maaliskuu 28, 2024, 10:13:26 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Parhaat (ja kauheimmat) valmisruoat

Aloittaja Aji Inferno, helmikuu 23, 2013, 05:05:18 ap

« edellinen - seuraava »

Aji Inferno

Jos ruoka suussa hyvälle maistuu, eikä siinä ole liikaa esim. haitallisia lisäaineita, eikö se silloin ole ns. hyvää ruokaa? Makuasiat toki erikseen, mutta rajansa kait einesten kategorisella vastustamisellakin?

Monet niistä voittavat mennen tullen esim. jossain Chicoseissa tai Raxeissa paljon kovempaan hintaan myytävän ruoan. Kehnoimmat sitten taas... No, joo. :(

Whili

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - maaliskuu 18, 2013, 19:30:01 ip
Jos ruoka suussa hyvälle maistuu...


Saarioisten maksalaatikko on todella maukasta !!   

mohla

Parhaimpina ja ainoina syötävinä pidän pakastealtaiden sosekeittoja ja joitain pizzoja sekä sitten purkitettuja hernekeittoja. Joku poikkeus mikroaterioista löytyy, mutta pääosa on ah niin teollista shittiä, ettei sopisi ihmisravinnoksi.

JaloPena

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - maaliskuu 18, 2013, 19:30:01 ip
Jos ruoka suussa hyvälle maistuu, eikä siinä ole liikaa esim. haitallisia lisäaineita, eikö se silloin ole ns. hyvää ruokaa? Makuasiat toki erikseen, mutta rajansa kait einesten kategorisella vastustamisellakin?

Monet niistä voittavat mennen tullen esim. jossain Chicoseissa tai Raxeissa paljon kovempaan hintaan myytävän ruoan. Kehnoimmat sitten taas... No, joo. :(


Säännönmukaisesti maistamani valmispöperöt ovat olleen juuri sitä ihteään.  Raxit yms menevät samaan nippuun. Vatsan saa täyteen mutta makunautinnosta ei kyllä voi puhua.

Se, mille liputan, on hyvistä ja tuoreista aineksista (mielellään itse) tehty ruoka joka on hyvin maustettua.

Meillä kaikki päätökset tehdään demokraattisesti äänestäen. Yleensä kuitenkin häviän äänin 0-1

#1581

mohla

Lainaus käyttäjältä: JaloPena - maaliskuu 18, 2013, 20:49:20 ipSe, mille liputan, on hyvistä ja tuoreista aineksista (mielellään itse) tehty ruoka joka on hyvin maustettua.


+1

Valmisruokaa vain äärimmäisessä hädässä. Purkkihernarit ja pakastesopat hätävarana, vaikka mieluummin pakkasesta omia pakasteruokia. =)

Nosiseptori

Parhaat valmisruuat löytynevät lihatiskin yhteydessä. Purkkihernari taitaa olla edullisten valmisruokien parhaimmistoa ja helppo maustaa vaikkapa chilillä. Näiden atria-hk-akselin valmisruokien syömisen olen lopettanut jotakuinkin kymmenen vuotta takaperin eikä ole ollut ikävä. Tankkausta vartenhan ne lähinnä ovat, eivät varsinainen makunautinto. Tosin varmasti ovat käteviä esimerkiksi vammaisille, vanhuksille ja sairaille, jotka ovat estyneet valmistamaan kaikkea alusta loppuun asti itse.

Minbaari

Lainaus käyttäjältä: JaloPena - maaliskuu 18, 2013, 18:09:55 ip
Valmisruuat on laiskoja varten. Ja niille jotka luulevat etteivät osaa laittaa safkaa. Siis laiskoille.


+1. En ole kuuteen vuoteen käynyt einesruokaosastolta hakemasta muuta kuin demi-glacea kun en joka kerta ole jaksanut keittää lihalientä itse alusta loppuu valmistaessani sellaista ruokaa johon lientä tarvitsisi. En kiellä, etteikö osa valmisruoista voisi olla ihan nautittavan makuisia, mutta omalle kohdalle ne eivät ole vaihtoehto.
#816

Aji Inferno

maaliskuu 19, 2013, 03:05:52 ap #27 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 19, 2013, 03:35:14 ap käyttäjältä Aji Inferno
Saarioisten jauhelihakiusaus (tarjouksessa 1 euro) + Pirkan sriracha-valkosipulichilisoosia sekaan... Ehkei ihan Michelin-tähden arvoinen elämys, mutta oikeasti ihan maukas kokemus (oli kyllä aikamoinen nälkäkin). Hinta-maku-suhde luokkaa loistava! Ratkaisevana tekijänä tuo chilikastike, joka teki "täyttävästä" oikeaa "ruokaa".

