Nutriforten Tomaatti&Mansikka -lannoitetta kimppatilauksena Tampereelle

Aloittaja sorrii, helmikuu 13, 2020, 16:59:08 ip

« edellinen - seuraava »

sorrii

Ajattelin tilata 25kg säkit Nutriforten legendaarista Tomaatti&Mansikki-lannoitetta: Hyperflex-1 NPK 8-6-30 ja Haifa Cal GG 15.5-0-0 + Ca 19 ...

Itselle riittäisi 5kg molempia pariksi vuodeksi. Säilyyhän nuo hyvässä muoviastiassa monta vuottakin, kunhan ei pääse kostumaan. Koko setin hinnaksi tulee 107€ ... Voidaan neuvotella sopiva kilohinta kunhan näkyy onko kiinnostusta. MINÄ haluan vain kulut pois. Voin printata tai p@stittaa alkuperäiset annosteluohjeet halukkaillle.

Kokeillujen tuloksena oon päätynyt itse lantraamaan noista 30% ja 20% -stokkiliuokset, jotka siis liukenee kokonaan ja pysyy nesteenä myös. Perusannostus 25ml+25ml/10l. EC 1.6 ... Aika liki Micro+Mato-settiä  ;)

Ilmoittakaa kiinnostus yv'llä. Harkitaan sitten riittääkö yksi rekka  8)  8)  8)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

MikaR

Täällä kiinnostusta.
Yv ei jostain syystä onnistunut ja laittelin jo messengerilläkin viestiä

maugga


tricky

o/ tulen mukaan, jo asiasta viestiteltiinkin naamakirjan puolella.

sorrii

Mä tilaan varmaan maanantaina kunhan varmistuu että se rahti onnistuu järkevästi!
Vaihdan sen typpi+kalkki-osan Prime-versioon 17-0-0 +Cal 24 joka on paremmin säilyvää, vähän vahvempaa, 5€ kalliimpaa. Noin-hinnaksi tulee 3.50€/kg ja 1.5€/kg

Voin postittaakin jos hintaan lisätään postin s- tai m-laatikon hinta ja postimaksu ...

Määriä voisi jokainen ilmoitella: myyn järjestyksessä niin pitkään kun riittää. Itse pidän Hyperflexiä ~5kg ja Haifaa samanverran tai yli. Menekki on varmaan suhteessa 5+3. Voi typpeä enemmänkin mennä jos kasvattelee jättejä .. tai vähemmän ..
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

sorrii

 ???  ???  ??? Alkaa mennä lista yli ... yli hilseen. On tätä viestitelty Facessa ja täällä sekaisin ja suunnitelmat muuttuneet matkan varrella.

Listasin parhaani mukaan nimet järjestykseen jossa otettu yhteyttä ja toivottu määrä. Se mennee jo vähän yli, joten teen korjaavan ehdotuksen jonka saa vahvistaa tai esittää toivomuksia:

Tiemuh (YV) 5+3kg -- --> 4+3
Maugga 5+5kg   ----- --> 4+3
Jussa 5+3  -- -- --- --> 4+3
Mika R "muutama kg"- --> 3+2
Tricky(FB-Niko?)3½+3½ -> 4+3
Chiljonka "pari kiloo"-> 2+1½
------------------------------
yhteensä                 21+15½

MINÄ saan siis 4+9½kg ...

Noutoja tai postituksia voi sitten sopia kun sopii yv.

Ehdotelkaa! Jos hirveesti olisi halua saada enemmän, niin toinen Hyperflex-säkki on teoriassa mahdollinen! Mä en vaan halua että mulle jää käsiin kymmeniä kiloja ... Toisaalta turha ahnehtia kun voi tilata myöhemminkin lisää. Ja saa sitä Yaran tavaraa ihan autolla hakemalla tuosta Sarankulmasta (viikon viiveellä) ...

Mä muuten huomasin, että Yaran tuotteissakin on vastaava kuin tämä "Tomaatti&Mansikka" : Ferticare 7-9-32 [NPK 7-4-27]  :o  :o  :o  Näkyy olevan (myös Nutriforten tuotteissa!) tuo "mineraali-koostumus" ja NPK vähän eri arvoja mikä sekoittaa pienen chilinsulattamat aivot .. Suositellaan kuinkaollakaan mansikan lannoittamiseen, ja muiden puutarhakasvien kastelu- ja lehtilannoitukseen ...  ;D  MINÄ voisin kokeilla kyllä sitäkin ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

sorrii

ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

sorrii

Soitti Schenkerin ukko aamulla vitu aikasin enne 10 ja ehdotti pussien tuontia huomenna: Sanoin unenpöppörössä ettei käy ... eiku  ???  .. Soitin ja sovin, että haen ne heti Hervannasta  8)  8)  8)

Nyt sitä saa  ;D  ;D  ;D
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Whili


sorrii

helmikuu 20, 2020, 13:34:01 ip #9 Viimeisin muokkaus: helmikuu 21, 2020, 14:08:09 ip käyttäjältä sorrii Syy: Poistin tunnistettavat nimet!
Mulle jää 4kg Hyperiä ja ~10kg typpilisää. Kyllä siitä liikenee. Tarviitko PK'ta ??

Mä kävin eilen hakemassa Hervannasta Nutri-säkit. Ajoin piruutttani katsomaan onko Hervannan "Outomarket" vielä pystyssä. Siitä kirjoiteltiin joskus kesällä, että elintarvikevirasto on sulkenut ainakin elintarvikepuolen .. olikohan rottien takia. Ja kauppian itse on hyvin sairas ... joo. Tosi sairas oli  ???  ???

