maaliskuu 29, 2024, 11:10:12 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Siinähän on jo nuppu!

Aloittaja Mimmu, maaliskuu 29, 2017, 21:14:50 ip

« edellinen - seuraava »

Mimmu

maaliskuu 29, 2017, 21:14:50 ip Viimeisin muokkaus: maaliskuu 29, 2017, 21:39:34 ip käyttäjältä Mimmu
Moikka! Onpa kiva saada tulla mukaan jengiin. Ihmetellen ja ihaillen olen ahminut sitä tietämystä mikä täällä on.

Kukaan ei olisi uskonut, että minä innostuisin koskaan mistään kasvista. Ei kukaan.Ystäväni pelasti meikäläisen huushollista monta puolikuollutta kasvia omiin hoteisiinsa. Kerran tapoin yhden kaktuksen kuivuuteen.

Orkideat oli ensimmäinen kasvi, joka oikeasti kiinnosti.En oo kuitenkaan koskaan saanut niitä kukkimaan edes toista kertaa, joten into tyssäsi siihen. Ja toisaalta,niitähän ei voi syödä! ;D

Pari kuukautta sitten sain ystävältäni kolme chilin taimea. En jaksanut alkuun oikein innostua niistä-elämässä oli murheita, enkä jaksanut ajatella mitään muuta.Otin taimet vastaan ja kiitin, kotiin tultua paiskasin ne keittiön nurkkaan ilman ihmeempää valaistusta.Meni viikko, pari ja ajattelin etsiä niille kaappien kätköistä kasvivalaisimen-sen mikä oli tarkoitettu niille orkideoille. Taimet lähtivät rivakkaan kasvuun ja vaihdoin ne isompiin ruukkuihin. Lemon drop, Birds eye ja jokin tuntematon.

Meillä on kaksi kissaa.Hetken jo uskoin, etteivät ne välitä taimista, vaikka joitakin aiempia kasveja olivat jyrsineetkin. Viikkoihin ne eivät näyttäneet kiinittävän taimiin mitään huomiota. Ei pidä olla liian sinisilmäinen-kaikki oli suurta hämäystä. Tänään poissaollessani toinen kissoista oli järsinyt yhtä taimista. Hetken jo olin laittamassa kissoista myynti-ilmoitusta, mutta armollisuuteni voitti. Rakkaitahan noi kaksi ragdolliani ovat, vaikka aikamoisia tuholaisia ovatkin.

Kun olin hetken parkunut kurjaa kohtaloani surkeana hortonomina huomasin yhdessä taimista pienen nupun-juuri sillä, jonka lajia en tiedä!

Kiitos kun saan olla joukossanne. Tästä tulee varmasti hieno matka! :) Ai niin-oon siis viiskymppinen nainen ja Vantaalta.

Vuorikaskas

maaliskuu 30, 2017, 00:37:42 ap #1 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 30, 2017, 10:34:55 ap käyttäjältä Vuorikaskas
Tervetulua Mimmu.  Vai kissakauppaa meinasit.  ;D   Kissoille pitää kai antaa mitä kissoille kuuluu, ainakin niin olen tehnyt koiran kanssa joka tykkää välillä kaivella kuoppia pihalle ja välillä istutuksiinkin. Sitä voi moittia ja kieltää mutta ei tottelevaisuudesta kuitenkaan täydellistä tule joten mieluummin sitten olen vaan tyytyväinen jos ei pahempaa sattunut ja se tyytyy tiettyihin paikkoihin.

Sitähän voisi kokeilla jos kissoille olisi jotain erityisen mieleistä omaa kasvia.

Kimmo

unenkuva

Kasvatusteltta tai parvekkeelle suosiolla. Ei niitä kissoja chileistä pois saa pysymään :D
Itse aikanaan kokeilin kissakarkotteita ja vaikka minkä näkösiä esteitä rakentaa... ei toiminut.
Nyt ei huolta kun kissat jäi ex-vaimolle :D

Laventeli

Tervetuloa, aloittelija minäkin! Täytyy käydä kurkkimassa miten Lemon Drop ja Bird´s Eye Baby-voivat sulla, kun samoilla lajikkeilla tutustun chilinkasvatukseen itsekin.

chilifellow

Tervetuloa joukkoon chilipäiden! Maukasta ja tulista kautta.  :fire:
# www.chiliyhdistys.fi / jäsen 058 #

0lli

Tervetuloa ja menestystä kasvatukseen! :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.