3.1. Uusi vuosi taas alullaan, olkoon se hyvä itse kullakin.

Aika myöhään meni nyt edes lajikepohdiskelujen kanssa, pitäisi hankkia jotain siemeniä. Varastostakin niitä kyllä löytyy, mutta nyt ehkä taas mieli tekisi kokeilla enempi uusia, kuin niitä vanhoja hyväksi havaittujakaan lajikkeita. No NuMex Piñataan olen tykästynyt niin paljon, että sitä varmaankin laitan. Brasileira Marimbondo on ollut jokavuotinen valinta, sitäkään ilman saattaisi kyllä olla paha olla viimeistään siinä vaiheessa, kun aletaan mansikkahilloja keittelemään.
Manzano, Lombardo, Fish Pepper... - siinä voisi olla joitakin uusia kokeiluun, jos onnistun saamaan siemeniä.
Viime kausi päättyi vähän onnettomasti chilien kannalta, kun minuun iski sattumalta remonttimania ja tuli useampi viikko mellastettua yhden monta vuotta murheenkryyninä vaivanneen huoneen kimpussa. Mies silläaikaa suoritti kasvihuoneen tyhjennyksen. Varmaan parempi olikin, etten itse nähnyt miten murheelliselta siellä näytti. Kuulemma näytti.
Eiköhän taas kasvatella chiliä tänäkin vuonna kaikesta (säistä) huolimatta.
**
Muu kuin chili -kasvattelusta: Meloninkasvatus viime kaudella pystysuuntaan kasvihuoneessa oli ihan kivaa, mutta niiden kypsyminen jäi hitusen vajaaksi ja sitä odotellessa oli aika otolliset olosuhteet homeen iskeä ja kyllä se sitten iskikin. Sen vuoksi ehkä laitan paikalleen jääneeseen säleikköön tällä kaudella jotakin muuta, luultavasti kokeilen munakoisoa.