Myymälän ovella vilkkui neonvalot "Avoinna". Sisällä ei ristinsielua. Hyllyt pullisteli pölyistä tavaraa ihan samoilla paikoilla kuin joskus 10v sitten. Löysin yhdestä hyllystä 5 pakettia vanhaa kunnon Provadoa: 6,90€! Myynti kiellettiin kait kohta 10v sitten. Löysin Kukkaloisto Syyslannoitetta 5.80€/900g ... Kävelin kassalle ja sinne hiippaili jostain wanha mummeli. Kysyin voiko sulta tingata jos ostan enemmän? .. mitä .. häh .. täytyy kysyä kauppiaalta ... Sä voit itse mennä kysymään: Se on tuolla kahvilassa. Huomasin että liikkeessä ei käy korttimaksu ollenkaan, ja kävin automaatilla Hervannassa. Menin piruuttani sitten juttusille:
Isäntä istui "toimistossa" kahvilan nurkassa. Pyörätuolissa paita kainalossa ja housut oikeesti polvissa!
"Mikäs mies sä oot. Mitä teet työksesi!" .. Seliitin että valearkkitehti ... pitkä tenttaus .. Tarjosin niistä pakkauksista 5€ kappale kun on aika vanhoja eikä Provadoa saisi enää myydäkään. "Miksei muka!! Höhö. En mä nyt noin halavalla myy ... MINIÄ!!! Tuus tänne kattoon noi hinnat, kun oot selvempi" ...
Mä sanoin ettei oo kuin 50€ ... "Miksei oo!? .. Eikö yhtään enempää (ne olis maksanut ~70€) .. Laskes ny mitä sulla on .. Anna tänne se lompsa niim mää lasken ..örk. "Selevä .. mutta tota kassia et saa! ... Miniä!! Tuos tälle pojalle pussi ruskeita pipareita .. Se on hyvä mies!"

 ... Kyä oli pokerissa pitämistä. Ja sai pinnistää suvaitsevaisuuden aika tiukalle. Olis moni lähtenyt lujaa pois, kun katsoi sitä ukkoa. Sama öykkäri edelleen, mutta pyörätuolissa paskat housussa ... Ja hieno musta mersu pihassa: Rekkari nimikirjaimillla XXX-1 .. Taisi olla S-sarjan melkein miljoonan mersu 90-luvulta.

PSPS. Luulin edellistä yksityisviestiksi. Ja vastasin ... (edit)  Whilille ... YV :) :)
EDIT: Poistin tunnistettavat nimet ... Jos vaikka joku Googlailee ..
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Alppa

Sattuisiko oleen vielä jäljellä? Mulle riittää sen verran että yksi pieni kasvihuone pärjää kesän. Viime kesä meni n. kilon purkeilla.
Ja jos sorriille sattuu jäämään muutama ylijäämächili tänäkin vuonna niin voisin ostaa omaan kasvihuoneeseen täytteeksi. ;)

Alppa

jussa

Lainaus käyttäjältä: sorrii - helmikuu 13, 2020, 16:59:08 ipKokeillujen tuloksena oon päätynyt itse lantraamaan noista 30% ja 20% -stokkiliuokset, jotka siis liukenee kokonaan ja pysyy nesteenä myös. Perusannostus 25ml+25ml/10l. EC 1.6 ... Aika liki Micro+Mato-settiä  ;)


Hmm, miten teet nuo stokkiliuokset? Minulla ei Hyperflex pysy 30% -stokkiliuoksena nesteenä, vaan pohjalle kertyy aika paljon kiteitä. Itse tein niin, että laitoin 3 dl hyperflexiä ja 7 dl vettä samaan pulloon. Jännän vihreätä siitä myös tuli.
Kaudet: 2016, 2017, 2018, 2019, 2020

sorrii

maaliskuu 26, 2020, 20:06:28 ip #12 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 27, 2020, 12:26:24 ip käyttäjältä sorrii Syy: PS
Mä olen laittanut 3dl Hyperiä litran pulloon/kannuun ja täyttänyt kiehuvalla vedellä. Oon kokeillut myös vaa'alla 300g +700g josta tulee käytännössä samat vahvuudet. Kiehuvalla kun sekoittelee, niin ei ole mulla kiteytynyt koskaan. (Syyslannoitteella tein myös 30% ja myöhemmin 20% joka sekin tahtoo kiteytyä, varsinkin kylmässä, eli talven aikana)

PS. Kuulin yhden sekoittelevan nämä stokkilitkut ionipuhdistettuun veteen (=akkuvesi) ... 8-) .. Eipä tullut mieleen, enkä usko että siinä on mitään järkeä!
Itse oon vanhasta Tomaatti&Mansikka-setistä tehnyt mökillä 10% stokkilitkuja jo monta vuotta saunan vesipadan kuumalla järvivedellä! Hyvän näköisinä on ne säilyneet jopa talven yli ... Tuskin noin vahvoissa suolaliemissä mitkään pöpöt lisääntyy.
Sensijaan alussa kun ostettiin Yaran lantoja oli joku ohje 40% ja 30% -litkuista: Niitä en saanut mitenkään pysymään nesteenä. Siksi kokeilin tämän 30%+20% joka osuu Nutriforten ohjeenkin suhteisiin sopivasti ... ja onnistuin
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`