toukokuu 13, 2024, 09:13:01 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Sisäkasvatus ja risteytykset 2024

Aloittaja miiksuli, maaliskuu 11, 2024, 14:41:03 ip

« edellinen - seuraava »

miiksuli

Kaipa sitä uskaltaa tehdä pienen avauksen. Oon jo pitkällä kaudessa. Ihan satovaiheessa jo melkein kaikkien kanssa. Mulla on neljä omaa risteytystä tulossa, kaksi punaista ja kaksi keltaista fenoa. Kaksi isompaa onkin jo hyvin satoamassa. Kivan näköisiä marjoja kypsymässä.

Mulla on myös kasvamassa Pérola Laranja, Dragon's Breath, WHP041, C.eximium. Sitten on vielä tulossa Tuntematon chinense x Peach Bleeder X Pérola Laranja ja Tuntematon chinense x Peach Bleeder x Dragon's Breath. On vasta F0 vaiheessa niin pitää odotella.



Tuntematon chinsense x Peach Bleeder punainen F3


Tuntematon chinsense x Peach Bleeder keltainen F3


Sitten on vielä idätysvaiheessa Espanjasta saatuja siemeniä kirjevaihdolla 8) Näistä jos joku nappaa niin menee jatkoristeytyksiin. Laitettu itämään 8.3.

Hallow's Eve 0/3
Bahamian Goat x 7pot Congo SR 0/3
Schotch Bonnet MOA 0/3

marek

Vou! Upeat yksiöt kaikilla.
Ihan vaan poikkesin ihastelemaan. Kolme talvehtivaa puskaa on itsellänikin, eivät kyllä satoa vielä. Nuputtaa kyllä. Uusia tulokkaita sitten enempi ja yli tarpeenkin. Kuinkas muuten  :)
Instagram #parvekepuutarhurinonneavuodesta2018
Blogi Chilin kosketus https://chilinkosketus.blogspot.com/

miiksuli

maaliskuu 11, 2024, 16:03:56 ip #2 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 11, 2024, 16:08:59 ip käyttäjältä miiksuli
Noi kasvo valtavasti sen jälkeen kun hommasin altakasteluruukkuja. Imasee semmosen litran vettä päivässä :D Orthex Eden säiliöruukku 24cm tekee ihmeitä. On vielä mun oma kasvualustaseos, luonnonturvetta ja biohiiltä.


Nää on merkattu. On ne Perola Laranja ja Dragon's Breath F0. Otin molempia varmuudeksi tuplat. Ei siemenet lopu kesken kun pääsee kasvattaa F1. Sitten näkee onnistuko.



Tää on sitte punainen feno tuosta mun ekasta risteytyksestä. Aika hyvän näkösiä patukoita tulossa. Yllättävän tasasen näköisiä vaikka vasta F3.

akselsson1

On kyllä nättejä projekteja menossa sulla. Oletko tota Dragon's breathiä maistanut tai käyttänyt mausteena? Oliko hyvää? Hieman kiinostaisi meinaan itekin kasvatella jos joskus vaikka haluaisit treidata siemeniä :)
Mielenkiinnolla seuraan mitä noista risteymistäsi tulee :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

miiksuli

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - maaliskuu 12, 2024, 10:49:57 apOn kyllä nättejä projekteja menossa sulla. Oletko tota Dragon's breathiä maistanut tai käyttänyt mausteena? Oliko hyvää? Hieman kiinostaisi meinaan itekin kasvatella jos joskus vaikka haluaisit treidata siemeniä :)
Mielenkiinnolla seuraan mitä noista risteymistäsi tulee :)
On hyvä. Oon jopa uskaltanut syödä kokonaisen. Hedelmäisen makuinen chinense, ei ihan voimakkaiden makuinen. Tulisuus ~2,48M SHU. Voin mä tän F3 sukupolven jälkeen jakaa siemeniä. Jos olis kohtalaisen vakaa. Tuo mun eka risteytys on hyvän makuinen. Mun mielestä yks parhaimmista mitä oon maistanut.

miiksuli

Lisätään vielä että Dragon's Breath on helposti se kaksi ja puoli miltsii scovillea mutta marjat jää ~3 gramman kokoisiksi. Eli kapsaisiinia noissa on lopulta aika vähän mutta on tiivistä kamaa ja on erittäin tuimaa.

Keltainen väärällä fenolla ilman vuotavaa verhiötä. Mutta muoto on kyllä aika hemmmetin hyvä :D Tulee mieleen joku kivikautinen keihäänkärki. Tää on vasta F3 mutta hyvin moni näistä marjoista yllättävän samannäköisiä.

akselsson1

Kyllä tuollaiset suipot miellyttää minunkin silmää niitä epämääräisiä ryttykasoja huomattavasti enemmän :) Ihan vesi herahtaa kielelle kun noita katsoo :D Tarkoitus on itsekin tehdä oma chinense lajike, viimekesänä eivät vaan tehneet ollenkaan podeja niin koitetaan tänävuonna uusiksi :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

miiksuli

Oon yllättynyt että aika samannäköisiä marjoja pukkaa. Ei mikään super satoisa mutta varmaan aika isoja tulee ja tilaisuudesta paha sanoa mutta varmaan >1,2M SHU.


miiksuli

Aika siisti tää Dragon's Breath. Nyt kun antanut kypsyä oikein kunnolla niin tuoksussa hyvin samankaltainen kuin Peach Bleeder. Makean hedelmäinen tuoksahdus, jokseenkin tulee mieleen banaani tai purkka, lopuksi hivenen pippurisuutta. Ei kyllä montaa siementä ole tässä kaverissa ikäväkyllä. Ei siis mene nyt syömiseen kun muuta tekemistä...


