huhtikuu 28, 2024, 20:41:02 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Chilin teltta kasvattajat.

Aloittaja punkgrower, helmikuu 24, 2013, 17:16:09 ip

« edellinen - seuraava »

Macex

Lainaus käyttäjältä: punkgrower - maaliskuu 02, 2013, 22:04:02 ip
Lainaus käyttäjältä: SheiK9ni - maaliskuu 02, 2013, 20:33:00 ip
Mutta telttamainoksissa puhutaan että ne pitäisi kaiken valon sisällään?
Nikodeemus tarkoitti varmaan että ilman teltaa voisi olla tukalaa tuon valon kanssa asamassa huoneessa.

Näin minäkin sen ymmärsin heti ensilukemalla. Ja tuo natikan valokun ei suoraan ole silmille pitkällä tuijotuksella mitään hyvää matskua. Hetkellisesti tuota kyllä kestää katsoa.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Nikodeemus

Juuri näin sen tarkoitinkin. Toisella lukemalla oli tosiaan hieman huonosti muotoiltu. Pahoittelen.
Mikään ei ole niin tärkeää, kuin puutarhanhoito, eikä sekään ole kovin tärkeää.

Leipis

maaliskuu 07, 2013, 21:38:05 ip #42 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 09, 2013, 12:16:13 ip käyttäjältä Leipis
Itse viime talvena kokeilin telttaa työhuoneen kulmassa jotta sain vallattua kasveille lisää tilaa. Teltta tuo varsinkin itselleni turvaa tuon hydroilun kanssa, pelottaa liikaa tuo vesivahinko  ;D
Toinen iso plussa on muidenkin mainitsema valon heijastus, eli työhuone ei ole alkuillasta lähtien poissa käytöstä natikan takia. Itse pidin koko talven vetoketjua auki jotta lämpötila pysyi sisäilman kanssa suht tasasena.

Voin suositella telttaa jos on varaa siihen ja haluaa valloittaa uusia nurkkia chileille :)

EDIT: Itselläni oli viime vuonna 250W natikka ja teltta ei päästänyt mitään valoa läpi.  Teltta on Secret Jardinin dr120.

Tonto

Olen myös mieltynyt telttaani. Mulla on teltta olohuoneen nurkassa, teltassa Ecogrower sekä 120W led-valaisin.
Taimet kasvaa aika kivasti siellä, kunnes voin siirtää ne bubbleriin ja parvekkeelle. Ledin valo pysyy erittäin hyvin
suljetussa tilassa, mutta pumpun hurinaa se ei peitä. Olen lisännyt Ecogroweriin kaksi ilmakiveä, joten toimii ikään kuin bubblerina..!  :)
Some come here to sit and think, I come here to shit and stink...!

tomjo78

Lainaus käyttäjältä: punkgrower - helmikuu 28, 2013, 20:29:34 ip
Oliko kallis tuo homebox silver ?  Itse ostin telttani edullisesti ranskan maalta olen tyytyväinen kyllä tuohon. Tässä on linkki kauppaan josta tilasin teltan. http://www.cultureindoor.com/chambre-de-culture-67/blackbox-silver/blackbox-silver-80-80x80x180cm.html Tilauksiin tulee 21€ postit päälle ,mutta kun ostaa esim. 250€ listahintaisia tuotteita postit ja kuljetus on jo maksuton suomeen. Ja ostoksista saa jo 100€ ylityksestä 5% pois ja sitä rataa ylöspäin kun ostos summa nousee. Lisäksi tuolla on kattava valikoima samoja tuotteita mitä myyvät suomalaisetkin liikkeet mutta huomattavasti edullisemmin. Tavarat kulkeutuu suomeen koti
ovelle asti noin viikossa. Suosittelen rohkeesti tilaamaan vaan tuolta jos on tarvetta kellään kasvatus tarvikkeille sillä on suorastaan tyhmää maksaa näitä suomen hintoja mm. kasvatus teltoista.

