ja yhdessä viher alan liikkessä että mistäs kasvatat kun hydro soraa kyselin sanoin siihen että chilejä niin ilmeet oli näkemisen arvosia sellasia no just....


On toki. Sen jälkeen kun muutin Turusta tänne hevon kuuseen (= pk-seudulle), kuulin entisten naapurieni pitäneen parvekechilipuutarhaani varmana huumeviljelmänä. En ihmettelisi, vaikka sama tilanne vallitsisi nykyäänkin. Toisaalta, chilinkasvatus ei ole tänä päivänä lainkaan yhtä erikoinen saati epäilyttävä harrastus kuin mitä se oli tuolloin 90-luvulla. Ironista kyllä, sen suurin ärsytys ainakin kerrostaloympäristössä lieneekin siinä, että yksi parveke on iloisen vihreänä, kun kaikki muut ympärillä ovat kuolleen "siistejä", tyhjiä, valkoisia... ;)

Aqustiikka

Nyt se sitten on tapahtunut....kotietsintä tehty mun kasvihuoneeseen!!

Poliisisetä soitti tossa äsken ja ilmoitti että olivat kuun alussa tehneet etsinnän mun kasvihuoneeseen, jossa näin syksyn tullen on natikka loistanut.
Useita ilmoituksia oli kuulema tullut, että valo loistaa yötäpäivää ja siellä kasvaa sativaa.....hahaa.....no eipä kasvanut!

Rupeevaan sapettamaan kuinka ahdasmielistä porukkaa täällä asuu....
no siinähän soittelevat.....ens keväänä vois vaikka ite ilmoittaa poliiseille että valo palaa taas et tervetuloa!=)     .....ja voisinpa melkein laittaa portin viereen pienen pussin täyteen nagoja että siitä saa ottaa maistiaista näistä "sativoista"....hehee;D
Bird's eye records ....coming soon!
Electronic music with organic spices.

Smaug


JartsaP

Ohoh, ja että ihan omin päin olivat käyneet tutkimassa, ilmoittivat jälkikäteen?

Mulla kasvaa kyllä C. sativaa. Mutta kun sukunimi on Castanea eikä Cannabis, niin eiköhän sitä vielä toistaiseksi saa ihan rauhassa kasvatella.  :D

Ja poliisit ovat tervetulleita koska vain, kunhan eivät riko paikkoja tai revi kasveja. Ihmettelen vaan sitä poliisien ja naapurien logiikkaa, ei kai nyt helkkari sentään ne huumeiden kasvattajat ikkunalaudoilla, parvekkeilla ja kasvihuoneissa niitä laittomia kasvejaan kasvata kaikkien nähtävillä? Vois ihan luontevasti olettaa, että jos viljelmä on reilusti näkösällä, se ei ole huumeviljelmä vaan jotain muuta.

Smaug

Voiskohan tuossa olla jotain ennakkoluuloisuutta taustalla. Tyyliin katsotaan naapuria, joka on vaikkapa pitkätukkainen nahkatakkinen mies. No tottakai se parvekepuutarha on huumeita täynnä!

Sen sijaan kun tällainen kiltinnäköinen täti-ihminen laittaa kukkia partsille, kukaan ei epäile mitään.  :roll:

Herra 47

tällä hetkellä ei ole vielä kummempia valoja päällä mutta kyllä sitä itsekin olen odottanut että tulevat kurkkaamaan kasvustoa  :twisted:

saas nähdä kuis käy vai saako täällä rauhassa kavattaa  :D

tampereella ollessani yksiössä mulla 600W natikka porotti 06-22 välisen ajan... ei tullut ketään katselemaan
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Lopez

Lainauskatsotaan naapuria, joka on vaikkapa pitkätukkainen nahkatakkinen mies


Touché  :lol:  :lol:  Pitääpä jäädä odotteleen poliiseja. Tosin isännöitsijä on jo lahjottu koristechilillä, ja seinänaapuri on aidan yli ihmetellyt viidakkoa, mutta eihän sitä koskaan tiedä  :lol:  :lol:

Xbow

No johan nyt on chilimarkkinat  :lol:

Kyllähän niitä natikoita taas kasvihuoneisiin ilmestyy ilmojen pimetessä. Melkonen työ olisi minullakin ilmotella kaikista natikkavalojen kajoista, nimittäin monet ammattipuutarhurit käyttävät natikoita kyllä.

