marraskuu 26, 2020, 14:32:11 ip

Uutiset:

Tervehdys, kaksi samaan aikaan sattunutta teknistä muutosta / ongelmaa summa aiheutti vajaan viikon katkon foorumille. Nyt palvelinohjelmisto on jouduttu päivittämään uuteen ja sekä ulkoasu että toiminnallisuus on muuttunut. Toivotttavasti ei ainakaan kovin paljoa huonompaan suuntaan. Odottamattomia ongelmiakin saattaa ilmaantua.


Liikennekulttuuri

Aloittaja Minbaari, joulukuu 01, 2011, 00:13:43 ap

« edellinen - seuraava »

linker

________________________
http://linkerquu.blogspot.com

masaiman

Olkaahan varovaisia kun lähdette tänä aamuna liikenteeseen, ainakin täälläpäin on kolminumeroiset pikkutiet PEILIJÄÄSSÄ! Kolme kertaa mentiin pitkä loiva mutka komeessa sladissa etuvetoisella autolla ja tahattomasti kun nostin jalan kaasulta hiljentääkseni vauhtia niin läks perä irti.

Räyhis

En hirvannut tuohon aamuryysikseen edes lähteä. Täytyy ajella perse aivan penkin etureunassa ja pintakaasulla. Kevytperäinen takavetopaku yhdistettynä neljä vuotta vanhoihin nastoihin on aika hazardi yhdistelmä, renkaat menevät vaihtoon tämän talven jälkeen.
http://ruokaa-ja-muutakin.blogspot.com/

Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.

Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset

ChIlIDoG

Kaveri just laitto viestiä että kävi ulkona mutkan jä näki 6 kolaria. Päivititteli vain että etelässä ei vaan ostata ajaa liukkaalla. Itse kävin viime viikolla Luuleossa Rauttin puolella ja siellä teitä ei hiekoteta/suolata yhtään. Siihen kun lisätään huono auraus ja porot hirviaitojen sisällä oli varsin mielenkiintoista ajaa. Tosin liikenne kuttuuri siellä oli sellainen että kun ensimmäinen auto näki poron niin hätävilkut päälle, kohta oli koko letka vilkut päällä. SAmoten vastaan tuleville räpsyteltiin pitkiä. Keli tosiaan oli sellanen että kun pikkusen koski jarrupolkimeen niin alko ABS hakkaan. Meno pelinä -04 A6 Audi.

Tuosta tulikin lohkastua visti että miksi ruotsissa porot ovat hirviaitojen sisällä. No kun siellä ei osata tehdä sellaista aitaa joka pitäs sekä porot että hirvet pois tieltä ...se kun oli vain hirviaita :D

Räyhis

Lainaus käyttäjältä: ChIlIDoG - tammikuu 03, 2012, 12:31:40 ipetelässä ei vaan ostata ajaa liukkaalla.


Paskapuhetta. Kun suhteutetaan liikennemäärät kolareihin, uudellamaalla (ja etenkin kolmoskehän sisäpuolella) ajetaan tasan yhtä kehnosti kuin muualla maassakin.

Kyllä sitä savossakin osataan...

Savon pahin ketjukolari KuopiossaYli 60 ihmistä kolarissa Kallansilloilla

http://ruokaa-ja-muutakin.blogspot.com/

Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.

Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset

tomppa,

VITTU!!

Mikä teitä kanssa autoilijoita vaivaa?    Jouduin hinaamaan emäntäni tuttua jonka auto oli levinnyt Lahti-villähde alueelle!

Miksi ihmiset ei ymmärrä että ei hinattava auto mene 80 km tunnissa ja ajo on muutenkin varovaista!!

Tiet oli umpijäässä ja itse hinasin tuolla ranskalaisella autollani...kone kesti mutta lämmöt nousi niin kuskillakin kuin koneessa..

ENNAKOIKAA hyvät ihmiset!  Kaksi läheltä piti tilannetta oli ja yksi mulkku oli ajaa minun ylitseni! SAATANA

Räyhis

Huh huh. Lankomieheltä lähtiessä oli pikkutiet niin jäässä, että kun kolmessakympissä tarjosi kakkosta pykälään moottorijarrutuksen merkeissä, niin perse lähti samointein sivulle!

Vaan eipä pääkallokeli junttisuomalaisia hidasta. Vanhalla ykköstiellä ainoastaan oma jarruttamiseni esti suuronnettomuuden.

Perseessä killui joku japsi, sen takana mitsu. Vastaan kilometrin päässä tuli hiace ja sen takana 3-4 henkilöautoa. Yhtäkkiä tajuan, että mitsu on rinnalla vasemmalla ja vilkuttaa hädissään. En hirvannut hirviästi jarruttaa, ettei takana killunut almera olisi tullut perseestä sisään, sain kuitenkin sen verran hidastettua, että Mitsubishi pääsi suoraan eteeni kun vastaantulevat olivat n. 50m päässä.

