Olisiko jollain myydä näitä Yaran tms. "järkevänhintaisia" lannoitteita minulle?
Ostettiin pikkuporukalla Tampereella kimpassa säkkitavaraa. Mä otin silloin 5+3kg Hydroa ja Calcinitia ja hintaa taisi tulla reilu kymppi. En oo muuten niistä vielä käyttänyt puolta kiloa, kun oli vanhoja Nutriforten Tomaatti&Mansikka-lantoja jäljellä ... Kävin dilloin kirjeenvaihtoa Nutriforten ukkelin kanssa sähköpostilla ja ihmettelin kun ei tuttua Tomaatti-mansikkaa enää ole. Se silloin selvitti kuinka niiden tuotteet on pantu vähän uusiksi ym.ym.ym. Kovasti oli innokas myymään ja antamaankin jos alkaisin mainospelleksi ...
Niiden ammattituotteissa löytyy ihan samat tutut tuotteet kunhan jaksaa tutkia. Lähinnä sopivat on: Hyperflex-1 NPK 8-6-30 ja Kalsiumnitraatti Haifa Cal GG 15,5-0-0-26,5. 25kg säkeissä myydään; hinta Hyperflexillä 54,90€ ja Haifa Cal 17,90€ ... Säkistä riittäisi tavalliselle chilipäälle jokuseksi vuodeksi ja liiat salpietarit voi heitellä nurmikoille tai metsään ...
Mä oon käyttänyt niitä Yaran lantoja Nutriforten purkkien ohjeilla ja hyvin toimii. Tein Hydrosta 30% ja Calcinitista 20% stokkilitkun jota saa sitten annostella vakiokupilla ... (=yhtä paljon)
Noissa Nutriforten uusissa on vähän vahvemmat pitoisuudet kaikkea, joten voi ehkä vähän keventää. EC-mittarin kanssahan se oikea annos löytyy jos on löytyäkseen. Eiseniintarkkaaoo.
Mä olisin innokas kokeilemaan noitakin Nutriforteja, mutta menee tässä vähä aikaa [=5 vuotta

] ennekuin vanhat loppuu. Voisin toki postittaa pari kiloa Yaran jauhoja "sopivaan hintaan" jos et muualta löydä. Eipä se smartposti hirveitä maksa ... On noita Nutriforten ym purkkejakin kertynyt ... Hittokun mulla on kookoslitkujakin viideksi vuodeksi, kun sain halavalla ...