maaliskuu 29, 2024, 08:41:12 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Chili kuumetta 2011

Aloittaja Razengan, huhtikuu 10, 2011, 21:05:34 ip

« edellinen - seuraava »

Razengan

huhtikuu 10, 2011, 21:05:34 ip Viimeisin muokkaus: huhtikuu 23, 2011, 13:10:00 ip käyttäjältä Razengan
Noniin elikkäs laittelin tossa Chilit kasuaan ku sain Fataliilta tilauksen kotia. Pistin heti piakkoin multa desi rojetkin jälkeen itämään seuraavat lajikkeet.

Suprise chili?,
Pi 446900 (C. baccatum) HL:6-7,
Pimenta Diomar (C. chinense) HL:7-8,
Aceituno (C. chinense) HL:9
ja Zavoryn (C.chinense) HL:1-2


ja ovat olleet kutakuinkin varmaan noin kuukauden AINAKI itämässä ja vain zavoryn pentele on noussut kauniisti pinnalle jolloin heitin sen heti 50w eslin alle ja hommasin tuulettimen myös hieman sen jälkeen.. hermot ovat olleet VIT&% tiukalla koska muissa purkeissa ei mitään eloa... laitoin siis toiset chilit itämään 03.04.2011 jotka siis ovat->

Pimenta Diomar (C. chinense) HL:7-8
CAP 1473 (C. microcarpum, C. annuum) HL:7-8
CAP 1473 (C. microcarpum, C. annuum) HL:7-8
Cheiro (C. chinense) HL:7-8
Aceituno (C. chinense) HL:9


ja toivonkin tässä että edes jokin tuon zavoryn lisäksi nousisi tervehtimään.. mutta synkältä näyttää vaikka idätys boxit ovat kuitenkin patterin päällä sopivassa lämmössä sekä kämpän lämpötilakin on 26-28 astetta koko ajan Hyi hyi. Zavorya lannoittelen kiltisti BioBizzin Grow;lla ja se onkin ihan kiitettävästi alkanut omasta mielestä kasuaan. kohta lisää eri lajikkeita tilaukseen jos ei nuo ala pikku hiljaa virkoaan. on nimittäin käynyt enemmän kuin kerran mielessä heitellä purkit,mullat,eslit,tuulettimet KAIKKI ovelta VITT%¤% mutta maltti on valttia näin sanotaan.



-->Minun päiväkirja<--


When you look at yourself do you see what I see
If you do why the fuck are you looking at

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Razengan - huhtikuu 10, 2011, 21:05:34 ip... idätys boxit ovat kuitenkin patterin päällä sopivassa lämmössä sekä kämpän lämpötilakin on 26-28 astetta koko ajan.

Miten kukaan voi asua tuossa lämpötilassa?
Sehän on hirveätä energian tuhlaustakin. Ja epäterveellistä. Ei chili totisesti tarvitse noin korkeita itämislämpöjä, vaikka ei tuo vielä pitäisi tuhoksi olla. 21° on riittänyt minulla.

Kokeile seuraavaksi tätä: http://chilivaari.blogspot.com/2008/03/idatysmetodi-kelluva-talouspaperi_06.html

Razengan

HAHA! =DDDDDDDD joo se on tää talventakainen lattialämmitys aika pirullinen ku se ei ole vielä tottunu siihen että ulkona ei ole sitä pakkasta.. ja ikkunat ja ovet auki vain pahentaa asiaa. =D

-->Minun päiväkirja<--


When you look at yourself do you see what I see
If you do why the fuck are you looking at

Herpiili

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - huhtikuu 10, 2011, 21:31:54 ip
Lainaus käyttäjältä: Razengan - huhtikuu 10, 2011, 21:05:34 ip... idätys boxit ovat kuitenkin patterin päällä sopivassa lämmössä sekä kämpän lämpötilakin on 26-28 astetta koko ajan.

Miten kukaan voi asua tuossa lämpötilassa?
Sehän on hirveätä energian tuhlaustakin. Ja epäterveellistä. Ei chili totisesti tarvitse noin korkeita itämislämpöjä, vaikka ei tuo vielä pitäisi tuhoksi olla. 21° on riittänyt minulla.


Talvellahan tuo on ihan normaalia kun joutuu lämmittelemään leivinuunia, piikkinä tulee leivinuuniin varaama lämpö ja jos ulkona lauhtuu niin pysyy noissa lukemissa useammankin päivän ;)

Razengan

Lainaus käyttäjältä: Herpiili - huhtikuu 11, 2011, 09:47:46 ap
Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - huhtikuu 10, 2011, 21:31:54 ip
Lainaus käyttäjältä: Razengan - huhtikuu 10, 2011, 21:05:34 ip... idätys boxit ovat kuitenkin patterin päällä sopivassa lämmössä sekä kämpän lämpötilakin on 26-28 astetta koko ajan.