Kuinka pitkä oli toimitus aika tuolta ?

punkgrower

Kuten tuossa kerroinkin jo niin aika tasan viikossa tulee ovelle asti paketti (n. 6-7vrk maksusta) ja seuranta koodit tulee s-postiin että näät kyllä koko reitin minkä paketti matkaa. Silloin kun ilmoittaa seuranta että paketti on turussa ,niin seuraavana aamuna on sun ovella. Ainaskin näin on tullut kuopioon jos asut pääkaupunki seudulla niin varmaan nopeemminkin saat.

tomjo78

Lainaus käyttäjältä: punkgrower - huhtikuu 07, 2013, 15:14:40 ip
Kuten tuossa kerroinkin jo niin aika tasan viikossa tulee ovelle asti paketti (n. 6-7vrk maksusta) ja seuranta koodit tulee s-postiin että näät kyllä koko reitin minkä paketti matkaa. Silloin kun ilmoittaa seuranta että paketti on turussa ,niin seuraavana aamuna on sun ovella. Ainaskin näin on tullut kuopioon jos asut pääkaupunki seudulla niin varmaan nopeemminkin saat.


Kappas niin näky olevan  ???  lukihäiriötä tai mitä lie.  ;D

punkgrower

Tällaiseen aiheeseen haluaisin mielipiteitä muilta forumilaisilta.
Mitä lajikkeita te suosittelisitte kasvatettavaksi teltassa ja muutenkin rajoitetussa tilassa? Onko jotkut lajikkeet selvästi toisia pienempiä esimerkiksi ,että sopisivat paremmin rajoitettuun kasvutilaan? Kasvavatko toiset lajikkeet enemmän korkeutta ja toiset enemmän leveyttä ja mitä konsteja voi käyttää ,kun tuntuu ,että tila loppuu?

Minulle on selvästi tulossa ongelma Aji fantasyn kanssa ,kun sen kasvu tuntuu vaan kiihtyvän mitä enemmän se saa lehtipinta alaa itselleen kasvatettua. Mihin mittoihin tuollainen aji voi yleensäkkin kasvaa? Black skorpionit kyllä näyttäisivät ,että tulevat pituutensa puolesta ainakin mahtuvan tuonne ,mut mitä taas tulee Turbo pubeen niin tuntuu kasvavan versoa leveys suuntaan.

Minulla ei ollut näitten kasvien kasvutyylistä mitään tietoa kun aloitin tuon projektin ja nytten suorastaan harmittaa tuo tilan rajallisuus. Tottahan sekin on ,että tuo 80 x 80 x 180 teltta on pieni ainaskin monelle kasville. Ja väärille lajikkeille. Olen nyt sitten miettinyt ,että taidan ottaa kesäksi nuo kasvit pois tuolta teltasta ja aloittavan sitten uuden telttakasvatuksen ,kun on siihen sopivat lajikkeet tiedossa. :)

Olisko kellään nytten jotain neuvoja tähän lajike asiaan ja nikseihin tilan käytössä.

Huru-ukko

Starfish kasvaa myös valtavaksi puskaksi. Omani oli 2.5 metriä korkea viime syksynä, ollen pieni vielä....Aji Amarillo Small kasvoi liki samoihin mittasuhteisiin, kuten Aji Fantasykin, jonka mainitsitkin.
Tuon kokoisessa teltassa saat mielestäni kasvatettua (sadotettua) korkeintaan kaksi pientä kasvia, tai yhden ison.....
Itselläni ei ole teltoista mitään kokemusta...
Jos ajattelee sitä lämpötilaa siellä teltassasi, niin pubethan ei viihdy kovin hyvin yli 30 asteen lämmöissä.
Sakset.... ;).


Tilan rajallisuus harmittaa kaikkia riippumatta käytettävissä olevasta tilasta. :o

punkgrower

huhtikuu 20, 2013, 13:18:16 ip #49 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 20, 2013, 14:09:56 ip käyttäjältä punkgrower
Kiitti vastauksesta. Tuolla ei onneksi nuo lämmöt nouse yli 26c sen verran on tehokasta tuo imastointi :)

Mutta mitenkäs kookkaaksi nuo B.S.T. kasvavat keskimäärin? Näyttäisi nyt ainakin ,että ovat huomattavasti pienempiä kuin Ajit.

"Tuon kokoisessa teltassa saat mielestäni kasvatettua (sadotettua) korkeintaan kaksi pientä kasvia, tai yhden ison....."

