toukokuu 05, 2024, 06:18:17 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Pyörivä ruukun alusta

Aloittaja devil82, kesäkuu 13, 2019, 18:42:44 ip

« edellinen - seuraava »

devil82

Mulla kasvaa tässä olkkarin ikkunalla orange habanero isossa ruukussa. Nyt kun olen tätä kasvua tässä katsellut ja ruukkua välillä käännellyt että kasvu pysyisi mahdollisimman tasaisena ja habis kasvaisi mahdollisimman symmetriseksi niin onko olemassa ihan valmiina pyörivää noin 50cm alustaa säädettävällä nopeudella. Jos ruukku pyörisi esim 2 kierrosta vuorokaudessa niin olisi hyvä. Vai pitääkö sellainen itse rakentaa? Tietty yksi tärkeä ominaisuus että olisi hiljainen. Ja painoa tolla noin 50l ruukulla löytyy aika paljon. Kuulostaa ehkä vähän hullulta idealta mutta tarkoitus kasvattaa hieno yksilö ja telttoja en tähän olkkariin ala virittelemään  :)

MRgreen


devil82

Tollahan saa samalla sorvattua chilin sopivaan muotoon kun laittaa vähän enemmän kierroksia ja veitellä talttailee. ;D

MRgreen


devil82

Tollanen löytyiskii tästä tallista mut kierrokset taas aika kovat  ;) sellasen pyörällisen ruukun alustan löysin biltemasta mut ei se ole kiva. Pitäs olla moottorilla toimiva että ois hifiä. Luulis että jostain näyteikkuna hässäkästä vois löytyä sellanen mikä pyörii rauhallisesti

devil82

Rotating display stand nimellä löyty Ebaysta. Hintaa tulee sen verran että joutuu varmaan jättää välistä(noin 150€). 120s/kierros ja kestää 40kg. Ois hauska kokeilla tollasta tämmösessä koristekasvatus projektissa mut pitäs saada perusteltua itelle ja varsinkii emännälle jotenkii järkevästi... 2 viikkoa sitte tuli tallii kaljahanat ni leppyis eka siitä  ;D