Kirjoittaja Aihe: latvominen  (Luettu 3412 kertaa)

Poissa murmeliini

• Chilaca
  • **
    • Profiili
latvominen
« : Toukokuu 13, 2006, 19:06:03 ip »
Minulla kasvaa cayanne ja apache chile ; taimet on 5-20cm korkeita, jokaisessa kunnon lehtiä jo. pitääkö mun latvoa niitä? eka kerta kun kasvatan siemenestä niitä. Nyt olen niitä tuuletellut etä vahvistuisivat.

Kiitos vastauksesta.
'...Tänään meidän täytyy tehdä jotain aivan erikoista, sillä nyt tulee kaunis päivä.' (Nuuskamuikkunen)

Poissa theBro

• Jalapeño
  • **
    • Profiili
latvominen
« Vastaus #1 : Toukokuu 13, 2006, 19:23:57 ip »
Eipä tuon kokoisia vielä tartte latvoa. Cayennesta en tiedä, mutta Apachea ei tartte latvoa ollenkaan. Osaa haaroa ihan itekseen. (Ainakin oman kokemuksen mukaan)

Poissa Pertsa

• Habanero
    • Profiili
latvominen
« Vastaus #2 : Toukokuu 13, 2006, 19:29:28 ip »
mun cayennet haarautuu itestään, vissiin aika tyypillistä annuumeille....
Meillä määrää Nainen!

Poissa Sauli Särkkä

• Goat's Weed
    • Profiili
    • http://www.saulisarkka.com
latvominen
« Vastaus #3 : Toukokuu 13, 2006, 20:50:36 ip »
Apache haaroo mukavasti ihan itsekseen, mutta on huomattu, että myös nuppujen nyppiminen lisää haaromista selvästi. Omat risuni ovat nuppuja väärällään, jotka ovat poksahtamaisillaan kukkaan. Lähipäivinä pitäisi puskien vaalentua yleisväritykseltään melkoisesti.

-Sale
Sauli Särkkä

Poissa murmeliini

• Chilaca
  • **
    • Profiili
latvominen
« Vastaus #4 : Toukokuu 14, 2006, 11:13:58 ap »
kiitos vastauksista...eli yhteen vetona...en latvo ollenkaan..nypin ekat nuput pois ku niit ilmestyy.   8)
'...Tänään meidän täytyy tehdä jotain aivan erikoista, sillä nyt tulee kaunis päivä.' (Nuuskamuikkunen)

Poissa levo

• Jalapeño
  • **
    • Profiili
    • ovela.1g.fi :: kanuunan laukaisuja
latvominen
« Vastaus #5 : Toukokuu 14, 2006, 11:18:12 ap »
Omat Cayennet viime kesänä kasvoivat ja haaroivat latvomatta ja latvottuina      melko samaan tahtiin.
Mutta voihan "leikkelyä" voi harrastaa muutenkin, vaikka pitääkseen puskat saman korkuisina... Ja siistimpänä.
Chilipää #105 :: Jo vuodesta 2005! ;-)