Tuossa juuri tein sellaisen aloittelian virheen tietämättömyyttäni ,että laitoin liikaa kasveja tuonne pieneen tilaa. Luulin ,että sitomalla ja oikenlaisella asettelulla saan mahtumaan nuo hyvinkin. Yllätys olikin juuri tuon Ajin kasvu vauhti ja koko. Jos kaikki olisi ollut tuon Scorpparin tyylisiä ei niin suuria ongelmia olisi edes tullut. Tulen varmasti ottamaan ensikerralla selvää asioista ennen kuin rupean hutkimaan teltan täyteen jotain ... Tekemällähän nää hommat oppii ainoastaan. ;D

Macex

Chinenset on vähän hidaskasvuisempia kuin muut lajikkeet useammin, jos ei villejä oteta huomioon. Mutta Chinensetkin kasvvat hurjalla vauhdilla, jos ovat vesiviljelyssä. Itellä yksi Brown Large Habanero Nutriculturen flo-growssa peittää yli puolet lattiapintalasta tuolla teltassa.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

punkgrower

Itsekkin pyytelin ketjun alussa kuvia teltta kasvatusista. Tässä kuvaa omastani.



Viidakko maisempi luonnossa ,kun tuossa spna valossa 8)

Tosiaan tein sen virheen ,että laitoin liikaa kasveja tuonne kasvamaan ja olen jo osan poistanut ,mutta varmaan puolet lähtee vielä pois. Aloittelian virheitä mistä ollaan otettu opiksi. Chili ei ole pieni kasvi ja nämä ei ole vasta kun alku vaiheessa...
Welcome to the jungle  :o

tomjo78

huhtikuu 23, 2013, 08:43:59 ap #52 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 23, 2013, 08:48:40 ap käyttäjältä tomjo78
etualalla tiny tim pikkutomaatteja
vasemmalla habaneron ja lemon dropin ranka kasvattelemassa uusia oksia. Kasvattelivat talven jäljiltä valon puutteen vuoksi sen verta luirut oksat että joutu ottaan sakset käteen ja raksia pois.
Tomaattien takana medina saamassa vähän hoitoa ja pistokas siitä tuolla muovisäkin sisällä kivivillassa kasvattelemassa juuriaan.
70% tilasta sitten valtaakin naga morich tuolla taka-alalla.
Kaikki lentää tuolta parvekkeelle kun kelit sen sallii ja tilalle tulee ebb&flood. Näistä medinan pistokas jää vesiviljelyyn muiden uusien tulokkaiden kanssa.

Teltta 80x80x180




punkgrower

huhtikuu 23, 2013, 13:07:49 ip #53 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 23, 2013, 13:10:42 ip käyttäjältä punkgrower
Ostitko tuon teltan sieltä kyselemästäsi nettikaupasta? Oletko ollut tyytyväinen siihen laadultaan jos on sieltä tuo?
Muuten kiva kasvatus sulla meneillään.
Aika jännät tuossa teltassa nuo tuuletus reijät nuille putkille,kun on tuollaiset erikseen kiinnitettävät palaset nuissa.
Muuten tuleeko ne telttapaketissa mukana?  SUPERBOX MYLAR.  Oliko se tää merkki?

tomjo78

Lainaus käyttäjältä: punkgrower - huhtikuu 23, 2013, 13:07:49 ip
Ostitko tuon teltan sieltä kyselemästäsi nettikaupasta? Oletko ollut tyytyväinen siihen laadultaan jos on sieltä tuo?
Muuten kiva kasvatus sulla meneillään.
Aika jännät tuossa teltassa nuo tuuletus reijät nuille putkille,kun on tuollaiset erikseen kiinnitettävät palaset nuissa.
Muuten tuleeko ne telttapaketissa mukana?  SUPERBOX MYLAR.  Oliko se tää merkki?