Polliisi tietty saa tulla ratsailemaan, omin lupineen ( heillä siihen on oma sisäinen käytäntö ), toivottavasti tekevät sen hienovaraisesti, eivätkä esimerkiksi tuhoa paikkoja tai chilejä.

Tosiaan, eiköhän ne kannabiksen kasvattajat pidä puskansa natikoineen jossain ikkunattomassa tilassa, mihin on oma ilmastointi kaikkineen. Esimerkiksi sauna, vaatekomero tai kasvatuskaappi kaikkine herkkuineen lienee kannabisporukan suosiossa. Chilien kanssa voi sentään pitää vermeet kohtuu näkyvillä.

Oma natikka kyllä kajastaa ulos päin, mutta olen jonkinverran hienovaraisesti vähän sitä varjostanut, ettei se melko kirkkaana häiritse ketään.
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

Aqustiikka

Tänään siis soittivat poliisista että alkukuusta olivat käyneet...nii ja oli kuulema ollu vielä naapuri siinä kattelemassa kun tarkastivat kasvaria!

Pihalla n.10neliön kasvari ja ei mitään suojaa eli ihan rehdisti esillä!
Vierus naapureille oon jo tehny aikaselväksi että chilit täällä kasvaa, mutta kyllähän tota tuulipuku kansaa kävelee tosta talon ohi jatkuvasti!

Oon tässä itekkin päivitellyt, että mitä ne ilmoittajat on kelannu, saa olla jo aika matkoille jäänyt pössyttelijä että kasvattelisi hamppua keskellä pihaa natikanloisteen alla!

Katoaan tuleeko ketään halukkaita hakemaan chilimaisteja, kun saan kyltin laitettua aidan pieleen!
Bird's eye records ....coming soon!
Electronic music with organic spices.

Matteus

Itsekin odottelin viime talven ja kevään poliiseja kahville, mutta ei näkynyt. Meillä kun on vielä tuo manroomin ikkuna tuohon pyörätielle päin, johon about 2m matkaa, ja sisällä helotti vähintään epäilyttävän värisiä plantlamppeja. Hauskaa tästä tekee se, että muutaman tontin päässä ilmeisesti asuu poliisi (tai erittäin kuivan suomalaisen valkoviinin ystävä), sen verran usein siellä maija seisoo pihassa. Ovat ilmeisesti luottaneet siihen ettei kukaan tosiaan voi ikkunalla hamppua kasvattaa. Eivätkä nämä itärajan mummelit vielä ilmeisesti ole huumeiden kotikasvatuksen suhteen kovin tietoisia.
I am not dead, I am just badly,badly burned...

calm

Itselle kävi nyt vähän toisinpäin..

Koko kesän (ja edellisen) on chilit olleet pihalla ulkoilemassa. Viikonloppuna siivosin lopulta paleltuneet raadot pois pihalta ja keräsin tyhjät lannoitepullot sun muut astia myös muualle. Eilen illalla kotiin tullessa (klo 22) olikin sitten odottamassa yllätys, kun asunnossa valot paloivat, vaikka yksin asun ja ne varmasti olin muutama tunti aiemmin lähtiessäni sammuttanut. Takapihan oven lasista oli tultu harjanvarrella läpi ja käyty tonkimassa asunto läpikotaisin (keittön/makuuhuoneen lokerot ja kaapit, sauna..) - mitään ei vaan oltu viety. Selvästikin oli odotettu myös sellainen hetki, että seinänaapurikaan ei ollut kotona. Paikalla käyneet poliisit olivat kovin sitä mieltä, että kun pihalla oli kasveja ollut ja muuta kasvatusvälineistöä esillä sekä keittiössä näkyi pöydällä vaaka ja pikkupusseja jauhetta, niin asunnosta olisi murtautuja käynyt huumeita etsimässä.

Chilinkasvatus sinänsä ei aiheuttanut sen suurempia kyselyitä, tutkija kun kuului asuvan NaokiSoman naapurustossa ja oli saanut osansa maistaa.

