marraskuu 17, 2019, 07:40:40 ap

Uutiset:

Tervehdys, kaksi samaan aikaan sattunutta teknistä muutosta / ongelmaa summa aiheutti vajaan viikon katkon foorumille. Nyt palvelinohjelmisto on jouduttu päivittämään uuteen ja sekä ulkoasu että toiminnallisuus on muuttunut. Toivotttavasti ei ainakaan kovin paljoa huonompaan suuntaan. Odottamattomia ongelmiakin saattaa ilmaantua.


Laihdutus

Aloittaja Sauli Särkkä, syyskuu 18, 2008, 10:07:49 ap

« edellinen - seuraava »

ChIlIDoG

Joulun jälkeen 98,5kg puntarissa. Kuukausi siitä 93,4kg. Vähensin pääasiassa leivän syönnin pois ja lisäsin kasviksia. Perunaa en syö yhtään. Rahkaa yms. proteenipitoista tuli syötyä normaalia enemmän verkikokeet ketroivat että krea oli noussu 189. :( ...eli se siitä vähähiilarisesta. Tosin jos söis pääasiassa hiilaripitoista niin laihtuu silläkin.

Menneinä vuosina ruokavalio (rajoitus) oli noin 100g:n lihan verran proteiinia päivässä eli noin 20-30g. Muuten kasviksia, riisiä jne. painoa oli 75kg ....niin ja pituutta 185cm

MrJones

2, 5kk ja -4cm pois vyötärön ympärysmitasta. Tää pelkästään sillä, että aloin käymään pitkän haaveilun jälkeen punttisalilla.  Puntarissa en ole käynyt pitkään aikaan, koska sillä ei ole mitään merkitystä.  Peili kertoo enenmän.
Salilla tulee käytyä 1-3 kertaa viikossa, riippuen ihan miten sattuu muilta menoilta kerkeämään. Tietysti siihen tulee lisäksi 1-2 kertaa viikossa harrastekiekkoa.

Ruokavalio on aivan normaali kotiruoka.  Ainoa erotus aikaisempaan on, että vaihoin kaikki perus jogurttit ja rahkat proteiinipitoisiin rahkoihin. Skyrit on äärettömän hyviä mansikoitten kanssa,  joita on onneksi pakkanen täynnä.

Tavoite on saada kymmenen senttiä yhteensä vyötäröstä pois. Ei mitenkään mahdotonta.
Senkun kuluttaa enempi mitä nassuun tunkee.  Ei siinä mitään ihmediettejä ja hässäköitä tarvita.  Kuluta enempi mitä syöt.  That's it.

Caide

Maanantaina aukeaa punttisali, mihin hommasin vuodenvaihteessa jäsenyyden. Tarkoitus olisi saada itteeni takas kuntoon. Paino on suunnilleen samana ollut vuosia, mutta ennen paino olis lihaksissa, nyt lähinnä läskissä. Olin tuossa pari vuotta takaperin kyllä kymmenen kiloa laihempi, mutta tuo laihtuminen itsessään ei ole mikään tavoite.

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: Caide - tammikuu 24, 2014, 10:10:27 ap
Maanantaina aukeaa punttisali, mihin hommasin vuodenvaihteessa jäsenyyden. Tarkoitus olisi saada itteeni takas kuntoon. Paino on suunnilleen samana ollut vuosia, mutta ennen paino olis lihaksissa, nyt lähinnä läskissä. Olin tuossa pari vuotta takaperin kyllä kymmenen kiloa laihempi, mutta tuo laihtuminen itsessään ei ole mikään tavoite.


