syyskuu 21, 2019, 16:01:32 ip

Uutiset:

Tervehdys, kaksi samaan aikaan sattunutta teknistä muutosta / ongelmaa summa aiheutti vajaan viikon katkon foorumille. Nyt palvelinohjelmisto on jouduttu päivittämään uuteen ja sekä ulkoasu että toiminnallisuus on muuttunut. Toivotttavasti ei ainakaan kovin paljoa huonompaan suuntaan. Odottamattomia ongelmiakin saattaa ilmaantua.

apua(ko?)

Aloittaja Malla007, kesäkuu 26, 2006, 19:00:48 ip

« edellinen - seuraava »

Malla007

Ostin juuri tänään kasvin, jonka kyljessä luki ainoastaan "chili" sekä "vihreä/punainen" ja "pippuri"... Haluaisin saada selville mikähän tuo mahtaa olla, siis lajike. Kasvissa on valkoiset kukat joissa on vihreät heteet, yksi hedelmän (alku?) näkyy myös, se on kokonaan vihreä, noin 2 cm pitkä ja kapea.... kasvaakohan vielä, en tiedä. Lehdet ovat aika ohuet ja kapeat, hieman "pitkulaiset". ja pensas on aika harva... vai onkohan puu? periaatteessa puu joka haarautuu sitten ylempää moneen osaan. kasvin (taimen) korkeus nyt joku 25 cm. osaakohan joku sanoa jotain tuon perusteella? aika hankala tehtävä, mutten tiedä mistä muualta saisin selville  :D

Sauli Särkkä

Keskinkertaisesti kasvatettu/hoidettu Apache melko merkittävällä todennäköisyydellä. Tsekkaapa mun päiväkirja; siellä on sivulla 7 tai 8 muistaakseni muutama kuva leikellyistä ja kidutetuista Apasseista.

EDIT: Älä hämäänny sivulla 8 näkyvien Apache F2:n alalehtien koosta. Ne olivat poikkeuksellisen suuret, kun käytännössä koko muu kasvi tuotti tuommoista perusapassimaista lehteä.

-Sale
Sauli Särkkä

Malla007

nyt jo uutta ongelmaa pukkaa.... elikkä kasvi on ollut minulla vaivaiset kaksi päivää, ja jo nyt alkavat kukat roikkui surullisesti alaspäin vaikka olen mahdollisimman hyvä sille ollut! muuten se näyttää ihan hyväkuntoiselta, mutta kukat ovat vähä nuupahtaneen näköiset.... mikähän olisi aloittelijalle hyvänmakuinen ja helppo kasvatettava? :D ja mitäköhän voin tehdä tuolle pienelle raasulle joka riiputtaa kukkiaan?

Sauli Särkkä

Tutkipa sinne kukan sisälle hieman, siellä lienee puikulanalku tulossa. Kun kukka hedelmöittyy, se lakastuu yleensä viimeistään parissa päivässä. Ellei kukka tipu kokonaan, varsineen, irti, ei ongelmaa ainakaan vielä pitäisi olla ;)

-Sale
Sauli Särkkä