|
Doc Evil
|
 |
« Vastaus #75 : Heinäkuu 30, 2010, 19:33:26 » |
|
Suurkiitokset meiltäkin illan järkkäämisestä! Kaikki toimi järjestelyjen puolesta hienosti, monenlaista herkkua pääsi maistamaan (erityiskiitos norjan reissun kalasta sekä shp:n ribseistä) ja tutut nimimerkit saivat vihdoinkin kasvot. Kiva tietää, kenen päiväkirjoja tulee luettua  Illan bluesjamittelut tulivat mukavana ekstrana ja mestarin itsensä opastama kierros viljelmille oli mielenkiintoinen tapahtuma. Maistelin juuri tuliais-Goronongia, mutta Trinidad Scorpioniin en ole vielä kajonnut. Täytyy sanoa, että kuvat eivät tee oikeutta bluesmanin chileille. Ne näyttävät livenä vieläkin mahtavammilta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
jewe
|
 |
« Vastaus #76 : Heinäkuu 30, 2010, 21:14:59 » |
|
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Noseless
|
 |
« Vastaus #77 : Heinäkuu 30, 2010, 21:39:27 » |
|
Kysynpä vielä tässä, kun onnistuin unohtamaan. Mikä oli se keltainen chili, jonka podeja Bluesman itse toi ihan illan loppuvaiheessa, kun seisoskeltiin kasvarin edustalla?
Tulisuutta podissa on vähän, maku on aika raikas. Siemeniä koko mun podissa on tasan 4 kpl.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Ikimashoo ka? Banana wa doushite kiiroi ne?
Vähän sitä sun tätä, paljon tuskin mitään.
|
|
|
|
jeQQ
|
 |
« Vastaus #78 : Heinäkuu 30, 2010, 21:57:17 » |
|
Noniin, tulipahan itsekin kotiuduttua Mikkelin farmarimessujen kautta kotio. Loistoporukkaa ja todella upeeta safkaa. Musiikki vielä kruunasi kaiken.  Kuvia ei kerennyt ottamaan..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
bluesman
|
 |
« Vastaus #79 : Heinäkuu 31, 2010, 06:56:23 » |
|
Kysynpä vielä tässä, kun onnistuin unohtamaan. Mikä oli se keltainen chili, jonka podeja Bluesman itse toi ihan illan loppuvaiheessa, kun seisoskeltiin kasvarin edustalla?
Tulisuutta podissa on vähän, maku on aika raikas. Siemeniä koko mun podissa on tasan 4 kpl.
Täytyy olla kuvan Cili Goronong, C.chinense Malesiasta. Omassa suussa maku muistuttaa ananaskirsikka/aprikoosiyhdistelmää. Isoissakaan podeissa ei välttämättä ole kuin just 2-6 siementä. On mun kasvatuslistalla ensi kaudelle.  
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
MrFrost
|
 |
« Vastaus #80 : Heinäkuu 31, 2010, 12:24:11 » |
|
Bluesmanin kitarasoolot ja muut löytyy: http://timon.hommat.info/chilit/Bluesmiitti.zipTäysin editoimattomia, osa hieman epäonnistuneita, mutta tokkopa tuolla väliä 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 31, 2010, 12:34:01 kirjoittanut MrFrost »
|
tallennettu
|
#387 I sold my soul to chiles. I love the ring of fire.
|
|
|
|
Noseless
|
 |
« Vastaus #81 : Heinäkuu 31, 2010, 12:42:25 » |
|
Täytyy olla kuvan Cili Goronong, C.chinense Malesiasta. Kiitos! Tuota epäilinkin, mutta nimenomaan epäilin, kun en ollut varma. Menee omallekin listalle ensi vuodeksi, jos joku noista neljästä vaikka itäis.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Ikimashoo ka? Banana wa doushite kiiroi ne?
Vähän sitä sun tätä, paljon tuskin mitään.
|
|
|
|
bluesman
|
 |
« Vastaus #82 : Elokuu 01, 2010, 09:10:57 » |
|
Täytyy olla kuvan Cili Goronong, C.chinense Malesiasta. Kiitos! Tuota epäilinkin, mutta nimenomaan epäilin, kun en ollut varma. Menee omallekin listalle ensi vuodeksi, jos joku noista neljästä vaikka itäis. Just keräsin kaikki kypsät Goronongit ja otan siemenet talteen. Siitä sitten voin jakaa tarvitsijoille. Poikkeuksellisen miellyttävä chinense sekä maultaan että poltteltaan joka on siedettävä ja lyhyt. Hieno oma makunsa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
MrFrost
|
 |
« Vastaus #83 : Elokuu 01, 2010, 11:29:50 » |
|
Mulle siemenpussukka sitten, kiitos.
Saattaa olla yks tai kaks podia jääkaapissa, pitää tsekata kun kissanäyttelystä pääsee kotiin.
Hugo sai sertin ja kohta tuomarin parhaan valinta...