Sitten vaan valoshow pystyyn kera keskisormen.

Turun motarilla olin taas huutolaispojan asemassa kun "kehtasin" ajaa pakuautolla "vain" 9kymppiä. Volvoa ja Audia puski koko ajan metrin päähän eteen, ilman vilkkua. Paska maa, paskat ihmiset.

http://ruokaa-ja-muutakin.blogspot.com/

Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.

Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset

Räyhis

Jaa-a. Mitäköhän se ajotaito maksaisi jos sitä olisi kaikille jaettu?

Lunta ja sohjo on maa valkoisenaan ja näkyvyys nollassa, eipä silti, fysiikan lait eivät tunnetusti koske leasing-autoja.

Ennenvanhaan sanottiin, että Saabismi on sairautta. Saabeilla sikailtiin koska Saab teki ensimmäisen +100 heppasen auton johon köyhilläkin oli varaa. 2000-luvun Virallinen Sikabiilitm on Skoda (Skoda on muuten tsekkiä ja tarkoittaa "paskakikkaretta" josta taas suomen kielinen lempinimi "skeida").

Ei jumaleissön sataneissön sentään pysty käsittämään, mihin näillä junteilla on kiire? Voiko sitä aikaa säästää johonkin pankkiin? Eilenkin kun yritti ajaa turvallisesti ja vain neljääkymppiä neljänkympin alueella meinasi takaluukusta tulla sisään joku käytäväkiitäjä ossuuspankin omistamalla sakemannilla. Seuraavaksi tämä sankari yritti kammeta bussikaistan kautta, eli oikealta ohi. Vaan mihinkä se olisi päässyt kun vapaata kaistaa oli ~50 metriä? Kauhea runtimiskiihdytys rinnalle ja sitten liinat kiinni ja hiuksenhienosti väistettiin pysäkillä olevaa bussia ja kammettiin ilman vilkkua takaisin sinne Hiacen taakse, mistä 15 sekuntia aikaisemmin lähdettiinkin. Mitä v!ttua?

Samanlaista saatanallista arpomista tuo näyttää muutenkin olevan. Espoolaiset ajavat risteykset tukkoon ja Vantaalaiset nyhjäävät vihreissä.

Talvella kun on liukasta ja maassa on lunta joka kätkee pinnanmuodot, vaaditaan jämäkkää otetta ja riuskaa ohjausta. Ajoneuvo tulee tuntea niin hyvin, että pystyy tarkalleen määrittämään sen käyttäytymisen. Tällöin auto ei "lähde lapasesta" tms. homotouhua. Ei mikään ihme, että risteyksissä, liittymissä ja kaistanvaihtotilanteissa kolaroidaan.

Ei näin.

Sen sijaan, että autoa komennettaisiin jämptein ottein, suurin osa kuljettajista tuntuu olevan matkustajia. Maailmaa tiirataan tuulilasiin hinkatun pelikortin kokoisen aukon läpi, rattia puristetaan toppatumpuilla, istutaan penkin etureunalla reisien varassa kuin olisi kaktus perseessä ja vaihdekeppiä hipelöidään kuin tautista kikkeliä.

Vai muka huono keli aiheutti onnettomuuden, ja paskat!
http://ruokaa-ja-muutakin.blogspot.com/

Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.

Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset

masaiman

Pääsin Keskiviikkoaamulla todistamaan surkuhupaisaa oppikirjaesimerkkiä suomalaisesta, ja eritoten Lahtelaisesta liikennekulttuurista. Kaarroin kuorma-autolla kymijärven rampista moottoritielle etelään päin edessäni korkea Sprinter tms. Kevytkuorma-auto. Kuski piiskasi kopperonsa rajoittimeen jo rampin alamäessä päästäkseen liittymään moottoritielle jouhevasti. Moottoritietä pitkin liikkuu samanlainen iso paku myöskin sukka suorana etelää kohti niin, että kun tämä rampilta tullut auto pääsi liittymäkaistalle, olivat pakut rinta rinnan motarilla. Nauratti katsoa, kuinka molemmilla on lappu lattiassa, ja vilkuttavat ristiin ilman että kummallakaan on pienintäkään aietta väistää toisiaan. Tätä jatkui koko väli joutjärven rampille asti (pari km?) kunnes toisen oli pakko hidastaa kun kaista nousee ylös seuraavaan ramppiin. Olivat jo sen verran kaukana, etten nähnyt kumpi luovutti, mutta nauratti kyllä että olikohan aamukahvit juomatta vai mikä niin vitutti...