Ettei vaan täällä olisi päällä pientä "hifistelyä" ruoan kanssa..? ;) Arvostan nimittäin kyllä itse *hyvää* ruokaa! Kyllä, Chez Dominiquekin *on* koettu, ja hyväksi havaittu. Ja ulkomailla kaikenlaista aivan perkeleellisenkin kallista ja eksoottista.

Mutta: kuten moni täällä jo tietää, nautin yhtä suuresti myös vaikkapa Hesen Kebabeista (myynnissä lähinnä vain Turun seudulla), ja ylipäätään kaikesta mikä tietyssä hetkessä *maistuu hyvälle*... Tilanteen mukaan.

Suomalainen valmisruoka on lähes sataprosenttisesti mautonta paskaa. Sen ongelmana ei ole aina niinkään itse ruoan "huonous", vaan se, etteivät valmistajat uskalla maustaa ruokia maukkaiksi, pelätessään Tauno ja Tyyne Tampion + kullanmurujen "Hui, kauheaa, tämä on mausteista (tai jopa "tulista")!!" -reaktiota. Tavisefekti.

Mutta yllättävän moni "eines" muuttuu oikeaksi ruoaksi, kun lisäämme siihen sen, mitä valmistaja ei uskalla lisätä... Räyhis ihmetteli kehujani Kokkikartanon Lohikeitosta. En muista vielä koskaan syöneeni sitä sellaisenaan. Mutta kun lisään siihen oman "mixini" mm. Fassen Nagaa ja muuta mukavaa, siitä tulee minulle jo aika nautinnollinen ruokaelämys! Sillä tuon keiton itse raaka-aineet ovat kyllä ihan kunnollisia. Vain se "piste iin päälle" puuttuu. :)

Ja ihan lopuksi: ollaan Saarioisten 1 euron jauhelihakiusauksesta sitten mitä mieltä tahansa, se maistui - lisämausteineni - lopulta... aika hyvältä! :-)

Mikä ei todellakaan tarkoita sitä, etteikö itse tekemällä voisi tehdä parempaa - ja jopa loistavaa ruokaa. Mutta automaattista sekään ei ole.

Olen itse esim. todistanut aikanaan Chicagossa 1500 taalan jättiläisrapua järjettömän hintaisten, ei kovinkaan hyvältä maistuneiden kalifornialaisten viinien ja osterien kera. Sanoisin sitä miltei diivailuruoaksi. Ei se kaikki maistunut lopultakaan kovin hyvältä! Sama pätee moniin muihin ns. hienoihin paikkoihin maailmalla.

Hyvä maku on ihan oma juttunsa. USA:ssa, Atlantassa hyvän makuisia hampurilaisia teki paikallinen ketju Checker's. Meikäläisen Hesen vastine. Aivan sama, mitä mieltä niistä oli periaatteellisella tasolla - mutta maku toimi! Eikä Hesen kebabia suomessakaan voita juuri mikään toimija... Jos, siis, antaa maun puhua! ;)

Tai, voihan hyvinkin olla niinkin, etten itse vain tajua ns. hyvän ruoan päälle... Mutta enpä allekirjoittaisi tuotakaan.

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - maaliskuu 19, 2013, 03:05:52 ap
Saarioisten jauhelihakiusaus (tarjouksessa 1 euro) + Pirkan sriracha-valkosipulichilisoosia sekaan... Ehkei ihan Michelin-tähden arvoinen elämys, mutta oikeasti ihan maukas kokemus (oli kyllä aikamoinen nälkäkin). Hinta-maku-suhde luokkaa loistava! Ratkaisevana tekijänä tuo chilikastike, joka teki "täyttävästä" oikeaa "ruokaa".