-Timo
|
|
|
|
|
tallennettu
|
#387 I sold my soul to chiles. I love the ring of fire.
|
|
|
|
MikaK
|
 |
« Vastaus #84 : Elokuu 01, 2010, 14:14:16 » |
|
Just keräsin kaikki kypsät Goronongit ja otan siemenet talteen. Siitä sitten voin jakaa tarvitsijoille. Poikkeuksellisen miellyttävä chinense sekä maultaan että poltteltaan joka on siedettävä ja lyhyt. Hieno oma makunsa. Ennenkin saanut Nurmijärveltä maistiaisia Goroista ja hyväksi todettu lajike. Nyt saaduista podeista tein ananas-goronong-brown haba hilloa, mtä juuri maistoin. Varsin toimiva setti ja täytyy kehittää jokin pieni leivottava, mihin sitä voisi hyödyntää ja tuoda maistiaiset bluesfarmille.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Kaltsu
|
 |
« Vastaus #85 : Elokuu 01, 2010, 14:17:25 » |
|
Just keräsin kaikki kypsät Goronongit ja otan siemenet talteen. Siitä sitten voin jakaa tarvitsijoille. Poikkeuksellisen miellyttävä chinense sekä maultaan että poltteltaan joka on siedettävä ja lyhyt. Hieno oma makunsa. Tänne kelpaisi myös muutama siemen. Oliko sulla siemeniä Tobago Sweetistä ja Congosta? Haluatko jotain vaihdossa?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
bluesman
|
 |
« Vastaus #86 : Elokuu 01, 2010, 14:27:55 » |
|
Just keräsin kaikki kypsät Goronongit ja otan siemenet talteen. Siitä sitten voin jakaa tarvitsijoille. Poikkeuksellisen miellyttävä chinense sekä maultaan että poltteltaan joka on siedettävä ja lyhyt. Hieno oma makunsa. Tänne kelpaisi myös muutama siemen. Oliko sulla siemeniä Tobago Sweetistä ja Congosta? Haluatko jotain vaihdossa? Jos oottelet hiukan aikaa niin koko sato kypsyy. Katsotaan sitten vielä mitä sulle sais olla. Varmaan vielä joku muukin. Postimerkillä varustettu kirjekuori kirjeen sisään niin mulle ei tuu kuluja. Kerään just satoa ja otan siemenet tietenkin talteen ainakin suurelta osin. Paan sitten yv:llä osoitteen kun on aika.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Kaltsu
|
 |
« Vastaus #87 : Elokuu 01, 2010, 14:52:38 » |
|
Just keräsin kaikki kypsät Goronongit ja otan siemenet talteen. Siitä sitten voin jakaa tarvitsijoille. Poikkeuksellisen miellyttävä chinense sekä maultaan että poltteltaan joka on siedettävä ja lyhyt. Hieno oma makunsa. Tänne kelpaisi myös muutama siemen. Oliko sulla siemeniä Tobago Sweetistä ja Congosta? Haluatko jotain vaihdossa? Jos oottelet hiukan aikaa niin koko sato kypsyy. Katsotaan sitten vielä mitä sulle sais olla. Varmaan vielä joku muukin. Postimerkillä varustettu kirjekuori kirjeen sisään niin mulle ei tuu kuluja. Kerään just satoa ja otan siemenet tietenkin talteen ainakin suurelta osin. Paan sitten yv:llä osoitteen kun on aika. OK, tehdään näin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
jewe
|
 |
« Vastaus #88 : Elokuu 01, 2010, 21:49:23 » |
|
Tuli tänään paiskattua suuhun tuo Cili Coronong -podi, olipa mielenkiintoinen maku ja taisi mennnä ensi kauden kasvatuslistalle. Siemeniäkin löytyi kolmisenkymmentä. TSMB vielä koskematon...on niin häijyn näköinenkin.  Miten Bluesman meinaa käyttää tuon Coronong sadon ?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
bluesman
|
 |
« Vastaus #89 : Elokuu 01, 2010, 22:01:07 » |
|
Tuli tänään paiskattua suuhun tuo Cili Coronong -podi, olipa mielenkiintoinen maku ja taisi mennnä ensi kauden kasvatuslistalle. Siemeniäkin löytyi kolmisenkymmentä. TSMB vielä koskematon...on niin häijyn näköinenkin.  Miten Bluesman meinaa käyttää tuon Coronong sadon ? Just olen perkaamassa satsia, puskasta tuli kilon verran. Jäi vielä kypsymään lähes saman verran. Kevyt podi, lukumäärä siis suuri. Teen salsan johon laitan todennäköisesti hunajaomenaviinietikkaa, sitruunamehua, mangososetta ja hunajaa. Maistetaan tuleeko hyvää. Kilo pelkästään Goronongia, sitten muut chilit, lähes kymmenen kiloa. Täytyy koko huominen päivä tehdä salsoja ja savustaa haboja ja baccoja. Congoa on tullut 885kpl siitä kun lähdin laskemaan + tätä ennen poimitut.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|