maaliskuu 28, 2024, 14:04:47 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Vaihdetaan / Annetaan Siemeniä

Aloittaja Rami, elokuu 30, 2011, 07:53:18 ap

« edellinen - seuraava »

JoSeOnKivaa

Hei kaikille olen aloitteleva chilin kasvattaaja nyt hakusessa siemeniä elikkä jos jollain ylimääräisiä niin otan mielellään vastaan. Laitaa yv:tä

ichjiiro

Huoh, joku on syönyt mun siemenet. Eli Tampereella otetaan vastaan siemeniä.

Pahakeijo

Useamman vuoden tauon jälkeen pitäisi päästä kasvattelemaan ja siemeniä olisi hakusessa:

Bonda ma jacques
Limon
Champion
Aji cristal

Oma siemenvarasto on mennytttä, joten vaihdossa ei ole tarjota kun rahaa ja kiitollisuutta.


Kiku

Tervehdys

Olisiko joku siementäjä ystävällinen ja pientä korvausta vastaan antaisi newbielle tuoreita siemeniä millä pääsisi alkuun.
Lemon Drop ja jalapeno ja oransssi/keltainen habanero kiinnostaisi. 
Mäntsälä/ Lahti olisi lähimmät alueet joista voisin tulla noutamaan.  
Kiitti

Maikeli

Mulla ois ainakin Lemon Dropia. Habaneroa ei ole, mutta Scotch Bonnetia, joka on melko lähellä (ainoastaan parempi) ;D, löytyisi. Jalapenoa löytyisi koskematon pussi Fataliin siemeniä Farmers Market Potato. Laita yv mikäli kiinnostaa. Posti kuljettaa (jos ehtii, onnistuu, jaksaa jne.)

JKLHeat

helmikuu 16, 2018, 16:06:13 ip #505 Viimeisin muokkaus: helmikuu 16, 2018, 16:18:08 ip käyttäjältä JKLHeat
Tarvitsisin siemeniä ensi kesää varten. Minulla on jo Lemon dropia, piripiriä ja mitähän niitä oli. Vaihtelua kaipaisin ja nyt on uusi eteläparveke, niin olisi kiva saada sinne viidakko. Tampereella vaikutan nykyisin. :)

Chilivaari

Minulla kyllä löytyisi siemeniä, iso kansiollinen vanhoja vuosikertoja ja vähän uudempaakin. Selailin niitä juuri ja totesin monien jo vanhenevan uhkaavasti. Useimmat itävät. Jos haluat kokeilla, pistä YV:llä jonkinlainen toivelista, niin katsotaan, mitä löytyy Länsi-Tampereelta. Postikin toki kulkee.

memmu

Heips! Täällä yksi innostunut chilin kasvatuksesta ja nyt olisi etsinnässä amatöörille soveltuvia lajikkeita/siemeniä.  :chili: Jos sinulta löytyy ylimääräisiä niin laitahan viestiä!  :)

Chilivaari

Tervetuloa palstoille!


Minullekin kyllä jäi vielä siemeniä, mutta siellä Kouvostoliiton seuduilla pitäisi olla aktiivisia chiliharrastajia enemmänkin. Voisit siemenien lisäksi saada vaikka ylijäämätaimia.

San_Ooj

Tervetuloa palstalle! Täältä löytyy kans erinäköisiä chilejä melkoisesti. Tuli tilattua reippaasti sekä vaihdokkina saatuja/lahjotettuja. Mikäli kiinnostaa, voin räppästä kuvaa, mitä kaikkea löytyy.

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: memmu - helmikuu 22, 2018, 09:14:04 ap
Heips! Täällä yksi innostunut chilin kasvatuksesta ja nyt olisi etsinnässä amatöörille soveltuvia lajikkeita/siemeniä.  :chili: Jos sinulta löytyy ylimääräisiä niin laitahan viestiä!  :)


Naapurista (Lahdesta) löytyisi jonkunlaista valikoimaa jos liikut täälläpäin joskus. Voisin tietty koittaa ehtiä (lue: jaksaa) tehdä listan mitä löytyy. Erinäisistä syistä foorumilla käynnit vähän harvakseltaan nykyisin mutta yksityisviesteistä tulee sähköpostiin viesti niin tiedän käväistä tarvittaessa foorumilla.

Pikku mainos loppuun  ::) olen aika usein sunnuntaina Lahden Radiomäellä joko Radio- ja TV-museolla tai siinä naapurissa, samalla reissulla museokäynti ja siementen nouto  ;) Tosin vain kun tiedän ennakkoon että otan siemenet mukaan...

