maaliskuu 29, 2024, 08:29:18 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Heinzin uudet chilikastikkeet

Aloittaja Aji Inferno, maaliskuu 14, 2015, 20:06:23 ip

« edellinen - seuraava »

Aji Inferno

Ostinpa niistä vahvimmiksi luvatut, eli Peri-Perin ja Hot Chilin. Jättivalmistajan tuotteiksi yllättävänkin hyviä. Mitään Blair'sin Death-tasoja ei toki hätyytellä edes Hot Chilissä, muttei toisaalta monien superväkevien pahaa makuakaan. Molemmissa näistä on melko terävä annuumin maku, muttei etikkaisuutta, ja sen verran erilaisia ovat maultaankin, että molemmille löytyy käyttöä. Potkua on kummassakin sen verran, että Teuvo ja Tyyne Tampio eivät näitä varmasti pysty syömään - eli ihan oikeita chilisooseja! :) Korvaavat useissa tapauksissa hyvin ketsuppiviritelmät.

Jame

Menee ilman muuta testiin jos kerran gurukaan ei tuon pahemmin tuotetta tylytä.  ;)
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

Wolfman

Pakkohan se on noiden gurun kommenttien jälkeen testata ;)

Jame

Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Jame - maaliskuu 19, 2015, 14:03:34 ip
Taisin ostaa väärää soosia, löysin tuollaista http://www.chilefoundry.com/2013/02/22/heinz-hot-sauce-fiery-sweet-yellow-habanero/
Aika etikkaista oli eikä edes minun kohtuullisen vaatimattomalla toleranssilla ollut mitään erityisen tulista.


Nuo on kyllä vähän... Tylsiä. Etikkaa. Bulkkia. Ruotsista joskus ostin, kun oli 25kr puteli.

Aji Inferno

Eivät nuo mitään gourmetchiliä ole, mutta tuskin kukaan sitä odottaakaan. Pitkälti kuin Tabascot, eli harva rakastaa, mutta tekevät usein tehtävänsä maustamisessa, jos parempaakaan ei ole tarjolla. Menevät minulla ketsupin korvikkeena ilman tuskia, mutten etsisi näitä varta vasten esim. nettikaupoista. :)

Jame

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - maaliskuu 19, 2015, 18:16:58 ip
Eivät nuo mitään gourmetchiliä ole, mutta tuskin kukaan sitä odottaakaan. Pitkälti kuin Tabascot, eli harva rakastaa, mutta tekevät usein tehtävänsä maustamisessa, jos parempaakaan ei ole tarjolla. Menevät minulla ketsupin korvikkeena ilman tuskia, mutten etsisi näitä varta vasten esim. nettikaupoista. :)


Jep, ei näistä kaupan sooseista ihmeitä kannata odottaa. Mutta jo maininta "ei etikkainen" sai jo mielenkiinnon heräämään. En vain googlettanut tuotetta ennen kaupassa käyntiä joten tarttui eilen väärä puteli matkaan.
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

Janne

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - maaliskuu 19, 2015, 18:16:58 ip
Pitkälti kuin Tabascot, eli harva rakastaa, mutta tekevät usein tehtävänsä maustamisessa, jos parempaakaan ei ole tarjolla. M

:)
Tabasco lienee yksi maailman myydyimmistä chilikastikkeista joten kyllä siitä varmaan joku pitääkin. Minun lisäkseni siis, meille ostetaan edelleen silloin tällöin Tabasco -pullo ihan  sen maun vuoksi ja pelkästään pöytämausteena käytettäväksi. Ja on aina ostettu. Etikka sitäpaitsi ei ole kirosana, etikkaa menee monessa eri muodossa litrakaupalla vuosittain kokkailuun ja säilöntään ;)
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

San-M

Mulle kanssa maistuu etikka monessa ja muodossa ja ruuanlaitossa sitä kuluukin. Etikka kun tuntuu olevan täällä jonkunlainen kirosana :o.
Em. heinzin etikkasoossit toimii pöytämausteena kaikissa kolmessa laadussa (habanero, jalapeno ja chipotle). Pullot on myös sopivan huokeita suurkulutukseen (alle 3e puteli)

Jame

Ei se etikka mikään kirosana ole. Mutta kun etikkaisia chilikastikkeita mahtuu 13 tusinaan niin onhan se vähän erilainen tuote jos jotenkin eroaa valtavirrasta. Jos haluaa perussoosia niin Tabasco on varma valinta. Minua ainakin harmittaa ostaa joku pikkupullo "kuraa", joka sitten jää syömättä tai käytetään ruuanlaitossa jos ei pöytämausteeksi kelpaa.
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

jusa71

mistäs noita heinzin Peri-Peri ja Hot Chilin soosseja voi ostaa
juoksin cittarin,prisman ja monta pienemp s ja k ryhmän kauppaa läpi mutta mistään en niitä löytänyt  :(