Miten kukaan voi asua tuossa lämpötilassa?
Sehän on hirveätä energian tuhlaustakin. Ja epäterveellistä. Ei chili totisesti tarvitse noin korkeita itämislämpöjä, vaikka ei tuo vielä pitäisi tuhoksi olla. 21° on riittänyt minulla.


Talvellahan tuo on ihan normaalia kun joutuu lämmittelemään leivinuunia, piikkinä tulee leivinuuniin varaama lämpö ja jos ulkona lauhtuu niin pysyy noissa lukemissa useammankin päivän ;)


jep ja jos meikäläinenki tempasee ovet ja ikkunat auki et kämppä viilenis niin se on yön aikana kahta kauhiampi ku termos huomaa et ohhoh nyt onkin ''pakastunut''

-->Minun päiväkirja<--


When you look at yourself do you see what I see
If you do why the fuck are you looking at

Razengan

Voi voi voi mitä kaunista silmäni näkevätkään.. 2 kappaletta Microcarpumeita kasvamassa jotka voin siirtää eslin alle sekä 1 kappale Pimenta Diomar;ia nousee aivan näinä päivinä kokonaan esille. harmi vain että yhdellä carpumilla oli unohtunut kypärä päähän muttei se mitään haitannee.. häätynee kastella ja kokeilla saada pois.. ensi viikon puolella vaikkapas =))))))))

-->Minun päiväkirja<--


When you look at yourself do you see what I see
If you do why the fuck are you looking at

Razengan

Lainaus käyttäjältä: Razengan - huhtikuu 14, 2011, 19:12:10 ip
Voi voi voi mitä kaunista silmäni näkevätkään.. 2 kappaletta Microcarpumeita kasvamassa jotka voin siirtää eslin alle sekä 1 kappale Pimenta Diomar;ia nousee aivan näinä päivinä kokonaan esille. harmi vain että yhdellä carpumilla oli unohtunut kypärä päähän muttei se mitään haitannee.. häätynee kastella ja kokeilla saada pois.. ensi viikon puolella vaikkapas =))))))))

Noniin nyt on edelleen Zavory kasuamassa lampun alla ja on saanut siis seuraksi 2 kappaletta Microcarpumeita joista toisen varmasti lahjoitan jollekkin tutulle. nii joo ja tänään sain siirtää vielä Pimenta Diomarin muiden kavereiden joukkoon.. tästä se lähtee pikku hiljaa..

-->Minun päiväkirja<--


When you look at yourself do you see what I see
If you do why the fuck are you looking at

solari

Hyvä hyvä..olet sieki saanu tänne tämän "päiväkirjan" pystyyn:) ainoa vain että tämä pitäs olla tuolla "Päiväkirjat ja fotoalbumit" osiossa, kummako joku chilifoorumi.fi:n kehäraakki ei ole vielä raadellu sinua ihan rikki henkisesti. Voisit varmaan kysyä joltaki ädminiltä josko se vois siirtää tämän sinne niin ei tule turhaa noottia keltään! Käväsin muuten ikeasta ostaan 19cm ruukkuja makso 49kr kipale, ohan ne vähän siistimpiä ko nuo perus pauliina/mimosa ym altakasteluruukut, ei tosin kyllä ollu altakastelu ruukku mutta laitoin sitä leca/kevytsoraa reilusti sinne pohjalle niin josko ne sitten vähän tasottelis aina tilannetta jos onnistun liikaa vettä lorauttaan. Voisit tulla piipahtaan päästäisen aikana kattomassa meikän tilannetta:P

PS. Tuohon huoneenlämpö juttuun että miten sielä voi elää :DDD Ei sielä voikkaan, ainakaan vaatteet päällä.

Razengan

Jeeeees! miehä tuun pyärähtään niin tutkin samalla hortonomina ne sinun ruukut =DDDDD.. nyt on muutes mullakin siis siis siis... 1kpl Zavory kasvamassa,2kpl Microcarpum,1kpl Pimenta Diomar ja 1kpl Aceituno, jumakauta alkhaa tulleen karkkia =P

-->Minun päiväkirja<--


When you look at yourself do you see what I see
If you do why the fuck are you looking at

Razengan

huhtikuu 23, 2011, 11:26:53 ap #9 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 23, 2011, 12:05:18 ip käyttäjältä Razengan

Zavory noussut =)


Zavorya edelleen =)


Zavory jo pukannu isompia lehtiä =D


Microcarpum ''CAP 1473''


Microcarpum''CAP 1473 (2kpl), Aceituno (2kpl), Pimenta Diomar (1kpl), Cheiro (2kpl), Sekä Zavory


Sitten pieniä muutoksia.. ennen kasvaneet Chilit joiden lisäksi tullut vielä 1 kpl Microcarpumi eli CAP 1473 ja ovat ennen kasvaneet vain yhden 50w Eslin alla nytte on ikkunalaudan sivussa loisteputki avustamassa johon pitäisi vielä jaksaa jostain hommata vähän kirkkaampaa vaikka tuo kyllä yksin valaisee koko keittiön ja melkein olohuoneenkin ilman esliä =)=)


Eli tässä parempi kuva 50w ESL ja 28W Loisteputki ja on poka  valoa!


