Kirjoittaja Aihe: Keraaminen monimetallivalasin Lumii Solar 315 + 2kpl polttimoa (lähes uudet)  (Luettu 292 kertaa)

Poissa sorrii

• 7pot
  • Ennen kaikki muu oli paremmin ...
    • Profiili
Lumii Solar 315 valaisin ostettu reilu vuosi sitten Pavunvarresta [kaupan hinta nyt 159€]
Philipsin polttimo 3100K Green Power [125€] käytetty viime keväänä ~3kk/8t/vrk = 720t
Philipsin polttimo 4200K Daylight [125€] käytetty tänä keväänä ~2kk/10t/vrk = 600t

https://pavunvarsi.fi/kasvivalaistus/keraamiset-monimetallivalaisimet/lumii-solar-315w.html

hintapyyntö 260€ [uudet yht. 419€]

Jos siis tarvetta oikeesti tehovalolle, niin tässä sitä olisi vähä halvemmalla. Polttimoiden käyttöikä ~20000h joten ovat käytännössä uutta vastaavia. Tällaisen 315W monimetallinen hyötysuhde on huomattavasti parempi kuin natikalla ja vastaa kuulemma ~600W HPS-valaisinta; käytännössä vähintään kahta isoa ~200W kasvilediä.

Tämä on äänetön ja valo ihmissilmälle miellyttävää. Sisältää myös UV-säteilyä ...

Itse vertasin valotehoa jokapojan lux-mittarilla ja näytti edestä ihan samoja lukemia kuin uusi 400€ ledivalo: Valaisuala sensijaan ~4 kertaa laajempi: Ledillä tehokas kasvatusala on 60-90 asteen kulmassa, kun monimetalli näyttää antavan samat luxit reuna-alueillakin eli on käytännössä yli 120 asteen valokulma ...

Itse käytän valoja nykyään vain taimien kasvatukseen, joten on vähän ylimitoitettu tämä setti: pitihän se silti kokeilla  8)
Aikaisempina syksyinä oon joskus tuonut puskia kotiin kypsymään ulkoa syksyllä parvekkeelle. Siinähän tämä olisi vieläkin tarpeen itselleni. Nyt vaan satoa tulee ~40 puskasta yhdelle pienelle miehelle tarpeeksi muutenkin  8) ... Tällä setillä tuottaa alusta loppuun satoa 150x150cm alalla ...

((ei mitään kiirettä tämän myynnissä, joten turha laittaa ihan pelletarjouksia - Joulua kohden hinta nousee  ???))
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`