Kirjoittaja Aihe: Tee se itse teltan vihjeitä ja toteutuksia  (Luettu 788 kertaa)

Poissa Madsen

• Zibula
    • Profiili
Tee se itse teltan vihjeitä ja toteutuksia
« : Lokakuu 26, 2018, 02:08:32 ap »
Ajattelin tällä sen aiheen laittaa pystyyn.
Eli ideoita otetaan vastaan. Oma idea olis
Tehdä teltan kehys pvc putkista. Mutta en löydä
Sopivia tavaran toimittajia esim. liitos kohdille. Kaikki
ideat on terve tulleita.

Poissa unenkuva

• Moderator
  • Naga Morich
    • Profiili
    • Youtube-kanava
Vs: Tee se itse teltan vihjeitä ja toteutuksia
« Vastaus #1 : Lokakuu 26, 2018, 08:33:38 ap »
Ajattelin tällä sen aiheen laittaa pystyyn.
Eli ideoita otetaan vastaan. Oma idea olis
Tehdä teltan kehys pvc putkista. Mutta en löydä
Sopivia tavaran toimittajia esim. liitos kohdille. Kaikki
ideat on terve tulleita.

Tuosta
:)

Poissa Kojootti

• Pepperoni
  • **
    • Profiili
« Vastaus #2 : Lokakuu 27, 2018, 23:06:40 ip »
Ja samasta kaupasta Stucco VP-kalvoa seiniksi, voi vaikka ompelukoneella surauttaa putkille kanavat, vankkaa tavaraa. En ole telttaa tehnyt mutta on ollut monenlaisessa käytössä mm. loisteputkien heijastimena ja vesiviljelyastian aurinkosuojana.

Poissa PekkaT

• Zibula
    • Profiili
« Vastaus #3 : Lokakuu 29, 2018, 16:49:41 ip »
Minun idea on se että menee kauppaan ja ostaa valmiin muovihuoneen. Koosta riippuen maksaa esim. 100-300 euroa.

Toinen mahdollisuus että tekee jostain raakalaudasta kehikon ja siihen muovit ja kestää mitä kestää. Teipillä korjaukset.

Poissa Käki

• Aji Cristal
    • Profiili
« Vastaus #4 : Lokakuu 29, 2018, 19:47:51 ip »
Minun idea on se että menee kauppaan ja ostaa valmiin muovihuoneen. Koosta riippuen maksaa esim. 100-300 euroa.

Toinen mahdollisuus että tekee jostain raakalaudasta kehikon ja siihen muovit ja kestää mitä kestää. Teipillä korjaukset.

Kun ei myydä sopivia. Mulle kävis tommotteet 110 x 35-45 cm x ~160 cm. Joten se sopis kivasti tohon seinustalle. Näitä tarttis sitten heti ainakin pari.

Mutta siitä olen samaa mieltä, että saattaa tulla halvemmaksi ostaa valmis teltta ja sitten pätkiä sitä rautasahalla pienemmäksi.

Halvin ratkaisu (itselläni) olisi ripustaa joku heijastinkangas katosta ja sitten ostaa (ommella) valmista vetoketjua siihen keskelle.

Poissa Madsen

• Zibula
    • Profiili
« Vastaus #5 : Lokakuu 31, 2018, 09:36:05 ap »
Kiitoksia vastauksista. Siis heijastin matskua on jo tilattu ebaysta. Se tuli maksamaan noin 3 euroa  ^-^
Ainoa ongelma on pvc putkien ns. Neljän putken liitokset. Valaisimena on 400w natikka, tuli maksamaan 40€ käytettyä. Ja kyseessä on ebb (ikea) aluksi uotasin kaappien ovet noilla mylar lakanoilla. Ja laitoin natikan roikkumaan yläkaappien oviin. Ovet siis kaapin ulkopuolella avoinna. Koko paska 100€ kaikkineen lannoitteinee päivineen. Mutta kasvit kasvoivat ulos systeemistä  ;D pvc on kevyttä ja halpaa sitä on hyvä siirtää yms. Tai kasvattaa tarvittaessa.