helmikuu 26, 2020, 04:49:17 ap

Uutiset:

Tervehdys, kaksi samaan aikaan sattunutta teknistä muutosta / ongelmaa summa aiheutti vajaan viikon katkon foorumille. Nyt palvelinohjelmisto on jouduttu päivittämään uuteen ja sekä ulkoasu että toiminnallisuus on muuttunut. Toivotttavasti ei ainakaan kovin paljoa huonompaan suuntaan. Odottamattomia ongelmiakin saattaa ilmaantua.

Juurista

Aloittaja Jomppe, syyskuu 14, 2006, 20:51:54 ip

« edellinen - seuraava »

Jomppe

Tulipa mieleen että mitä varten chilit tarvitsee isot ruukut?
Mihinkä se oikeen vaikuttaa?
Mulla on yks Aji Andean minkä olen saanut ja olen pitänyt sen samassa purkissa missä sainkin sen kun kasvi oli n 15cm korkea.
Nyt se on n. 60-65 cm pitkä ja puskee koko ajan uutta hedelmää...
Ei ole mitään haittoja ruukun koon mukaan ollut mutta kirvat ja ripsiäiset sitäki enemmän...   :x
Se on ollu tuossa meidän parvekkeella koko kesän.
Mut nyt se on vasta innostunu kunnolla kukkimaan...
Laskelmieni mukaan hedelmiä on tulossa n. 25 ja kukkia ja nuppuja sitäkin enemmän...  :)

:roll:

thp

Lainaus käyttäjältä: "Jomppe"
Laskelmieni mukaan hedelmiä on tulossa n. 25 ja kukkia ja nuppuja sitäkin enemmän...  :)

...mutta kuinka paljon niitä olisi, jos olisi riittävän kokoinen ruukku, on kysymys. Kyllä sullekin numeroa liian pienet kengät mahtuu, mutta et sä niissä viihdy.

*thp ja maailman huonoimmat metaforat*
Capsicum misinformation on message boards since 2006

Aji Inferno

Ruukun koolla ei chilikasveilla tunnu olevan mielettömän suurta merkitystä. Suurin merkitys on siinä, miten usein joudut kastelemaan kasvejasi! Hyvinkin pienessä ruukussa syntyy joskus hyviä tuloksia, mutta saatat joutua silloin kastelemaan ruukkua jopa päivittäin. Myös lannoitus voi tulla haasteeksi...

Altakasteluruukuista tuollaiset 25..30 cm ovat osoittautuneet toimiviksi!

Jomppe

Kasvini on tällä hetkellä n. 20cm ruukussa.
Kastelu ei ole ollut tähän mennessä mikään ongelma...
Mutta mitenkähä on sitte kun olen kauemman aikaa poissa..  :D
Multana on Kekkilän Peruslannoitettu Puutarha multa jossa n puolet on Kekkilän lekasoraa...
Välillä olen lannoittanu substralilla ja GrowHown Puutarha Täyslannoituksella...
Olen tehnyt sinänsä aika tujuja lannoituksia kun verrataan purkkien ohjeisiin...
Korkillinen substralia ja 2 lusikkaa GrowHown jauhetta...  :oops:
Siirsin kasvit sisälle kun lupasivat pakkasta...
Yöllä oli -3 astetta...
Miltähän olisivat näyttäneet aamulla yön jälkeen  :D
Ensimmäinen Ugandalaisen Habaneron kukka on  just auennnut...
Aika myöhään on ruvennu kukkimaan että saas nähä mites onnistuu...

Että semmosia...  8)