LainausJauhelihakiusaus 300 g

Suikaloidusta perunasta, jauhelihasta ja kermaisesta kastikkeesta valmistettu kiusaus.
Ruokavalio: Gluteeniton, Vähälaktoosinen
Ainesosat: Peruna, kuohukerma, naudanliha 14 %, vesi, maissitärkkelys, sipuli, valkosipuli, suola, paprika, mustapippuri. Suolapitoisuus 1,0 %.

Eli tuossa on naudanlihaa 42 grammaa, jossa proteiinia 13,2 grammaa.

Ensinnäkin, tuo jo itsessään on melko suolaista, mutta ehkä osittain juuri siksi niin maistuvaa. Toiseksi, ei voida puhua aterian hinta-laatusuhteesta, koska tuo ei ole "täysi" ateria. Kyllä lautasella pitää olla muutakin, kuin perunaa ja kermaa. Lihaa annoksen kokoon nähden on aivan liian vähän, kasviksia ei juuri ollenkaan. Tuoreet vihannekset puuttuvat tietysti kokonaan.

On eri asia puhua asioista jotka maistuvat ja asioista, jotka ravitsevat. Itse tehty ravitseva ruoka maksaa vähemmän, kuin kaupasta eineksinä ja puolivalmisteina ostettu ravitseva ruoka. Plussat ja miinukset itse tehdylle:
- Aikaa kuluu
- Astioita suttaantuu
+ Itsetehty on maistuvampaa
+ Itsetehty on terveellisempää

En boikotoi eineksiä, välillä tulee toki ostettua esim. pakastepizzoja. Mutta täyspainoista ravintoa se ei ole.

LainausEttei vaan täällä olisi päällä pientä "hifistelyä" ruoan kanssa..?

Itsetehty ei ole hifistelyä. Vastakkaisen mielipiteen esittäjää, terveellisen kotiruuan liputtajaa, en leimaisi hifistelijäksi.

Ja ei, kukaan näistä terveellisen kotiruuan liputtajista ei käskenyt einesruuan ystäviä syömään jättiläisrapua. Itse söin pari viikkoa sitten Kiinassa kilpikonnaa, jättiläisrapua, erilaisia kalliimmasta päästä olevia kaloja, ja kymmeniä muita dishejä, joihin ei itsemaksaen olisi koskaan varaa. Aterian saatiin huuhdottua alas 1500€/pullo maksavilla nesteillä, joita meni useampi pullollinen sen ruokailun aikana. Enkä dissaa edellämainittujen makua, oli unohtumaton makunautinto.

Silti teen kotona perheelle ravintorikkaampaa ja maistuvampaa kotiruokaa halvemmalla, kuin saarioisten äidit.

http://www.saarioinen.fi/tuotteet/tuotehaku/?TUOTEID=3219
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

mohla

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - maaliskuu 19, 2013, 08:14:04 ap
Ensinnäkin, tuo jo itsessään on melko suolaista, mutta ehkä osittain juuri siksi niin maistuvaa. Toiseksi, ei voida puhua aterian hinta-laatusuhteesta, koska tuo ei ole "täysi" ateria. Kyllä lautasella pitää olla muutakin, kuin perunaa ja kermaa. Lihaa annoksen kokoon nähden on aivan liian vähän, kasviksia ei juuri ollenkaan. Tuoreet vihannekset puuttuvat tietysti kokonaan.


Onhan noissa aina jokin kuva, jossa annos on kipattu hienosti lautaselle ja viereen laitettu jotain salaatintynkää jne. Käyttäjän vastuulla siis "täyden aterian" tekeminen tuosta puolivalmisteesta. Salaattia, raejuustoa ja täysjyväleipää kera ruokajuoman, niin kohtuu lähelle työmaaruokalaa päästään jo.

Eri asia on sitten, kuinka moni oikeasti tekee siihen sen salaatin tai edes kippaa annoksensa siitä muovikiposta lautaselle, varsinkaan työpaikkalounaaksi noita käyttävät. "Valmisruokien" käyttäjät ovat minun kirjoissani kuitenkin sen verran laiskaa ja ravintotiedotonta porukkaa, että tuskin tapahtuu kovin usein. Ketsuppia, sinappia ja chilikastiketta suoraan turaukset siihen mikrosta otettuun muovirasiaan ja limuautomaatista pullo limpparia on lähempänä totuutta. Tankkaus ilman ravintoarvoja valmis.

LainausItsetehty ei ole hifistelyä. Vastakkaisen mielipiteen esittäjää, terveellisen kotiruuan liputtajaa, en leimaisi hifistelijäksi. ...

Silti teen kotona perheelle ravintorikkaampaa ja maistuvampaa kotiruokaa halvemmalla, kuin saarioisten äidit.


+1

Itsetehty on käänteislaiskuutta! :D Puolessa tunnissa kietaisee todella hyvän arkiruuan salaatteineen perheelle ja annokselle jää vähemmän hintaa, kuin noissa puolivalmisteissa.

wille

Täältäkin ääni itsetehdylle ruoalle. On kokolailla eri asia ostaa laatikollinen täyssynteettistä hyhmää ja upottaa se x-tran ketsuppiin vain voidakseen täyttää sillä vatsansa, kuin valmistaa ihan tavallinen kotiruoka-ateria, jolla saa ravittua itsensä.

Silti itsekin tulee ostettua pari kertaa kuukaudessa jokin edellämainitun fiaskon kaltainen atrioisten-kermaperuna-mummonlihapulla-combo evääksi töihin. Ihan vain laiskuuttani. Joka kerta kuitenkin kadun ja vuodatan syödessäni krokotiilin kyyneleitä.

Pakastekeittoja (pinaatti- ja kasvissose) tulee joskus ostettua, eväspoliittisiin tarpeisiin. Siihen vaikka keitetty kananmuna ja ruisleipää päällisineen kaveriksi. Se tuntuu jo vähän fiksummalta. Pussikeittoihinkin tulee silloin tällöin sorruttua.
Myöskin pikanuudeleita tulee syötyä ihan liikaa. Juuri niin; eväänä.

Parhaan valmisruoan tittelin antaisin kuitenkin ihan nostalgiasyistä klassiselle roiskeläpälle, tuolle pitsakkeiden kuninkaalle. Se kuitenkin on se aito ja alkuperäinen THE valmisruoka, joka kylmänä syötynä on ravinnut esimerkiksi monen reissussa rähjääntyneen festarilaisen. Noita rahinamuovisia pakkauksia löytyy auringon patinoimina niin kaupunkiemme ydinkeskustojen neonvalokaduilta, kuin syrjäisiä pikkukyliämme halkovien maanteiden pientareilta. Se lentää yhtä komeasti kiiltävän leasing-Audin sähköisestä ikkunasta, kuin siitä exodustaan lähestyvän vuoden 82 Nissanin viimeisen kerran auki veivatusta ikkunastakin. Todellinen kansanherkku ja tukipilari! Useita vuosia kansaamme tasapäistänyt, herran kuin narrinkin kädessä viihtynyt Saarioisten Jauhelihapizza! 200 grammaa Suomalaista Menestystarinaa!

Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Wolfman

Noista kuraläpistä tuli heti mieleen tämä resepti, toiminee saarioisten läpilläkin  ;D

http://www.tosimiehet.com/reseptit.php?id=56

Tekee hyvää kolesteroliarvoille  ::)

Noli Me Tangere

Moniko teistä leipoo leipänsä itse?

Hyviähän nuo valmisruoat eivät ole, mutta kun ei joka päivä jaksa vääntää eväitä töihin. Jonkun muun tekemää pizzaakin tulee darrassa syötyä.

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: wille - maaliskuu 19, 2013, 12:34:39 ip
Parhaan valmisruoan tittelin antaisin kuitenkin ihan nostalgiasyistä klassiselle roiskeläpälle


*niisk*

Kaunis teksti.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Aji Inferno

Dennisin valmispizzat ovat myös kumma juttu, joihin aina joskus sattuu tarjouksessa (ja yleensä nälissään) sortumaan... Ne kun eivät ole erityisen kehnoja lajissaan, mutta eivät sitten erityisen ihmeellisiäkään. Erilaisia kylläkin kuin vaikkapa nuo "roiskeläpät" sukulaisineen. Ja sopivasti maustamalla niistä saa ihan kelpo syötävää (haba-tabasco toimii jostain syystä hyvin, kuten moneen muuhunkin sellaisenaan kyseenalaiseen ruokaan).

HSuomi

Armeijassa skapparit puhuvat että jos sota syttyisi ni noi "kytkinlevy-pizzat" olis luultavasti se mitä sotilaat söisivät pääasiassa.
Raaka-aineet saa kotimaasta, paljon energiaa, nopeita valmistaa ja vissiin säilyvätkin ihan kelvollisesti.

Bruce Willis

Siinätapauksessa minulle tulisi iso hätä koska en enää ikinä syö mitään valmisruokaa!
Kuten jo monesti olen kertonut, olen tähän ikään mennessä käynyt tasan kaksi kertaa mäkkärissä ja kolme kertaa hesessä.  Viimeisimmästä vierailusta on nyt kulunut 7 vuotta!

Valmisruokaa olen viimeksi hankkinut kun sain saarioiselta lahjakortteina 60€   johtuen eräästä tietovuodosta jonka heille raportoin.. ja en ole jumalauta ikinä syönyt aikaisemmin moista paskaa kun pari-kolme päivää sai maistella valmisruokaa..ensiksikin sillä hinnalla tekee todella paljon itse ruokaa vaikkakin ruoan hinta on noussut aivan saatanasti tässä viimeisen 10 vuoden aikana! mutta nousee se valmisruoankin hinta samassa suhteessa jotenka itse tekemällä säästää ja saa oikeasti hyvää ja terveellistä ruokaa.

Ihmiset eivät vain uskalla kokeilla mitään erikoisempia raaka-aineita joita kaupoissa myydään kohtuu edullisestikkin vielä, ja perinteiset suomalaiset laatikkoruoat on monesti todella edullinen vaihtoehto valmisruoalle ja isosta laatikosta syö pari kolme päivää..
On toki valmisruoalle kysyntää jos hinta ja laatu kohtaavat mutta en ole ikinä kuullutkaan hyvästä valmisruoasta.

Suostun testaamaan kyllä jos joku kertoo että mikä on "hyvää" valmisruokaa...

Aji Inferno

Mr. McClane: hyvää ruokaa on minusta sellainen ruoka, joka maistuu syöjän suussa hyvältä, ja joka on vielä ainakin kohtuullisen terveellistä. Osaan itsekin valmistaa aivan käsittämättömän täyspaskaa ruokaa; se ei ole kiinni valmistusmuodosta, vaan valmistajasta. Ja osaan valmistaa myös, uskoakseni, aika hyvää (joskin melkoisen tulista) ruokaa, kun tarve vaatii. Samaten ravintoloissa olen saanut sekä erittäin hyvää, että eineksiäkin kehnompaa sapuskaa. Ruokaa on moneen lähtöön, kuten makujakin. Hmm... mistä tuleekin mieleen, että alkaa olla nälkä. Mitähän asialle tekisi, polvi kipeäksi turvonneena ja jääkaappi tyhjänä? Elämän suuria kysymyksiä.  ::)

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: HSuomi - maaliskuu 21, 2013, 10:04:10 ap
Armeijassa skapparit puhuvat että jos sota syttyisi ni noi "kytkinlevy-pizzat" olis luultavasti se mitä sotilaat söisivät pääasiassa.
Raaka-aineet saa kotimaasta, paljon energiaa, nopeita valmistaa ja vissiin säilyvätkin ihan kelvollisesti.


Ei stana  :o Eihän niissä lätysköissä ole kuin pullaa ja mausteena jotain väljällä tulkinnalla juuri ja juuri täytteeksi laskettavaa pieni ripaus. Melkein sama kuin mussuttaisi pullapitkoa.

Ne voisivat olla erikoistilanteissa käypästä muonaa mutta se täytteen määrä pitäisi moninkertaistaa, nykyisen kaltaisista ei ole kuin vatsan sekoittamiseen.

Jahvetti

Itse en ole ollenkaan makean perään, mutta mieluummin kuitenkin syön kaupan "pullapitkoa" kuin em. roiskeläppää.

Eineksistä hernekeitto on nopsalle aterialle ihan hyvä pohja, johon on helppo ja nopea lisätä savukylkeä/pekonia, valkosipulia unohtamatta.
Runsaasti Auran mustaa vielä kyytiin, niin toimii ainakin minulla. Perinteinen mökin lämmityksen yhteydessä syöty eväs.
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013