Eikö ketään vituta mikään chileihin liittyvä enää

Höh

Mä oon ollut aika yllättynyt -positiivisesti- ettei ole pahemmin ollut murheita ötököistä, vaikka oli sisällä paljjon ulkoa tuotuja chilejä: Suoraan maasta "ämpäriin" ja pikku leikkaus. Sitten on menty koko talvi silleen ...
Olihan niitä öttiäisiä joka lähtöön talvella ja olin varautunut että taimien kasvatuksissa voi mennä hermot. Pari kertaa oon vähän jotain myrkkyjä varovasti sumutellut, mutta ei ole tarvittu ollenkaan niin totaalisia taktisia iskuja, kuin etukäteen luulin.
Eilen sitten huomasin tuolla yhdessä ahtaassa taimikaapissa tuttuja oireita: Muutamassa kasan keskimmäisessä annuumissa -Kori Sitakame mm- näkyi laikukkaita latvoja ja tarkemmin katsoessa varresta lehdet jo jokseenkin tippuneet ...

.. vitu!
En tässä kohtaa kevättä viitsi enää edes ottaa mitään pultteja tuosta, kun luulisin taimien riittävän, kunhan saisin olemassa olevat hoidettua jotenkin. Sinne kaappiin ja toiseenkin sumuttelin iltamyöhällä tylysti Provado Spraytä [sitä vanhaa] sekä perään sumuttelin varovasti vielä Baygonia ...

Aamulla näyttivät kasvit ihan hyvinvoivilta, joten eivät ainakaan palelluttaneet spraystä latvojaan -kuten on joskus käynyt- enkä nyt oikein usko että kovin moni ölliäinen selviää tuosta kaasutuksesta. Sadon tuottoon lienee vielä suoja-aikaa ihan mukavasti ...
Pientä vitutusta se silti aina tekee