Hieno Åhlgreen kiteytti hyvin laihdutuksen kahteen sanaan: "turpa kiinni"  niin silloin ei voi syödä :)  Laihdutus on hyvin pitkälle ruokavaliokysymys. esim 5km rauhallinen juoksu kuluttaa n.350 kaloria, 7km erittäin reipas kävelu kuluttaa 450 kaloria (lähde) jos siis käyt 4 kertaa viikossa 5km juoksemassa, kulutat 1400 ylimääräistä kaloria. Tämähän ei ole edes yhden päivän kulutus, joka menee vaikka sängyssä maaten normaaleihin elintoimintoihin.
Toki kuntoilulla on äärimmäisen paljon muutakin hyötyä kun pelkkä painonhallinta, ja se tukee yhdessä ruokavalion kanssa hyvin saavutuksia, mutta jos paljon meinaa painoa pudottaa, täytyy muuttaa myös ruokavaliota.


Mitä proteiiniin tulee, itse syön salin jälkeen ihan Rainbown rasvatonta rahkaa. paketissa 30g proteiinia ja maksaa 0,7e :)  on muuten enemmän proteiinia kuin esim. Valion proteiinirahkoissa, joita mainostetaan korkeaproteiinisina :D

mohla

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - tammikuu 24, 2014, 13:26:42 ipLaihdutus on hyvin pitkälle ruokavaliokysymys. esim 5km rauhallinen juoksu kuluttaa n.350 kaloria, 7km erittäin reipas kävelu kuluttaa 450 kaloria (lähde) jos siis käyt 4 kertaa viikossa 5km juoksemassa, kulutat 1400 ylimääräistä kaloria. Tämähän ei ole edes yhden päivän kulutus, joka menee vaikka sängyssä maaten normaaleihin elintoimintoihin.
Toki kuntoilulla on äärimmäisen paljon muutakin hyötyä kun pelkkä painonhallinta, ja se tukee yhdessä ruokavalion kanssa hyvin saavutuksia, mutta jos paljon meinaa painoa pudottaa, täytyy muuttaa myös ruokavaliota.

Mitä proteiiniin tulee, itse syön salin jälkeen ihan Rainbown rasvatonta rahkaa. paketissa 30g proteiinia ja maksaa 0,7e :)  on muuten enemmän proteiinia kuin esim. Valion proteiinirahkoissa, joita mainostetaan korkeaproteiinisina :D


Eri kuntoilumuodoissa ja niiden intensiteeteissä täytyy pitää mielessä myös se kuntoilun kokonaisvaikutus, mitä milläkin haetaan. Itse treenin kulutus, treenin jälkeiset vaikutukset jne. Esim. täällä Lihastohtori purkaa pahimpia myyttejä rasvanpoltosta.  Todella lyhytkestoisella pienten täysivahtisten pyrähdysten treenillä ei sen aikana polta vastaavaa määrää kuin tunnin kevyellä harjoituksella, mutta energiaa kuluu treenien jälkeen ihan eri tavoilla. Lopputuloksena kulutus voi olla täysin sama.

Lisäksi karkeasti jaotellen kestävyysliikunnan hyödyt verenkiertoelimistöön vs. punttitreenin vaikutukset ryhtiin jne. kropan lihaskuntoon kannattaa jollain tapaa sovittaa omaan tarpeeseen. Mieluiten molempia harrastella, mutta kunkin tarvitsemassa suhteessa.

Itsellä vuosi sitten lähti n. 10kg (+100 --> 90kg) painoa pois liikuntaa lisäämällä ja ruokavalioa säätämällä. Tahti oli ehkä liian kova, kun liikuin (kevyttä liikuntaa pääasiassa) aktiivisesti ja samalla tiputus oli n. ½-1 kg/vko ja samaan aikaan ehkä liittyen tuohon pudotustahtiin tuli oltua aika paljon kipeänä. Tai sitten oli vain sattumaa pienten muksujen saalistaessa pöpöjä... Nyt olen saanut pidettyä tuon n. 90kg painon yhdeksän kk ajan samalla kun farkut ovat käyneet muutamaan kertaan isoiksi vyötäröltä ja pieniksi reisistä.

mohla

Enpä ollut tätä Laihdutus pysyvästi tehdään näin -blogausta lukenut, kun aloin painonhallintaprojektini, mutta samat asiat tuli useista lähteistä järkeiltyä suunnilleen samaan tapaan. Muutenkin Pöperöproffalla on aika paljon fiksuja kirjoituksia.

