Lähinnä tarkoitin noita "mainostarroja" joka kuvan kulmassa.
Ledimyyjiä on tässä maassa muitakin ja he saattaisivat pahoittaa mielensä yhden firman ilmaisesta mainostilasta. Onhan siitä sinulle maksettu, mutta ei chilifoorumille. Miltä tuntuisi, jos minä alkaisin liittää joka kuvaani tekstin: "Kasvatettu Kekkilän mullassa" tai "Kärsän ruukuissa kasvaa".
Testailu on ihan hyvä ajatus, mutta silloin pitää olla samanlaisia testikasveja eri olosuhteissa. Jos tuon ledin tehoa haluat testata, laita täsmälleen samanlainen kasvi (mieluummin useampia) toisen valon alle ja vertaile niitä. Molemmista pitäisi tulla yhtä paljon valoa ja mahdollinen lämpösäteilykin voi vaikuttaa. On varsin pieni todennäköisyys, että värillä tai myyjäyrityksellä olisi tuossa merkitystä päivänvalon lisänä. Toisen merkkisellä kiinaledillä tai yhtä voimakkaalla loisteputkella todennäköisesti olisi sama vaikutus, jos nyt joku haluaisi kasvihuoneessaan kesällä valaista.
Niin, vesileimat kuviin laittanut käsittelyvaiheissa että LedFinland saa niitä käyttää omassa markkinoinnissaan. En jaksa kahta erilaista versiota tehdä samasta kuvasta.
Jokaisella ledivalmistajallahan on uniikit tavat vääntää näitä ledejä ja niiden spektrejä yms, joten itse uskoisin että eroja niissä kyllä varmasti löytyy, mutta ei välttämättä hirveän isoja. Hyvä idea kyllä, pitää ruveta ruinaamaan enemmän myös eri valmistajilta ja vertailla sitten täysin sisätiloissa ilman luonnollista valoa näitä.
Niin ja puolestani voit ihan hyvin kirjoittaa joka kuvaan tekstin mitä haluat, ei oikeastaan nappaa yhtään ainakaan minua

On kyllä uskomattoman tiuhasti nuppuja baccaksi! Jos ne kaikki tai edes suurin osa kehittyvät podeiksi, niin olisi kyllä aika ihmelamppu. 
Sen vähän perusteella mitä solubiologiasta tiedän, ei kyllä olisi mikään ihme, jos valon aallonpituus vaikuttaisi nuppujen kasvuun, mutta vertailuja pitäisi tosiaan tehdä paljon. Ja jos podimäärän ero on vaikkapa 50%, niin olisiko kuitenkin helpompaa vain laittaa kahden erikoisvalokasvin sijaan kolme normaalia...
Mielenkiintoinen testi joka tapauksessa, pistä vain kuvia ja havaintoja reilusti!
Kyllä tämä mielenkiintoista on, samalla tulee itsekin opittua sitä sun toista =) Ihmelamppu kyllä on jos podien määrä on isompi, vielä ei kukkia ole hurjasti tipahdellut, mutta ovat vasta niin alkuvaiheessa. Tulen raportoimaan lisää kyllä ajan kanssa ehdottomasti, hyvä jos testit kiinnostaa, sen takia näitä esille kirjoittelen että muutkin hyötyisivät kuin pelkästään minä itse. =)