Juu sieltähän se, tilauksen olin jo silloin tehny, rupes kuumottaa venaileminen mutta äkkiähän se sieltä tuli. on superbox mylar ja oon ollu tyytyväinen. Mukana tuli yksi tuollainen ilmastointiputkea varten oleva kiinnitys pala vaikka neljä eri reikää teltassa mihin sen pystys asentaa. Itselläni tuo reikä on ummessa ja sain siitä mainion kannattimen klipsi tuulettimelle joka pyörittämässä ilmaa teltassa ja heiluttelemassa chilin oksia. Kattoon tuli asennettua tietokoneen flekti puhaltamaan ilmaa pihalle ja korvausilmaa tulee alakulmissa olevista luukuista.
flektin kanssa lämmöt osu 24-25 väliin lampun päällä ollessa tuossa tomaattien juurien korkeudella mutta kosteus tipahti. Jotain pitäs keksiä että sais vielä kosteuden hitusen korkeammaks.
Huono puoli tuossa sitten on jotkin ompeleet jotka ilmeisesti ommeltu liian kireelle ni muutama neulan reikä on venyny ja sisällä kun on kirkasta niin valo näkyy pisteinä niistä sitten läpi, hyvin pieniähän ne on eikä niitä ole kuin pari tuon sisätaskun tarrojen ompeleessa. Kyllähän toi sen tuntunen on että siinä on vähän ajateltu sitä tehtäessä. Pohjalla on erillinen "allas" joka tehty tuosta samasta kankaasta ikäänkuin kaksinkertainen pohja, kaikki putket ja liitokset metallia, ripustus tankoja 3 kpl ja kiinnitykset filltereille yms.

punkgrower

Löysin omastakin teltasta ainakin 3 sellasta neulankärjen kokoista reikää mitä ei kyllä muuten edes nää kun valon ollessa päällä.
Eli vois sanoo että on 99.6% valotiivis. Mullahan on tuo oma bbs merkkinen (Blackbox silver) Teltta maksoi ilman posteja 106€ ja tilasin samalla muutakin niin ei voi koko 21€ laittaa tuon postikuluiksi edes. Tossa mullakaan ei ole mitään muovisia kulmapaloja vaan metellia kaikki kehikon rakenteet mikä on hyvä minusta. Mylar pinnoitekkin on ok. se on 310D Kun parhaissa ja kalliimmissa teltoissa se luku on 600D En tosin edes tiedä mitä sillä mitataan. Ja vedenpitävä ala-allaskin löytyy.
Saanko kysyä että paljonko maksoit tuosta omastas?

Macex

Ompas teillä söpöt pienet teltat molemmilla :)



Pikkasen tuottaa vaikeuksia kuvata, kun päällä porottaa 500W Esl-poweria. Pitäis keksiä tuolla Brown Large Habanerolle jotain parempaa tuentaa, kun pihalle siirtää. Ei siellä voi enään vetää naruja teltan nurkkiin. Ja syy miksi muuten on vähän tyhjempää tuolla, niin suurin osa kasveista siirretty ikkunan viereen nauttimaan taivaan natikasta.

Teltta on 100x100x200 Homebox L Silver.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

tomjo78

Lainaus käyttäjältä: punkgrower - huhtikuu 23, 2013, 21:48:17 ip
....Saanko kysyä että paljonko maksoit tuosta omastas?


135€ rahti jäi nolliin kun tuli muutakin tilattua samalla. Hyvää palvelua ei voi muuta kuin suositella.

http://www.cultureindoor.com/chambre-de-culture-67/superbox-mylar?p=2

Atheos__

Lainaus käyttäjältä: punkgrower - huhtikuu 23, 2013, 21:48:17 ip
Löysin omastakin teltasta ainakin 3 sellasta neulankärjen kokoista reikää mitä ei kyllä muuten edes nää kun valon ollessa päällä.
Eli vois sanoo että on 99.6% valotiivis.


Noita pieniä saumojen valovuotoja olen paikkaillut pisaralla mustaa pikaliimaa. Toimii  8)
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

hara

huhtikuu 26, 2013, 13:33:58 ip #59 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 26, 2013, 13:45:26 ip käyttäjältä hara


Siinä oma teltta, osa kasveista on hyvän kokoisia ja osa surkeita rääpäleitä -- ei vain kaikki haluamani kasvi itäneet/jaksaneet kasvaa ja muutama oli hiukka liian pienessä purkissa kauemmin.

Muoks. josko tokalla kertaa saisi liitettyä kuvan suoraan tähän, oli näköjään tuo photari hiukka muuttunut.