Xbow

Allekirjoitan kyllä. Pöperöproffa on harvoja, jotka jaksavat ajatella sitä asiaa kunnolla, kokonaisuutena. Lisäksi hän on oikeasti perehtynyt asiaan, toisin kuin moni muu tyhjänpäiväinen äänitorvi. Monet muut tahot paasaavat pitkälti puppaa, tai katsovat asiaa kovin kapeasta näkökulmasta.

Vajaat 30kg on pysynyt poissa. Nyt on ollut masennusta, ehkä yliajostakin johtuva romahdus, sen sitten näkee tuliko kilo tai pari lisää. Pitkän linjan tähtäimellä vaan mielekästä liikuntaa. Kyllä se siitä :)
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

biblo

Tammikuussa 2013 tuli hypättyä puntarille ja lukema 134kg pysäytti. Salilla oli tullut ähkittyä ja koitettua ruokavaliota sun muuta mutta näemmä oli hiipinyt useampi kilo takaisinpäin.

Sitten huomasin myös henkisen tilan vaikutuksen ihmisen aineenvaihduntaan+surusyömiseen (miksi sitä ikinä kutsutaankin). Allapäin ollessa siis ei elimistö toimi toivotusti ja tulee syötyä/ahmittua pahaan oloon tms. Stressiä sun muuta oli hlökoht-elämässä sen verran.

Muutoksia kun siihen sitten tuli ja elämä alkoi olemaan parempaa itselläkin kaikinpuolin, ruoanlaitto ja siihen liittyvät asiat kiinnostivat enemmän. Elimistö alkoi toimimaan toivotulla tavalla ja ruokailut järkeytyivät. Mitään en ole jättänyt ruoista pois. Annoskoot pienenivät ja annokset olivat fiksumpia? kaikinpuolin.

Joulukuussa 2013 hyppäsin vaa'alle ja kilot olivat 99,7kg. Vakaantunut tässä sitten tuohon 100-102kg välimaastoon. Tuosta sitten tulee naputeltua se vitonen-kymppi pois jossain kohdassa. Lähinnä se tavoite on stabiloida paino.
"Minä yksinkertaistan itseäni.
Tasapainossa jossakin onnen ja surun täydellisessä keskipisteessä.
Koska alkueläimillä ei ole koskaan huono päivä." - Chuck Palahniuk

masaiman

tammikuu 29, 2014, 22:18:39 ip #208 Viimeisin muokkaus: tammikuu 29, 2014, 22:20:37 ip käyttäjältä Mattson
Itellä kanssa yritystä tiputtaa vähän, aseet ei ole kummoiset kun ei tunnu vapaa-ajalla olevan energiaa lähteä mihinkään liikkumaan mm kroonisen unenpuutteen takia josta syystä kanssa tota "lohtumässäilyä" tulee harrastettua ja karkkia yms menee aika lailla, vielä kun töissä ei ole aikaa eikä mahdollisuutta nauttia ns kunnon ruokaa tulee se korvattua tosi usein huoltsikkahodarilla ja vielä parhaassa tapauksessa illemmalla mäkkiin. Nyt olen korvannut (töissä) aamukahvin kanssa syömingit nutrilettin juomalla (pitää yllättävän hyvin nälkää) ja tarvittaessa iltapäivällä toinen, tai sitten sinnittelen kotiin asti missä sitten oikeaa ruokaa. Viikonlopun kaljottelua pitäs kanssa vähentää ja olenkin jo, vasta pari viikkoa tätä takana joten tuloksista ei pysty vielä sanomaan mutta tuo pallomaha sais nyt lähteä, ei ole kiva istua koko päivää autossa sen kanssa puhumattakaan moottoripyöräilystä. Tuloksia odotellessa, tällä hetkellä elopainoa kuitenkin "vain" 79kg (ollut pahimmillaan 82+, pituutta 170) joten allen kympin tosta sheivaus ei pitäis olla ollenkaan mahdotonta ja onnistua elämäntapojen pienellä viilauksella.