Aji Inferno

Hmm. Vantaalla ihan K-supermarketissa ja Citymarketissa oli. Jotkut kaupat vain sijoittelevat chilisoosit moneen eri paikkaan. Nämä esim voivat löytyä ketsuppien läheltä.

jusa71

no eihän nää lahdessa ollut kuullukaan tollasista >:(
käskin selvittää asiaa että saadaanko tännekkin noit (tuskin edes viittii asialle tehä mitään) :(

Jame

Espoolaisessa ääsmarketissa oli tänään Hot Chiliä mutta ei peri-periä eikä muita ko perheen soosseja. Ostin ja maistoin. Ihan OK, joskin karitsanlihapihvipurilaiseen piti lisäpotkua hakea savurocotojauheella.
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

jusa71

noniin nyt sitten saa heinzin peri peri , hot chili , hot pepper  kastikkeita hollolan k-supermarketista.
tilasivat oikein vartavasten kun pyysin. todella erinomaista palvelua heiltä   :)

nyt kaikki oikeein joukolla sieltä hakemaan muualta lahden seudulta ei ole löytynyt  >:(

Heinzman

Tervehdys.
Rekkasin tänne, koska olen rakastunut chilikastikkeisiin, etenkin Heinzin Green Jalapenoon.
Kysymykseni on, tietääkö kukaan mistä pääkaupunkiseudulla löytäisi sitä Heinzin Yellow Habaneroa?
Green Jalapenoa olen onnistunut löytämään tähän mennessä ainoastaan Ruohonlahden K-Supermarketista, mistä haen sitä aina monta pulloa kerralla.
Älkää suositelko mitään muuta, nuo Heinzit ovat kukkaroystävällisiä, ja haluaisin kokeilla sitä Habeneroa.

chilifellow

marraskuu 07, 2016, 17:43:01 ip #16 Viimeisin muokkaus: marraskuu 07, 2016, 17:44:56 ip käyttäjältä chilifellow
Poppamiehen schiracha-ketsuppi on hyvää! Suosittele. K-Citymarketissa vain 3,95e. On Heinzikin ihan jees.
# www.chiliyhdistys.fi / jäsen 058 #

Heinzman

Ei oo kellään tietoo siitä Heinzin Habanerosta? Oiskohan Kampin K-marketissa? Siellä on kuulemma chilisooseja aika hyvin. Jalapenosoosia menee sellaiset 4-5 purkkia kuukaudessa. Jalapenossa on hyvä maku myös.
Huomasin muuten yllättävän käyttökohteen chilikastikkeelle.
Hammassärky! Äsken juili niin maan perkeleesti hammasta, niin kokeilin kastaa sormen kastikkeeseen ja voidella ien ja hammas sillä.
Kipu loppui sillä sekunnilla! Kuulostaa ehkä vähän foliolta, mutta kokeilkaa, jos särkee. Mulla toimi.

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: Heinzman - marraskuu 18, 2016, 11:57:11 ap
Huomasin muuten yllättävän käyttökohteen chilikastikkeelle.
Hammassärky! Äsken juili niin maan perkeleesti hammasta, niin kokeilin kastaa sormen kastikkeeseen ja voidella ien ja hammas sillä.
Kipu loppui sillä sekunnilla! Kuulostaa ehkä vähän foliolta, mutta kokeilkaa, jos särkee. Mulla toimi.


Vähän menee offtopic, mutta kommentoin nyt silti. Miksipä ei toimis noin, kapsaisiinilaasterit on erittäin toimivia ja aika paljon käytetty hoitomuoto etenkin hermokivun hoidossa. Hyvin hoksattu vaikkei itselle käyttöä :)

Trioniska

Lainaus käyttäjältä: Heinzman - marraskuu 18, 2016, 11:57:11 ap
Ei oo kellään tietoo siitä Heinzin Habanerosta? Oiskohan Kampin K-marketissa? Siellä on kuulemma chilisooseja aika hyvin. Jalapenosoosia menee sellaiset 4-5 purkkia kuukaudessa. Jalapenossa on hyvä maku myös.
Huomasin muuten yllättävän käyttökohteen chilikastikkeelle.
Hammassärky! Äsken juili niin maan perkeleesti hammasta, niin kokeilin kastaa sormen kastikkeeseen ja voidella ien ja hammas sillä.
Kipu loppui sillä sekunnilla! Kuulostaa ehkä vähän foliolta, mutta kokeilkaa, jos särkee. Mulla toimi.


Ehkä helpoin väylä on vaikka kysäistä kauppiaalta kenellä tuota jalapenoa niin että voisiko myös habaa erän hankkia, muutoin en kyllä ole tuohon habaan törmännyt...
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014