Vaan kyllähän pistää vihaksi, että tullaan tuollalailla asuntoa tonkimaan. Mikäs siinä, jos poliisi kävisi jonkun vinkkaamana paikalla tarkistamassa tilanteen ja ottamassa maistiaiset (ei kelvannut, oli jo järkytetty etukäteen). Mutta luulisi huumehörhöjen nyt kuvittelevan itsekin, että ehkä kasvatukset eivät olisi noin julkisesti esillä, jos jotain laitonta kasvattaisi.

Matteus

No johan se on tietysti tuokin mahdollisuus otettava huomioon, eipä ole tullut muuten mieleenkään. Varsinkin kun kotona saattaa olla muutakin varastettavaa, kuin alkutekijöissään oleva chilinsiemen kokoelma... Laitankin vielä ensi talveksi lisäksi pimennysverhon ikkunan eteen pimeän ajaksi.
I am not dead, I am just badly,badly burned...

NaokiSoma

Lainaus käyttäjältä: "calm"... Takapihan oven lasista oli tultu harjanvarrella läpi ja käyty tonkimassa asunto läpikotaisin (keittön/makuuhuoneen lokerot ja kaapit, sauna..) - mitään ei vaan oltu viety. Selvästikin oli odotettu myös sellainen hetki, että seinänaapurikaan ei ollut kotona...

Ikävä juttu, onneksi ei mitään suurempaa särjetty tai viety.
Lainaus käyttäjältä: "calm"Chilinkasvatus sinänsä ei aiheuttanut sen suurempia kyselyitä, tutkija kun kuului asuvan NaokiSoman naapurustossa ja oli saanut osansa maistaa.
...ottamassa maistiaiset (ei kelvannut, oli jo järkytetty etukäteen)...

Heidän perheessä tosiaan vaimo on se chiliä enemmän käyttävä. Tuskin nyt baccatumin maistiaisista on hirveästi mieli vielä järkkynyt... Jaa, on muuten tainnut välillä olla Fataliitakin mukana heille lahjoittamissani hedelmissä.
Lainaus käyttäjältä: "calm"Mutta luulisi huumehörhöjen nyt kuvittelevan itsekin, että ehkä kasvatukset eivät olisi noin julkisesti esillä, jos jotain laitonta kasvattaisi.

No, huumehörhöjen ei kannata kuvitella toimivan loogisesti.

kotirotta

Lainaus käyttäjältä: "JartsaP"Ohoh, ja että ihan omin päin olivat käyneet tutkimassa, ilmoittivat jälkikäteen?

Mulla kasvaa kyllä C. sativaa. Mutta kun sukunimi on Castanea eikä Cannabis, niin eiköhän sitä vielä toistaiseksi saa ihan rauhassa kasvatella.  :D

Ja poliisit ovat tervetulleita koska vain, kunhan eivät riko paikkoja tai revi kasveja. Ihmettelen vaan sitä poliisien ja naapurien logiikkaa, ei kai nyt helkkari sentään ne huumeiden kasvattajat ikkunalaudoilla, parvekkeilla ja kasvihuoneissa niitä laittomia kasvejaan kasvata kaikkien nähtävillä? Vois ihan luontevasti olettaa, että jos viljelmä on reilusti näkösällä, se ei ole huumeviljelmä vaan jotain muuta.


siis poliisinhan ei tarvitse ilmoittaa etukäteen kotietsinnästä..eihän siinä olisi mitään järkeä jos ne soittais 2 viikkoa ennen että me tullaan kattoo sun hamppu viljelmää.

JartsaP

Ei niin tietenkään, mutta luulis että sentään mentäisiin sellaisella hetkellä jolloin asukas on paikalla ja siinä yhteydessä kerrottaisiin asianomaiselle, että millä asialla ollaan.

kotirotta

Lainaus käyttäjältä: "JartsaP"Ei niin tietenkään, mutta luulis että sentään mentäisiin sellaisella hetkellä jolloin asukas on paikalla ja siinä yhteydessä kerrottaisiin asianomaiselle, että millä asialla ollaan.


ei niillä ole sille mitään väliä oletko kotona vai et...sialle vaan parempi mitä vähemmän kerkeät hävittää "todistus" aineistoa..ite ainakin tuikkaan chili puskat tuleen jos poliisit tulee ovelle ku oon kotona...ihan vaan kiusaksi :twisted:

JartsaP

No, jos mä huomaan kotiin mennessä, että siellä on käynyt ulkopuolisia luvatta, niin meen tekemään rikosilmoituksen murrosta saman tien.