Sit kun vielä keksis miten stressais vähemmän, tarttee varmaan muuttaa johkin polyneesiaan lakaisemaan tiistaiaamupäivisin viidakon reunaa ja loppuajan ottaa rennommin...

Homejuustosipuli

tammikuu 30, 2014, 07:18:27 ap #209 Viimeisin muokkaus: tammikuu 31, 2014, 07:25:39 ap käyttäjältä Homejuustosipuli
Itelle toiminut, että jättää epäterveelliset mässyt ja makeiset vähemmälle ja hyvää ruokaa vaikka monenlaista, niin niillä voi 'herkutella'. Syö rauhallisemmin ja pureksii pitempään, keho taitaa tajuta olevansa kylläinen vasta useamman minuutin viiveellä. Jos puuhaa jotain muuta, esim. telkkarin äärellä keho erittää kaikenmaailman stressiaineita, jotka ruokkivat sitä negatiivista kierrettä, syö nopeammin ja enemmän.
Jättää jämät suosiolla jääkaappiin tai ravintolassa syömättä / ottaa mukaan, jos ajattelee, että on ruoan tuhlausta niin miettii, että
pinkeeseen massuun ängetty ruoka kasvattanee mahalaukun tilavuutta, jonka seurauksena mätä tulevaisuudessa lisää ja tavallaan tuhlaat todella eksponentiaalisesti.

Joskus tippui 20 kg vuodessa pelkästään mässyjen vähennyksellä

masaiman

Kiehtovaa, en ole tehnyt yhtään mitään muuta kuin korvannut päivittäiset einesleivät/lounashodarit yms nutrilettin juomalla, karkkia tai muutakaan en ole vähentänyt yhtään ja silti reilussa kahdessa viikossa -2kg ja jotkut aikaisemmin tiukat vaatteet ei ole enää ihan niin tiukkoja... eli jotain siis ilmeisesti tapahtuu siitäkin huolimatta että viime viikonloppuna oli oikein kunnon mässäjäiset oikeestaan keskiviikkoon asti.

Siika

Noin viisi kuukautta uutta elämää takana ja -22kg pois elopainosta :o :o,tosiaankin helppoa(ei tosiaankaan)terveellinen ruokavalio eli kalaa-kanaa-poroa jasalaattia ja juureksia paljon,pois olen jättänyt kokonaan:alkoholi,juustot,makkarat,perunan,leivän,voi muutamia mainitakseni.
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

Aji Inferno

Ainakin alkoholi voi tehdä tyhjäksi kaikki laihdutusyritykset.


MorugaReaper

Paino laskenut -22 kg 15 kuukaudessa. Vielä riittää tehtävää että painoindeksi laskee normaaliin, n.4 kg pitäisi vielä laskea. Nyt paino 83 kg ja pituutta 178 cm.

Siika

Loistava suoritus ;D ;D ;D pääsin itsekkin samoihin lukuhin eli -25kg mutta nyt parivuotta myöhemmin olen lähtöpisteessä eli häneksi meni :(
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

MorugaReaper

Nyt on paino 79.5 kg eli laski 3.5 kg kuukauden aikana. 8)  Laktovegaaninen ruokavalio vaikuttaa hyvin. Yksi ongelma vain lisääntyy kun paino laskee. Molemmat lonkat ovat alkaneet oirehtia. >:( Liikekipuja ajoittain ja yöllä staattista kipua paikallaan. :'(  En ole kuitenkaan vähentänyt liikkumista, vaan pusken sisulla eteenpäin.  :fire: :chili: 

MorugaReaper

Nyt pääsin välitavoitteeseen. Paino 74.5 kg ollut jo 2 kuukautta. Verenpaine on 97 / 60. Lonkkakipuihin olen saanut jo apua. Nyt olen sivellyt päivittäin nagavoidetta molemien lonkkien ulkosivuihin ja kas kummaa, lämpö alkaa mennä syvemmälle. Taitaa tästä äijästä vielä tulla jotain, ainakin hetkeksi...
Samaa paskaa, eri päivä.