Muuta > Muut harrastukset ja elämä

Soitinrakentelu

(1/85) > >>

Mattson:
Tehdäänpä tälle nyt oma topicci. Eli siis jos joku ei tiedä mistä on kysymys, on joidenkin käyttäjien (allekirjoittanut mukana) kesken herännyt lähinnä Räyhiksen aloitteesta into kokeilla rakennella omia soittimia. Räyhiksellä jo löytyykin useita valmiita Diddly-bow tyyppisiä soittimia, omanikin valmistunee lähipäivinä, joskin kuten tavallista karkas vähän mopo pusikkoon ja lopputulos lienee enemmänkin banjo/ukulele-osastoa...

Eli siis kaivataan juttuja, kuvia, videoita, vinkkejä mistä hankkia halpoja (käytettyjä) viritinkoneistoja ym. osia, miten joku lavan ja kaulan tai kaulan ja kaikupesän liitos kannattaa tehdä, mitä materiaaleja/työkaluja olette käyttänyt jnejne... Musiikkimiehiä (ja naisia)han täältä löytyy käsittääkseni melkoisen paljon.

"Käänsin 10l kurkkupurkin ympäri, tein rummun!"-osastoa ei ehkä kaivata, mutta kaikki soittimen tyypistä riippumatta mielenkiinnolla tervetulleita! Erityisesti eri puuntyöstömetodit kiinnostaa itseä.

tomppa,:
Sangen mielenkiitoinen topic!
Olen itse myös meinaanut jonkinlaisen "soittimen" rakentaa mutta täytyypä seurata mitä te konkarit saatte aikaiseksi.
Ja toden totta,tuntuu että chilifoorumilla on paljon musiikista kiinnostuneita ihmisiä ja muusikkoja.

Mutta jos puhutaan itserakennetuista soittimista niin ihan ensiksi kannattaa miettiä noita etelä afrikkalaisia soittimia..olisivat suht helppoja näin alkuunsa rakentaa  :) mutta miksikäs ei kitaran rakennuskin onnistuisi..

LupeKani:
Salossa oli ainakin takavuosina kansalaisopistossa kurssi kitaran rakennuksesta. Parit kaverit siellä kävi tekemässä jos jonkinmallisia kitaroita, rahaahan harrastukseen saa kulumaan valitsemalla hieman laadukkaampaa puuta, laadukkaammat komponentit jne.
Tälläinen autotallirakentelu on ihan hauskaa lauantaisin pikkukaljoissa, itsehän en tee soittimia, koska olen basisti...

Mattson:
Mulla on töissä yhdessä firmassa jossa käyn pari tuttua jotka rakentelee harrastuksekseen kitaroita ja vahvistimia. Ovat ihan pro-tasoa vielä. Heiltä olen saanut yhden jos toisenkin kullanarvoisen vinkin. Ovat vielä kunnon chilipäitä molemmat, joten puolikin tuntia hupenee äkkiä kun erehtyy menemään heidän koppiinsa suutaan soittamaan.

E: eivät siis ole mulla töissä...

Räyhis:
Tässä vähän linkkivinkkiä noihin sikarilootakitaroihin;

http://www.cigarboxnation.com/page/free-plans

http://cigarboxguitars.com/resources/how-to-build-a-cigar-box-guitar

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta