Kirjoittaja Aihe: Kysy mitä vaan !  (Luettu 6108 kertaa)

Poissa San_Ooj

• Pepperoni
  • **
    • Profiili
Vs: Kysy mitä vaan !
« Vastaus #20 : Elokuu 30, 2018, 18:49:04 ip »
Ekan linkin saan auki, tokaa en.

Poissa PP

• Moderator
  • Carolina Reaper
    • Profiili
« Vastaus #21 : Elokuu 30, 2018, 21:26:53 ip »
Mulla näkyy molemmat.

Poissa Vuorikaskas

• Fatalii
    • Profiili
« Vastaus #22 : Elokuu 30, 2018, 22:45:28 ip »
No onhan outoa että siis mulla kuitenkin sitten on tuo savustuspuruilmoitus nähtävillä.   Eka linkkihän on avaamaani keskusteluun siitä ilmoituksen poistosta, jossa kävi ilmi että puruilmoituskin estettiin joltakulta. Mulle FB ilmoitti että chilikastikeilmoitus on estetty.

Miksei kauppa käy?  Kukaan ei halua chilikastiketta viskipullossa eikä sillipurkissa? Vai ettei ilmoitus vaan näy kenellekään?  https://www.facebook.com/groups/217179722625/permalink/10156326825337626/

(No kyllä kauppa on käynyt tämän foorumin kautta kuitenkin.  ;) )

Näkyykö muuten toi sitten, kun joku sanoi ettei näkyisi:  https://www.facebook.com/groups/178860506063261/permalink/266389510643693/?sale_post_id=266389510643693&hc_location=ufi
« Viimeksi muokattu: Elokuu 30, 2018, 22:47:03 ip kirjoittanut Vuorikaskas »
Ilman tärkeyttä ei moni näissä hommissa hoksota.

Poissa jussa

• Chiliyhdistyksen jäsen
  • Aji Cristal
    • Profiili
« Vastaus #23 : Elokuu 30, 2018, 23:44:58 ip »
Näkyykö muuten toi sitten, kun joku sanoi ettei näkyisi:  https://www.facebook.com/groups/178860506063261/permalink/266389510643693/?sale_post_id=266389510643693&hc_location=ufi

Tää muuten johtuu omalla kohdallani siitä, että tuo Savustajat kirpputori on suljettu ryhmä eikä sen sisältö näy ulkopuolisille. Mobiilifacebookin virheilmoitus ei ollut hirveän avulias.

Kasvatuskaudet: 2016, 2017, 2018

Poissa Huru-ukko

• 7pot
    • Profiili
    • Koiruuksia kaupan...
« Vastaus #24 : Elokuu 31, 2018, 18:55:08 ip »
Haa....herätetään vanha ketju  :o.

Keväällä ostin ~ 30 puutarhamansikan taimea. Pistin aina 3 kpl 9 litran amppeliin. Saa se 9 l riittää ainakin tämän vuoden. On se pieni.

Mansikat majailee kasvihuoneen tapaisessa muovihuoneessa. Satoa on tullut noin pari litraa, olivat oikein makoisia.
Idea tähän kypsyi oikeastaan jo viime syksynä, kun luin lehdestä amattiviljelijöiden aloittaneen niiden kasvatuksen kasvuharsolla peitetyissä huoneissa.

Nyt olen pohtinut jos siirtäisi ne amppelit nyt kellariin, niin voisiko niitä huijata luulemaan että vuosi on vaihtunut XD. Ja pitäisikö niitä pitää siellä viikko tai kuukausi ?. Viikossa lehdet tuskin menee juuri miksikään, mutta kuukaudessa ainakin osa kuolee. Ja riittääkö kuukauden jälkeen enää auringossa potkua.

Ostin Lumotarta, Bountya ja Polkaa. Parhaan makuiset ja paras "sato" oli Polkassa. Ja isoimmat marjat. Niitä ei voi laittaa nyt kellariin, koska rönsytaimia tarvitaan vielä lisää. Ehkä 10 trioamppelia on ihan riittävä omaan käyttöön vuodeksi. Lisäksi vielä pari amppelia jotka tuottaa koko ajan vuoden vanhaa rönsytainta.

Metsässä ei kasva tällä hetkellä ainuttakaan sientä koiralenkeillä huomioituna.

Poissa chilimieli

• Habanero
    • Profiili
« Vastaus #25 : Syyskuu 30, 2018, 01:23:06 ap »
Heitän nyt kysymyksen tähän kun en kehtaa aloittaa uutta ketjua ja sen verran aikaa viime käynnistä täällä, etten tiedä onko aiheesta montakin ketjua.

Paljonko teillä ok-talon omistajat palaa rahaa sähköön kuukaudessa siirtoineen, riistoineen päivineen?

Olen aikeissa ostaa 70-luvun lopulla rakennetun (peruskorjauksia tehty, eristyksistä ei tietoa vielä) 200m2;n omakotitalon.
Talo sijaitsee aurinkoisella tontilla, lämmitys hoituu sähköpattereilla sekä kahdella ilmalämpöpumpulla. Ainut tulipesä löytyy talon puusaunasta. Mahdollinen kamiina tai valmistakka pienellä varaajalla on suunnitteilla, muttei sitä tarvitsisi vielä hinnassa huomioida. :)

Ainut kynnyskysymys kaupoille on juurikin tuo ylihintainen sähkö joka maksaa nykyisin järjettömästi. Minkä kokoiseen sähkölaskuun kuukaudessa minun tulisi karkeasti arvioiden varautua? Auttakkee. ;D
Nykyisessä asunnossa (vanha puutalo) eristykset vanhahkot ja naapurin mummo pitää kämppäänsä kylmänä kesät talvet, joka varmasti nostaa myös omia kuluja jotka ovat talvella noin 270e/kk. Kasvaako laskuni tuosta paljonkin ok-taloon siirryttäessä?

Kiitos jos jollakulla olisi heittää jonkinnäköistä arviota kokemuspohjalta.

Poissa Siika

• Lemon Drop
    • Profiili
« Vastaus #26 : Syyskuu 30, 2018, 18:40:50 ip »
mulla 120 plus 40 neliötä suora sähko plus varaava takka ja n 6 mottia menee puita vuodessa plus ilmalämpöpumppu ja sisällä maks 21 astettta siis 14 000 kwh on kulutus,normi elämällä ja normi ihmisellä tossa talossa (RAK 72 KOKOTIILITALO) olis varmaan 18-22000 kvw.
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

Poissa chilimieli

• Habanero
    • Profiili
« Vastaus #27 : Syyskuu 30, 2018, 19:02:00 ip »
Ok. Kiitos vastauksesta. Tuon voinee kertoa ainakin 1,5;lla 200m2 talossa? Perheeseen kuuluu toistaiseksi kaksi plus pieni lapsi. Voisikohan todellinen kulutus olla siinä 25k-30 000? Olen ihan ulapalla näissä hommissa, mitä nyt tulee suht ärtyneenä maksettua sähkölaskuja kun nuo pelkät siirrotkin ovat jo aivan ylihinnoiteltuja. Ja paljonko kulutuksenne (myös muut) on talvikuukausina rahassa? Tiedän vain että olenko yhtään oikeilla jäljillä omien veikkausteni suhteen.. ::)

.. Ja paljonkohan voisi tulla hintaa valmistakan asennustöille, mikäli sen saisi liitettyä puusaunan hormiin seinän läpi? Onko kokemuksia. Suunnitteilla siis ihan sellainen parin- max. kolmen tonnin metallikaappi pienellä varaajalla. Tarvittavat luvat ja niiden hinta?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 30, 2018, 19:06:59 ip kirjoittanut chilimieli »

Poissa Chilivaari

• FG Jigsaw
    • Profiili
    • Chiliä ja sivuhuomioita
« Vastaus #28 : Syyskuu 30, 2018, 21:08:15 ip »
Voisikohan todellinen kulutus olla siinä 25k-30 000? Olen ihan ulapalla näissä hommissa....
Kyllähän myyjän tulee ilmoittaa lämmityskulut ihan kuittien kanssa, ei niitä sokkona tarvitse arvailla.
Kasvatuspäiväkirjani verkossa: http://chilivaari.blogspot.com/
Chilblogit Suomessa: http://chiliblogit.blogspot.fi

Poissa chilimieli

• Habanero
    • Profiili
« Vastaus #29 : Lokakuu 01, 2018, 16:52:12 ip »
Juu kulutus on nyt onneksi selvillä. Taitaa tulla kaupat kun ei ne hinnat vielä niin pahoja ollut.  ::)