syyskuu 19, 2019, 23:52:07 ip

Uutiset:

Tervehdys, kaksi samaan aikaan sattunutta teknistä muutosta / ongelmaa summa aiheutti vajaan viikon katkon foorumille. Nyt palvelinohjelmisto on jouduttu päivittämään uuteen ja sekä ulkoasu että toiminnallisuus on muuttunut. Toivotttavasti ei ainakaan kovin paljoa huonompaan suuntaan. Odottamattomia ongelmiakin saattaa ilmaantua.

Chilit

Aloittaja Toivo, maaliskuu 20, 2006, 20:55:37 ip

« edellinen - seuraava »

Toivo

Ajattelin kokeilla jotain iha tavallista lanoitetta, tavallisella tarkoitan että löytyy ihan normi kukkakaupasta esim. joku agrimarket tai vihersormi, chileille. Mitkä olisi hyvät ravinne arvot?

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "toivo"Ajattelin kokeilla jotain iha tavallista lanoitetta, tavallisella tarkoitan että löytyy ihan normi kukkakaupasta esim. joku agrimarket tai vihersormi, chileille. Mitkä olisi hyvät ravinne arvot?

Siis NPK-arvona hyvä olisi varmaan sellanen jossa on fosforia ja kaliumia enemmän(huomattavasti) kuin typpeä. Kuitenkin kasvuvaiheessa saa typpeä hieman olla. Siis esim. vaikka 7-17-17(keksin vain) on aika hyvä kasvuvaiheeseen.

Kuitenkin sitten jo pari viikkoa ennen kukintaa kannattaa vaihtaa sellaiseen, missä on joko hyvin vähän(1-3) tai ei ollenkaan typpeä. Minulla on esimerkiksi hong kongista(kauppa) ostettu Nutriforten syyslannoite, jossa typpeä ei ole ollenkaan ja fosforia ja kaliumia kolmatta kymmentä.
Joo.

Toivo

Täällä puhuttiin että jos lannoittaa liikaa kasvi kasvaa kyllä mutta nuppuja ei muodostu niin paljoa. Ensi kaudeksi ajattelin näitä ravinteita, vesiviljelyy: Flora Bloom,Flora Gro ja mikro/mato. Toimisiko että laittaisi koko ajan mikro ja matoa pienellä määrällä ja kasvuvaiheessa lisänä Grota, ja kun kasvia aloittaa tuottaa hedelmää niin mikroa ja matoa ja lisänä Bloomia, toimisko? Vai tuleeko liika ravinnetta ja sitten chilit maistuu p#skalta?

inspireit

Lainaus käyttäjältä: "toivo"Kaks päivää sit laimennin litkuja ja isonnin ilmatilaa, ei enää tipu nuput.

Sama vika oli allekirjoittaneella tripackin kanssa. Laimennuksen jälkeen tosin kesti pitkäään, ennenkuin nuput lopettivat tipahtelemisen. Näin Lemon dropilla.

Nyt on hedelmien alkuja aika mukavasti  8)

Sauli Särkkä

Lainaus käyttäjältä: "toivo"Täällä puhuttiin että jos lannoittaa liikaa kasvi kasvaa kyllä mutta nuppuja ei muodostu niin paljoa. Ensi kaudeksi ajattelin näitä ravinteita, vesiviljelyy: Flora Bloom,Flora Gro ja mikro/mato. Toimisiko että laittaisi koko ajan mikro ja matoa pienellä määrällä ja kasvuvaiheessa lisänä Grota, ja kun kasvia aloittaa tuottaa hedelmää niin mikroa ja matoa ja lisänä Bloomia, toimisko? Vai tuleeko liika ravinnetta ja sitten chilit maistuu p#skalta?

Ei kannattane sekoittaa kahta eri settiä toisiinsa. Käytä joko Flora Tripackia (Gro, Micro, Bloom) tai Micro/Mato-settiä. Itse suosin TriPackia, kun siinä voi hieman varioida tarkemmin noita mömmöjen suhteita, mutta Micro/Mato-sarjasta ei ole niin paljoa kokemusta, että voisin väittää absoluuttisesti paremmaksi.

-Sale
Sauli Särkkä

Omskakas

Lainaus käyttäjältä: "SarkkaS"

Ei kannattane sekoittaa kahta eri settiä toisiinsa. Käytä joko Flora Tripackia (Gro, Micro, Bloom) tai Micro/Mato-settiä. Itse suosin TriPackia, kun siinä voi hieman varioida tarkemmin noita mömmöjen suhteita, mutta Micro/Mato-sarjasta ei ole niin paljoa kokemusta, että voisin väittää absoluuttisesti paremmaksi.

Tripäkkejä ja matoa voi sekottaa toisiinsa, ei haittaa mitään. Pelkällä mikrolla ja bloomillakin kasvit kasvavat.

Sauli Särkkä

Lainaus käyttäjältä: "Omskakas"Tripäkkejä ja matoa voi sekottaa toisiinsa, ei haittaa mitään. Pelkällä mikrolla ja bloomillakin kasvit kasvavat.

Well, I'll be damned, tuo oli uutta tietoa. Kuinka laajalti tästä on porukalla kokemuksia? Uusi tieto on aina valttia.

-Sale
Sauli Särkkä

Sahkolaite

minulla ovat hyvin bublereissa Apachet kukkimassa ja kasvamassa pelkästään mikrolla ja bloomilla. Muutaman viikon päästä infoan tuottavatko myös kunnon chilejä.
Puutarhurin multaiset kädet.

Toivo

Nyt tuli sellanen chili mitä en tunnista: Se kasvi on itse noin 80 cm korkea, hedelmät ovat nyt noin 10 cm pitkiä ja ''puikuloita'' ja keltaisia(olleet koko ajan keltaisia).Kukan halkasia n.1,5cm.Ja tuon siemenet myytiin mulle thai sun hot pepperinä. Mitään vastaava lajiketta en tilannut itselleni chilimaailmasta tänä keväänä, eikä mikään muita siemeniä mulla olekkaan kuin chilimaailman. Onko mahdollista että chilimaailmassa oli mennyt siemenet sekaisin tai sitten tuo on joku risteytys? Ja millasenkohan väriset noista hedelmistä tulee? Kuvan otan myöhemmin tänään.

Toivo

Hedelmä
Koko puska

Kukka

Omskakas

Nuo on raakoja palkoja, joiden väriä väittäisin pikemminkin kalvakanvihreiksi kuin keltaisiksi. Kun ne kypsyvät, vaihtunee niiden väri lajikkeesta riippuen.

Toivo

No väristä viis mutta onko ''lajiveikkauksia''?

Sauli Särkkä

Sauli Särkkä

Toivo

Saatta olla. Pitää laittaa chilimaailmaan viestiä ja kysyä että onko siellä päässä mennyt chilit sekaisin.