Nonii nyt löyty vähän erilaisempi marja keltaisesta fenosta.


Pitää keksii tälle joku hyvä nimi  ^-^ Näppylöitäkin löytyy.

akselsson1

Keskimmäinen kuva muistuttaa jotenki noita scorpioneja, alin taas Nagatyyppisen muotoinen :) Onko sulla ollu nimestä mitään ajatuksia vai kaipaatko jotaki villejä heittoja :D
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

miiksuli

maaliskuu 18, 2024, 13:22:19 ip #10 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 18, 2024, 13:36:08 ip käyttäjältä miiksuli
Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - maaliskuu 18, 2024, 07:37:58 apKeskimmäinen kuva muistuttaa jotenki noita scorpioneja, alin taas Nagatyyppisen muotoinen :) Onko sulla ollu nimestä mitään ajatuksia vai kaipaatko jotaki villejä heittoja :D
Jos väri on keltainen ajattelin kutsua tätä Yellow Creeper:iksi. Toki ehdotuksia otetaan vastaan :) tai Claw of the Beast

akselsson1

Kannatan ite keksittyjä nimiä sanoista mitkä ei ois ihan vielä loppuun kulutettuja :) Toi Beast ei oo ainakaa tullu chileissä vastaan, joten se ois silleen aika raikas tuulahdus :) Kyllähän toi hiukan sellaselta ison pedon kynneltä näyttää, kuin joltain dinosaurukselta  :o
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

miiksuli

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - maaliskuu 18, 2024, 15:21:27 ipKannatan ite keksittyjä nimiä sanoista mitkä ei ois ihan vielä loppuun kulutettuja :) Toi Beast ei oo ainakaa tullu chileissä vastaan, joten se ois silleen aika raikas tuulahdus :) Kyllähän toi hiukan sellaselta ison pedon kynneltä näyttää, kuin joltain dinosaurukselta  :o
Niinpä. Tuossa hain haulla Creeper nimisiä chilejä ja tietysti joku käyttänyt samaa nimeä. John Scoville maistanut alle vuosi sitten Louisiana Creeper nimistä chiliä. Claw of the Beast vois olla aika kova 🤩

miiksuli

maaliskuu 18, 2024, 21:55:02 ip #13 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 18, 2024, 22:14:59 ip käyttäjältä miiksuli
Tässä vielä punaisen fenon värimuutosta. Alkaa tuommoisesta vihertävän keltaisesta > lähes valkoiseksi > kellertävän orannsiksi > punaiseksi. Aletaan olla puolessa välissä. Vielä pitää jaksaaa sen kolmisen viikkoa odotella.


Alkaa tuottaa hedelmää. Omat viritelmät. Kesti hetkinen oivaltaa mistä kyse.

akselsson1

Ovat nättejä kun käyvät monta väriä läpi. Onkohan chinenselajikkeita paljoakaan missä ois "rainbow" nimessä :p
Aika vaikea varmaan löytää sellaista sanaa ettei ollenkaan olisi käytetty. Jollei kunnolla katso laatikon ulkopuolelle :D
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

miiksuli

maaliskuu 19, 2024, 11:30:02 ap #15 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 19, 2024, 18:46:03 ip käyttäjältä miiksuli
^
Joo. Tuossa kun sisäilma on sen verran kuivaa ja tuo mun kasvualusta on ilmavaa ja kuivuu nopeasti niin altakasteluruukku toimii erittäin hyvin. Ilmava kasvualusta jossa on parin litran vesisäiliö. Saa ravinteita ja vettä 24/7. Keltainen käy vaan yhden värimuutoksen.

miiksuli

Voi hitsi tää on pirullisen näkönen kaveri  :o


Punainen rokkaa tosi hyvin. Pidin tämän aromaattisten ominaisuuksien takia. Vaikka muoto on hieman tavallisen näköinen. Keltaista latvustossa kun puolittanut lannoitteen ettei kasva liian isoksi ja sopivasti alkaa hiipua kasvu.


akselsson1

Näyttäis siltä toi terävä podi että sulla tulee tuskainen ilme kun joku pala täytyy kuitenkin maistaa :D
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

miiksuli

^
Voi olla 🥵 F2 ei ollu mitenkään älyttömän tulinen. Toivottavasti tää olis >1,4M SHU.  Odottavan aika on pitkä.

miiksuli

On se paisunut. Tulee ihan Butch T mieleen :D Pitää varmaan ottaa siemenet talteen.