Tiistaiaamuna tulin henkilöautolla ihan rauhassa vääksy-lahti välistä suoraa ennen Körriä pitkät päällä kun vähän ennen veneveistämöä vastaan tulee muutaman auton jono. Jonossa toisena ollut kotipoliisi päätti lyödä mulle pitkät päälle vaikka en itse nähnyt tarpeelliseksi niin kaukaa vaihtaa edes sen ensimmäisen takia, mutta vaihdoin nyt kuitenkin. Pitkät sammui myös vastaantulijalta. Kunnes pääsin jonon ensimmäisen auton ohi, päätti tämä toinen sankari jostain ihmiskunnalle tuntemattomasta syystä lyödä mulle uudestaan pitkät silmille. Sori vaan sille kolmannelle, mutta niin löin minäkin, ja säestin vielä torven kera... En tosiaan keksi mitä hittoa se urpo sillä haki...

tomppa,

Varsinkin lahdessa on täysin omalaatuinen liikennekulttuuri. Sama juttu vaivaa tuolla vaalimaan suuntaan johtavilla teillä..

Räyhis

Ei nää suomalaiset juntit osaa autolla ajaa. Kyllä eilenkin vitutti taas urakalla. Jumalista, pari senttiä lunta ajoradalla niin sitten ohjastamiseen pitää käyttää koko keskittymiskyky, eikä aikaa jää muka mihinkään.

Nyt kun on liukasta ja autot eivät lähde ihan samalla tavalla liikkeelle, olisi kahta tärkeämpää ENNAKOIDA. Mutta koita nyt jumalauta ennakoida näiden persreikien kanssa kun eivät osaa edes vilkuttaa kääntymisen merkiksi. Autokoulu 2-vuotiseksi ja pakollinen älykkyystesti heti alkuun.

Katumaasturit pitäisi kieltää lailla, kukaan ei tarvitse sellaista autoa. Liikenteessäkin niillä pääsääntöisesti vain sikaillaan ja kiilaillaan. Neulamunaiset käytäväkiitäjät pääsevät kerrankin pätemään, ennenkuin pitää mennä kotiin espooseen vaimon haukuttavaksi, siksi pitää vaihtaa kaistaa ilman vilkkua. Idiootit.
http://ruokaa-ja-muutakin.blogspot.com/

Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.

Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset

Minbaari

Suomessa ei osata ajaa autolla. Onko tähän enää mitään lisättävää kun katsoi eilisiä uutisia..
#816

Whili

Lainaus käyttäjältä: Minbaari - helmikuu 04, 2012, 10:35:55 ap
Suomessa ei osata ajaa autolla. Onko tähän enää mitään lisättävää kun katsoi eilisiä uutisia..
Oottelinkin jo, koska otetaan puheeksi nämä "kehätie-törttöilijät".   ;)
Kyllä muualla Suomessa ymmärretään, että jos näkyvyys on nolla, niin silloin pitää hiukan nostaa kaasujalkaa.   :D

mohla

Luulisin osaamattomien autoilijoiden %-osuuden olevan suhteellisen vakio läpi Suomen. Pääkaupunkiseudulle niitä tietty osuu lukumäärällisesti enemmän ja joukossa tyhmyys tiivistyy. Varsinkin perjantaisessa viikonlopun viettoon lähtevien liikenteessä. Soppa on siis sitä kautta valmis.

Onneksi ajan itse työmatkaliikenteessä vain Mäntsälästä Lahteen 4-tietä, mutta tuo perjaisin klo 15 eteenpäin tapahtuva liikennesekamelska on vain odottanut tuollaista ketjureaktiota. Muulloin käytös on suht ok, mutta perjantaisin viikonlopun viettoon lähtiessä töistä tuntuu puolelta porukalta katoavan kaikki järki liikenteessä. Vasemman kaistan kansalaispoliisit, rekan ohitusta pelkäävät, älytöntä ylinopeutta ajavat, pussittajat, kiilaajat ja kaikki muut muita huomioimattomat kiire-minä-ensin-minä-minä-autoilijat löytyvät joka perjantai 4-tieltä.