Tässä taas ilman esliä eli tuo loikkari valaisee omasta mielestä ihan tarpeeks yksinkin mutta HUOMIOIKAA tulen kyllä ostamaan tehokkaampaa putkea tuohon heti kun vain jaksan perseen raahata autoon ja kauppaan. nyt ei kiinnosta.

-->Minun päiväkirja<--


When you look at yourself do you see what I see
If you do why the fuck are you looking at

Razengan

huhtikuu 23, 2011, 12:07:01 ip #10 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 23, 2011, 13:04:35 ip käyttäjältä Razengan
Toivottavasti kuvat ovat oikeaa kokoluokaa... yritin kyllä parhaani ettei liian isoja eikä liian pieneksi jää että kuitenki saa selvää et mikä karva siellä sojottaa..nii joo ja voisko joku viisaampi kertoa et kannatteeko tuota Neem-öljyä suihkutella kasvin lehtiin vaikkei tuholaisia vielä olisikaan vai vasta sitten jos niitä pirulaisia ilmaantuu? ja kandeeko sirkkalehti vaiheesa viel suihkutella vai vasta kun kasvilla on useampi suuri lehtinen ja on jo tukevahkompi.  :)

-->Minun päiväkirja<--


When you look at yourself do you see what I see
If you do why the fuck are you looking at

hessi

Kannattaa käyttää Neem-öljyä
itse olen ainakin hyviä tuloksia saanut sen käytöstä ja
sehän on juuri ennakointia ihan tuollaiselle sirkkalehti asteella olevalle en suihkuttaisi,
mutta sitten hiukan isommalle jo voikin.
tärkeää on ettei liikakastele, mutta ei myöskään anna liikaa kuivua, kun kasvuolosuhteet
on kohdallaan kasvi voi hyvin :)
ja kuvat on juuri passelin kokoisia mielestäni
menestystä vaan kasvatteluun :)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Razengan

huhtikuu 24, 2011, 15:04:34 ip #12 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 24, 2011, 17:52:36 ip käyttäjältä Razengan

Chilit istuu kiltisti ikkunalaudalla ja oottaa auringonvaloa ^_^



-->Minun päiväkirja<--


When you look at yourself do you see what I see
If you do why the fuck are you looking at

solari

Kun ja jos viet nämä sitten jossain vaiheessa pihalle kasvaan niin muistappas suojata ne ettet tuhoa koko satoasti..Hallaharson metsästykseen siis..
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=5805.0 <-- lue siitä enemmän :)

Razengan

Lainaus käyttäjältä: solari - huhtikuu 25, 2011, 12:00:36 ip
Kun ja jos viet nämä sitten jossain vaiheessa pihalle kasvaan niin muistappas suojata ne ettet tuhoa koko satoasti..Hallaharson metsästykseen siis..
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=5805.0 <-- lue siitä enemmän :)


Luettu on jo eilen.. enkä varmaan meinaa edes pihalle nuita viedä. tiedä minkä laisia öttiäisiä tulee mukana ja se on sitte vittu siinä.

-->Minun päiväkirja<--


When you look at yourself do you see what I see
If you do why the fuck are you looking at

solari

Perhanan ötökkäfobiainen! :D Ite kyllä veisin muutaman puskan pihalle kasvamaan vaikka ihan kokeilumielessä!

Razengan

no ei niin fobia mut ei jaksa sit laukkoa ja menettää yöunia ku harakan äänen kuulee et SIELLÄ SE NYT RAKSUTTAA MINU PIENOKAISIA! perskule. tai sitten juossa raidipullo kädes ku pienen suhinan tai pörinän kuulee.. hyivv

-->Minun päiväkirja<--


When you look at yourself do you see what I see
If you do why the fuck are you looking at

ParturjzCoxsone

liekkö pärjee ilman noita myrkkyjäkii.. tai tiiä sitte, lienee tuuria mulla ku ei oo minkäälaisia ongelmia ollu, eka kaus ja vieläpä tuossa reilu 30 puskaa on ja hyvin voivat.