syyskuu 20, 2019, 00:36:43 ap

Uutiset:

Tervehdys, kaksi samaan aikaan sattunutta teknistä muutosta / ongelmaa summa aiheutti vajaan viikon katkon foorumille. Nyt palvelinohjelmisto on jouduttu päivittämään uuteen ja sekä ulkoasu että toiminnallisuus on muuttunut. Toivotttavasti ei ainakaan kovin paljoa huonompaan suuntaan. Odottamattomia ongelmiakin saattaa ilmaantua.

Siemeniä Damista?

Aloittaja Outi, kesäkuu 21, 2006, 23:29:37 ip

« edellinen - seuraava »

Outi

Tuttu on lähdössä Amsterdamiin. Aattelin pyytää sitä tuomaan jotain hyviä siemeniä sieltä. Mitä lajikkeita kannattaisi pyytää ja jos joku vielä tietäisi sanoa, mistä sieltä voisi kysellä, niin kiva. Kiitos jo etukäteen.

Tupakka

No tietenkin varmaan kannattaa pyytää kaikkia sellaisia lajikkeita, mitä et vielä kasvata... sekä tietysti niitä joista luulisit pitäväsi.

Luulen, että sellainen siementen saanti voi olla vähän hankalaa, joten minä kelpuuttaisin, mitä tahansa lajiketta.
Joo.

Rolle R

Amsterdamista kun sekalaisia siemeniä muovipusseissa kuskailee voi joutua hieman enemmänkin vakuuttelemaan että kysessä on chili eikä jotain aivan muuta. :wink:

Gekko

Enpä oikein usko, että Damin kaupoista saisi sen ihmeellisempiä chilinsiemeniä kuin suomestakaan. Euroopassa ei oikeastaan juuri muuta liiku kuin annuumia. Harrastajilta on asia erikseen, mutta Suomessa taitaa siltikin olla paremmat apajat.

Toisaalta on kyllä hauska kasvattaa puskia, joiden siemenet on itse rahdannut ulkomailta.

Kuten Rolle tuossa jo totesikin, tullimiehiä on varmaankin kiva kiusata kuskaamalla siemeniä tuolta.
Solanaceae et vitae

maukkeli

Lainaus käyttäjältä: "Rolle R"Amsterdamista kun sekalaisia siemeniä muovipusseissa kuskailee voi joutua hieman enemmänkin vakuuttelemaan että kysessä on chili eikä jotain aivan muuta. :wink:

Hampun siemeniä saa muuten tuoda ihan laillisesti suomeen,kokemusta on,tullimiehet vaan tsekkas ja toivotti hyviä kasvatushetkiä hymy naamallaan...ja toki hamppua saa vielä laillisesti kasvattaakkin jos ei riivi lehtiä/kukintoja. Itse pyytäisin tuomaan vaikka jotain hyvää sativaa...

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "maukkeli"
Lainaus käyttäjältä: "Rolle R"Amsterdamista kun sekalaisia siemeniä muovipusseissa kuskailee voi joutua hieman enemmänkin vakuuttelemaan että kysessä on chili eikä jotain aivan muuta. :wink:

Hampun siemeniä saa muuten tuoda ihan laillisesti suomeen,kokemusta on,tullimiehet vaan tsekkas ja toivotti hyviä kasvatushetkiä hymy naamallaan...ja toki hamppua saa vielä laillisesti kasvattaakkin jos ei riivi lehtiä/kukintoja. Itse pyytäisin tuomaan vaikka jotain hyvää sativaa...

Tyrannisoiva co-admin pyytää: jos nyt ei kuitenkaan käytäisi hamppukeskusteluja tällä foorumilla - ihmisillä on ihan tarpeeksi ennakkoluuloja chilinkasvatuksesta jo muutenkin... Thanks! ;)

Aji Inferno

Hollannista saa itse asiassa varsin mielenkiintoisiakin chilin siemeniä. Esim. Surinamilaiset chinenset Madame Jeanette ja Surinam Red ovat ymmärtääkseni siellä ihan suht' yleisesti myynnissä... Surinamhan on ollut Hollannin siirtomaa, mikä selittää asiaa.

Outi

Okay. Surinam it is! Kiitos.