maaliskuu 29, 2024, 07:30:43 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mitä tehdä Aji Fantasylle

Aloittaja 11-13, lokakuu 05, 2013, 16:08:37 ip

« edellinen - seuraava »

11-13

Tuossa olisi puoli sangollista valmista Fantasya. Tuoreena jääkaapissa tuo on paras, mutta tuskin saan pidettyä fressinä kovin kauaa jääkaapissa ja sangollinen varmaan vielä kypsymässäkin.

Kuivattuna jauheena tuo on vähäisen poltteen takia varmaan aika turhaa tavaraa. Sellaisenaan pakastettuna ei varmaankaan säilytä ominaisuuksiaan kovin hyvin.

Mitä ihmettä noille oikein tekisi?

Jos ne kumminkin jauhaisi ja sekoittaisi sitten jonkin tulisemman vaikka Lemon Dropin kanssa ja laittaisi pipurimyllyyn kuivattuna.

Onko mitään järkeviä ehdotuksia. Etikka hommat ja oikeestaan kaikki muukin on jäänyt vähän vähemmälle kun yleensä tulisemmat vaan kuivaan ja rouheena ääntä kohti.

LupeKani

Jos laitat jauheeksi niin voithan aina kokeilla tehdä isompaa rouhetta ja laittaa esim. Suolan kanssa samaan myllyyn. Itse vetäisin kyllä melkein vaikka soseeksi ja pakastaisin  ::)

unenkuva

Täytä jauhelihalla, kääri pekoniin, pistä uuniin tai paista pannulla. namnam

Whili

Tuosta tulee Fantastista jauhetta ja tulisuuskin mielestani hieman paranee aineksen kutistuessa.
Ja hyvä yksi vaihtoehto on, että täytteet sisään ja pakkaseen. Ja sitten pakkasesta suoraan uuniin, pekonikääreellä tai ilman.

Mutta äkkiäkös tuollainen puoliämpärillinen menee huikopaloina tuoreenakin   :D

11-13

Näitä soseita ja pyreitä olen joskus tehnyt. Niitä minun ei jostain syystä tule käytettyä ja mätänevät kaappiin.

Kuivatus kyllä vahvistaa monen chilin poltetta näissä lajeissa jossa hedelmälihaa on paljon. Voisihan se kyllä hieman terävämpänä toimia jauheenakin. Täytyy tehdä testierä.


Seppo

Minusta toimii pakastettuna aivan hyvin. Tulisuus ja maku säilyvät varsin kelvollisesti. Rakenne ei tietenkään säily.

Herra 47

niin kuin ylempänä mainittiin niin täytteet valmiiksi sisään ja pekonia tarvittaessa ympärille ennen pakkaseen laittoa.  myöhemmin sit pakkasesta suoraan uuniin... on helpompaa kuin lötköön sulaneeseen yrittää tunkea sitä täytettä.
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: Herra 47 - lokakuu 10, 2013, 20:45:41 ip
niin kuin ylempänä mainittiin niin täytteet valmiiksi sisään ja pekonia tarvittaessa ympärille ennen pakkaseen laittoa.  myöhemmin sit pakkasesta suoraan uuniin... on helpompaa kuin lötköön sulaneeseen yrittää tunkea sitä täytettä.


Tässä
itse itseäni mainostaen. Aiheeseen liittyen kuitenkin :)

blakk

Nostellaas vanhaa ketjua!

Kevät on tullut ja oma kestosuosikkini Aji Fantasy yllätti sadon määrällään talvihorroksesta heräilevän pitkänlinjan kotikasvattelijan.
Satoa on tällä hetkellä useampi kymmenen podia puskassa sekä jääkaapissa saman verran, jotain pitäisi keksiä mitä isommalle määrälle tekisi.  ???

Aika ei riitä siihen että rupeisin noista hilloja, sooseja, rouhetta ja marmelaadeja yms. kyhäilemään. Jotain selkeää, blenderillä hakkelukseksi ja etikka jne. sekaan?
Kuinka noin miedonmakuisessa chilissä säilyy maku etikan ym. pöperöiden lisäyksen jälkeen?

Kertokaapas vinkkejä ja omia reseptejä kyseiselle lajikkeelle!  ;)

MRgreen

Jauhe, tuorekäyttö, salaatteihin, leivän päälle tai muuten vaan syötäväksi  :thumbup:


blakk

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - huhtikuu 14, 2018, 19:09:49 ip
Tuossa on minun suosikkini: http://chilivaari.blogspot.fi/2016/10/chilisailykkeita-syksyn-sadosta.html


Vuoden vaihteessa tuli tehtyä puolisen kiloa mm. Aji Fantasyja juurikin tuolla sun reseptillä, jäivät vain turhan rapsakoiksi esimerkiksi leivän päällä käytettäväksi.
Josko nyt koittaisin uudestaan paremmalla onnella  ::)

Chilivaari

Ei siihen onnea tarvita. Keittämällä niistä saa pehmeämpiä.
Minä pidän rapsakoista.

blakk

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - huhtikuu 15, 2018, 09:12:56 ap
Ei siihen onnea tarvita. Keittämällä niistä saa pehmeämpiä.
Minä pidän rapsakoista.


Juur näin. Leivällä menee paremmin hiukan pehmeämpinä..
Keittymässä se ekakin satsi oli pienen hetken, mutta ihan liian pienen.