Kemikaalikeijo

maaliskuu 15, 2018, 17:38:10 ip #511 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 15, 2018, 21:00:41 ip käyttäjältä Kemikaalikeijo
Hei!
Elikkä mielellään vastaanottaisin siemeniä ja olisin valmis antamaan rahaa vaihdossa.
Seuraavanlaiset lajikkeet huokuttelevat

Naga morich (C. Chinense)
Carolina reaper (C. Chinense)
Piri piri (C. Frutescens)
Ultra pube (C. Pubescens)
Voi tulla myös itse ehdottamaan lajikkeita. Annuumit voi jättää tarjoamatta.

kasvattaja

Lainaus käyttäjältä: Kemikaalikeijo - maaliskuu 15, 2018, 17:38:10 ip
Hei!
Elikkä mielellään vastaanottaisin siemeniä ja olisin valmis antamaan rahaa vaihdossa.
Seuraavanlaiset lajikkeet huokuttelevat

Naga morich (C. Chinense)
Carolina reaper (C. Chinense)
Piri piri (C. Frutescens)
Ultra pube (C. Pubescens)
Voi tulla myös itse ehdottamaan lajikkeita. Annuumit voi jättää tarjoamatta.


Kaikkia löytyy!
-En muista oliko Turbo pube ja/vai Ultra pube? Onko sinulle kynnyskysymys?

Laita minulle yksäriä, niin sovitaan hommat jiiriin  :)
Chili korvaa suolan ruuanlaitossa. Lajikepuhtaita Hainan yellow latern -siemeniä myytävänä.

Chilistelijä65

Ostan Aji Fantasyn siemeniä jos jollain on? T Hans voit laittaa sähköpostia tai yv

chilifellow

Vaihdetaan pieni C.p. Riesen Gelbin taimi C.b. Aji Cristalin planttuun. Nouto tai postitus.

Pakkaan rocoton niin et pakkanen ei puraise ja posti runtele.

Yv tai meili chilifellow ät outlook.com
# www.chiliyhdistys.fi / jäsen 058 #

chililibre

Helou!

jos jotakuta kiinnostaa harrastella lajitunnistusta, tai sitten ihan vaan tykkää yllätyksistä, niin meikäläisellä löytyy Intian Goalta tuotuja siemeniä roppakaupalla. ^-^ Lajikkeista ei ole tietoa. Siemenet hankittu paikalliselta maustekauppiaalta, kysyin että olisiko hänellä mahdollisesti siemeniä myydä/antaa, niin hän alkoi lapioimaan niita kasasta muovikassiin :D hinta: ei pennin jeniä.

Jos kiinnostaa, ota yhteyttä niin katsotaan miten toimitus onnistuisi. Vaihdossa voin ottaa ihan mitä vaan mutta ei ole välttämätöntä.
:chili: :chili: :chili:

Vuorikaskas

Goan mysteeripussi kiinnostaisi.  Voin kattoo jotain vastalahjaa kanssa.  Kirjeessähän noi liikkuis.

Chilistelijä65

kiitos chilifellowille siemenistä ekat itää jo!

Hakusessa olis Aji Guyana ja El Oro De Ecuador siemeniä jos jollain on jäänyt yli tai nurkkiin? yv:tä tai sähköpostii voi laitella.

chilifellow

Tosiaan. Tarjolla on hyvin itäviä C.b. Aji Fantasy by Fataliigourmet chilin siiduja.

Vaihdokkina käy annuumit ja baccatumit. Esim. puoli- tai täysvillit ja hybridit.

Yv tai meili
# www.chiliyhdistys.fi / jäsen 058 #

Vuorikaskas

Lainaus käyttäjältä: chililibre - huhtikuu 06, 2018, 08:43:34 ap
Helou!

jos jotakuta kiinnostaa harrastella lajitunnistusta, tai sitten ihan vaan tykkää yllätyksistä, niin meikäläisellä löytyy Intian Goalta tuotuja siemeniä roppakaupalla. ^-^ Lajikkeista ei ole tietoa. Siemenet hankittu paikalliselta maustekauppiaalta, kysyin että olisiko hänellä mahdollisesti siemeniä myydä/antaa, niin hän alkoi lapioimaan niita kasasta muovikassiin :D hinta: ei pennin jeniä.

Jos kiinnostaa, ota yhteyttä niin katsotaan miten toimitus onnistuisi. Vaihdossa voin ottaa ihan mitä vaan mutta ei ole välttämätöntä.
:chili: :chili: :chili:


Kuusi siementä laitoin turpeeseen ja joka toinen nousi ylös tasan kahdessa viikossa.  1.5. noi nyt pääsi 11cm ruukkuihin.  Kaipa noista jotain selviää kesän mittaan. Onko muilla näitä mysteerigoalaisia?