marraskuu 27, 2020, 14:03:06 ip

Uutiset:

Tervehdys, kaksi samaan aikaan sattunutta teknistä muutosta / ongelmaa summa aiheutti vajaan viikon katkon foorumille. Nyt palvelinohjelmisto on jouduttu päivittämään uuteen ja sekä ulkoasu että toiminnallisuus on muuttunut. Toivotttavasti ei ainakaan kovin paljoa huonompaan suuntaan. Odottamattomia ongelmiakin saattaa ilmaantua.


Liikennekulttuuri

Aloittaja Minbaari, joulukuu 01, 2011, 00:13:43 ap

« edellinen - seuraava »

MiM

Kuten sanoin, huolehdin myös siitä, että en jää ohiajon jälkeen jarruttamaan ohiajettua, joten tuollainen tilanne voi syntyä ainoastaan jonoajossa. Siinäkin sekä minulla, että perässä ajavalla isommalla autolla on silloin hyvä näkyvyys ja lisäksi kuorma-auto- ja pakukuskit ovat usein ammattilaisia, ja harvemmin perässä roikkujia. Toki poikkeuksiakin on, ja siinä olet oikeassa että perälaudassa kiinni roikkuva rekka on kyllä pelottava.
Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-

PP

Lainaus käyttäjältä: MiM - helmikuu 23, 2014, 12:41:49 ip
lisäksi kuorma-auto- ja pakukuskit ovat usein ammattilaisia, ja harvemmin perässä roikkujia.


Ehkä suomalaiset keskimäärin, mutta tulepa ajamaan 7-tietä.

wille

Lainaus käyttäjältä: PP - helmikuu 23, 2014, 13:35:57 ip
Lainaus käyttäjältä: MiM - helmikuu 23, 2014, 12:41:49 ip
lisäksi kuorma-auto- ja pakukuskit ovat usein ammattilaisia, ja harvemmin perässä roikkujia.


Ehkä suomalaiset keskimäärin, mutta tulepa ajamaan 7-tietä.


Tai Kutosta leveäkaistaisella osuudella, välillä Taavetti-Kouvola...

Kuorma-auto-ja pakukuskit ovat usein itämaisia.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

meikkupeikko

Lainaus käyttäjältä: wille - helmikuu 23, 2014, 13:40:51 ip
Lainaus käyttäjältä: PP - helmikuu 23, 2014, 13:35:57 ip
Lainaus käyttäjältä: MiM - helmikuu 23, 2014, 12:41:49 ip
lisäksi kuorma-auto- ja pakukuskit ovat usein ammattilaisia, ja harvemmin perässä roikkujia.


Ehkä suomalaiset keskimäärin, mutta tulepa ajamaan 7-tietä.


Tai Kutosta leveäkaistaisella osuudella, välillä Taavetti-Kouvola...

Kuorma-auto-ja pakukuskit ovat usein itämaisia.

Ja juuri tämän takia en mene kuorkista tai pakusta ohi, jos eivät aja selvästi hitaammin. Ajoin autokoulun Kotkassa ja siellä päin muutenkin ajelin vuosikaudet ja se jätti selvän kunnioituksen kuorma-autoja ja pakettiautoja kohtaan. On nimittäin erittäin pelottavaa, kun ajat ohi isosta autosta ja se päättääkin roikkua peräpuskurissa. Se tuntuu olevan aika yleistä noilla pitkäkilpisillä.

Caide

Lainaus käyttäjältä: Kärsä Babar - helmikuu 23, 2014, 11:31:57 ap
Olisi kiinnostavaa kuulla mihin perustuu näkemyksesi turvallisuudesta rekan tai pakun edessä.

Nämä on niitä samoja asioita, kuin jotkut haluavat ajaa kahden metrin "turva"välillä rekan perässä, jotta A) säästyy bensaa B) jos hirvi tulee eteen, niin ei kolahda omaan autoon.

Tullut jo parikin tällaisen mielipiteen omaavaa kaveri vastaan.

Oma mielipide on sama kuin sulla. Jokainen valitsee itselleen sopivan vauhdin ja ajaa sitä. Jos tulee hitaampi vastaan, niin se ohitetaan. Jos siihen pakettiautoon/rekkaan jättää kunnon turvavälin, niin kyllä sieltä näkee ihan hyvin eteenpäin.

Kaverini on kans yks vatipää ja kerran ajaltiin motarii ja olin sen kyydissä. Ajoi yhden auton vierelle ja kruisaili siinä. Sanoin, että viittitkö tehdä jotain, että en kehtaa istua tässä, kun ajalet tuon vieressä koko ajan. Se ihmetteli, että mitä se voi tehdä, kun ajelee rajoitusten mukaan ja ei voi ajaa sen auton takana, kun lentää vettä ikkunaan. Suutuin jo ja sanoin, että jos et uskalla ylinopeutta ajaa sen hetkeä, että päästään ohi ja oikealle kaistalle, niin hiljennä jumalauta ja jätä kunnon turvaväli. Ei jotkut vaan tajua :D