Juurihan se oli viikolla uutisissa, että tutkimusten mukaan inssiä ekalla kertaa läpäisemättömien määrä on jo noussut 28 prosenttiin. Tällä perusteella autokoulun ohjelmaan tulee pakolliseksi pari lisätuntia ja hinta pompsahtaa tietty parisataa ylös. Tutkimuksen rahoittajaksi veikkaan kyllä jotain autokoulujen liittoa tms. kotiinpäin vetävää puljua. Eihän se riitä, että meillä oli jo tietääkseni pisin ja kallein autokoulu...

masaiman

EDM. syystä olen itse luopunut lähes täysin Lahti-Heinola-Sysmä työmatkareitistä ja ajan mielummin Pulkkilan harjun läpi Lahti-Vääksy-Sysmä reittiä ees taas ainakin lumiset kuukaudet. Tuli jossain vaiheessa mitta täyteen tota minäminä-uunoilua. Perjantaisin en uskaltaudu edm. motarille kuin kahdella pyörällä jos ei ole pakko jostain syystä asioida Heinolassa, eikä Karisman ja Holman Prisman avautumisen jälkeen ole edes Heinolan sittariin ollu juuri tarvetta mennä... Eikä sinne prätkälläkään mielellään mene kun on oman turvallisuutensa takia ajettava reipasta ylinopeutta, muuten on joku koko ajan takarenkaassa kiinni...

linker

Siihen voisi lisätä 8 tuntia kestävä psykiatrin vetämä soveltuvuuskoe
Palikkatesti jossa ei voi huijata.


________________________
http://linkerquu.blogspot.com

Nosiseptori

http://www.youtube.com/watch?v=gVTUHkFO95M&feature=youtu.be

Tässä on videopätkää kolarisumasta.

Sinänsä turha alkaa haukkumaan, että etelässä tai pääkaupunkiseudulla "ei osata ajaa". Tuollaisiin onnettomuuksiin ei tarvita kuin yksi ajovirhe ja soppa on valmis. Pääkaupunkiseudun autopaljoudessa todennäköisyys onnettomuuksille vain kasvaa verrattuna harvaanasuttuihin alueisiin. Kaikkein pahinta lienee se, että on muka niin helvetin kiire aina. Kiire on usein ihan itse luotua ja siitä selviäisi varaamalla reilusti aikaa, mitä vain harva tekee mielellään. Jos tuolla pyrkii jättämään turvaväliä, niin ihan koko ajan on joku tunkemassa (vilkutta) eteen ja toinen roikkuu perseessä kiinni. Se ei ole osaamisesta kiinni, vaan kusipäisyydestä.

Räyhis

Suomessa liikenteessä pätee "Kolman kovan J:n sääntö."

Jurri, Jukuri & Jurpous.

Tuohon päälle vielä roppakaupalla sitä suomalaista peräänantamattomuutta - eli egoismia.

Itse vihelsin pelin poikki jo kahdelta. Hommia olisi toki ollut, mutta tuumasin, että yksi auto vähemmän on parempi.

Suomalainen keli yhdistettynä faktaan, että leasing-autoihin eivät fysiikan lait päde, aiheuttivat perjantain onnettomuudet. Kolareilta olisi vältetty jos jengi olisi malttanut ajaa 20 km/h hiljempaa.

Pannaan loppuun vielä kuva Skoda Iglusta, suomalaisesta egoismin huipusta, joka AJOI minua vastaan.

http://ruokaa-ja-muutakin.blogspot.com/

Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.

Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset

Kanki

Citymaasturilla on kiva ajella.
Hyvä hyvä, huusivat lapset ja taputtivat suuria karvaisia käsiään.

cornell

Halleluja mikä ketju... ottakaahan iisisti.

Ite jouduin opettelemaan talviajon uudestaan kun tääl Germaniassa on nastarenkaat pannassa. Vaikka liikenne on hieman enemmän kanssa-autoilijoita huomaavaisempaa, niin näitä Horsteja vaivaa sama kiire kun suomalaisia eli keli mikä keli, kaiken pitäisi toimia yhtä nopeesti ja sujuvasti. Saksalaisille voisi antaa pienen synninpäästön siitä, että kunnon talvikelit ovat väliaikainen poikkeustila johon monilla ei ole tottumusta, mutta luulisi jokaisen ymmärtävän sen valkosen värin maassa tarkottavan pientä joustoa aikatauluihin... 

Etelässä pidetään siesta kun aurinko porottaa armotta niskaan, miksi me ei täällä pohjosessa osata kylmän kanssa samaa?

Henkilökohtaisesti ehdottomasti paskinta on nollan puolin ja toisin keikkuva lämpötila ja jäinen sade... tätä arpomista riittää keväisin ja syksyisin. Kerran käännyttiin kyläreissulta suosiolla kun auto meinasi liukua pysähtyneenäkin sivusuunnassa viettävältä tieltä. Jalkauduttiin autosta ja saman tien nurin, käännettiin auto keskellä tietä käsipelissä akselinsa ympäri takas tulosuuntaan ja hivutettiin kärry liikkeelle kotio kohti...
¨käynks mä usein täällä?¨