joulukuu 07, 2019, 06:52:15 ap

Uutiset:

Tervehdys, kaksi samaan aikaan sattunutta teknistä muutosta / ongelmaa summa aiheutti vajaan viikon katkon foorumille. Nyt palvelinohjelmisto on jouduttu päivittämään uuteen ja sekä ulkoasu että toiminnallisuus on muuttunut. Toivotttavasti ei ainakaan kovin paljoa huonompaan suuntaan. Odottamattomia ongelmiakin saattaa ilmaantua.

M: Chiliaiheisia käsinneulottuja pipoja

Aloittaja Tupakka, kesäkuu 09, 2007, 17:25:52 ip

« edellinen - seuraava »

Tupakka

En tiedä kuinka paljon täällä on sellaisia ihmisiä, jotka pitäisivät kesäisin pipoja, mutta kyllä nämä varmaan talveksikin kävisivät.

Eli yleisenä aiheena pipoissa luonnollisesti chili, mutta pienehköjä kustomointeja sallitaan, esim. yksinkertaisen chilinkuvan voinee taiteilla itse, sekä jonkinverran värejä ja mahdollisten raitojen olemassaolosta päättää. Sekä tietysti täytyy antaa pään ympärysmitta. Perusväri olisi valkoinen, valkoisen eri sävyjä on tietääkseni saatavissa. Periaatteessa muukin väri saattaisi ola mahdollinen, mutta jos lanka maksaa kovin paljon enemmän se näkyy hinnassa.

Minun mummoni nämä tekee kokonaan käsityönä eli hän päättää hinnat yms. joten minulta on turha yrittää tinkiä. Itse toimin lähinnä välittäjänä.

Materiaali on kesäpipoksi puuvillalanka(hieman kalliimpaa), mutta jos pipon haluaa talvella käytettäväksi se voidaan tehdä myös villalangasta.

Alla kuva itselleni tehdystä piposta, josta näkee vähän tyyliä:

Tässä ketjussa voi kysellä asioita yleisesti, tilaukset ja hintakyselyt(oheistietoineen(materiaali jne.) lähettäkää yksityisviestillä tai sähköpostilla( tupakka (at) gmail (dot) com ).

Viisi ensimmäistä tilaajaa(jos niin montaa edes tulee.. katsotaan nyt myykö tämä) saa piponsa lähes varmasti, mutta senkin jälkeen pipoja luultavasti saa. Toimitus hoituu postilla(tilaaja maksaa postikulut), noudolla tai voin toimittaa ne ilman lisäkuluja jossakin miitissä missä tilaajan kanssa nähdään(esim. chilifestari).

Ps. Sopii täydellisesti esim. tampereen chilifestareilla(ym. miitessä) pidettäväksi!
Joo.

tknummelin

Ha ha ha, ei helv :D

Tämä on ehkä parasta ikinä! :D Hiano pipa, ton kanssa ei kaatus ees rotvalli reunaa.

Tupakka

Mitäh.. naurakko mulle pentele.

Mä arvasin ettei täältä välttämättä kesäpipoporukkaa löydy muten kuten sanottua.. tehdäänhän näitä talvimalleiksikin. Ja kai nyt moni talvella pipoa käyttää? Vai häh?
Joo.

JiiHietis

Hieno pipo :) Onnistusko kaulahuivi? En kyllä ehkä ole tilaamassa, mut sellanen ois kyllä aika siisti! 8)  Vaikka musta jossa muutama punanen chili pituussuunnassa tai vaikka montaa eri chiliä..

Sauli Särkkä

Mie halluun tollasen pipon. Perusväriksi vitivalkoinen ja raidoiksi lehdenvihreä. Chili sopii punaisena ihan nätisti, eli samanlainen kampe kuin kuvassakin, mutta raidat vihreänä. Lakkikoko on tähänkin saakka ollut 58.

-Sale
Sauli Särkkä

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "JiiHietis"Hieno pipo :) Onnistusko kaulahuivi? En kyllä ehkä ole tilaamassa, mut sellanen ois kyllä aika siisti! 8)  Vaikka musta jossa muutama punanen chili pituussuunnassa tai vaikka montaa eri chiliä..

Vaikka pipoista nyt pääasiassa olisi kyse niin voin kyllä kysäistä mummulta, josko kaulahuivi onnistuisi.

Eli käytännössä lähes mitä tahansa vaatekappaleita(pieniä, kuten pipoja, sukkia, huiveja, hanskoja yms.) suostuu tekemään. Hinta koostuu materiaalikustannuksista sekä tietysti työn arvosta.

Eli täytyy tosiaan kysyä tätä.

Ja Sauli, pistin yv:tä.
Joo.

Tupakka

Kysäisin tuosta asiasta niin kyllähän semmosen kaulahuivikin pitäisi onnistua. Eli jos semmosen haluat niin pistä tarkempia mittoja ym. tietoja yv:nä tai emailiin.
Joo.