toukokuu 19, 2024, 01:23:46 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Viinirypäleiden kasvatus

Aloittaja Kaltsu, lokakuu 01, 2010, 11:17:40 ap

« edellinen - seuraava »

TunturiTiger

Jos kans kokeilis ihan vaan muutamalla jyvällä, kun kerta naapurilta sain. Täytyy vissiin pistää itään talvella, että kevällä on kunnon taimet laitettavaks aidan vierustalle.

Kaltsu

Ei onnistunut ei rypäleen rangasta juurutus. No, tulipahan kokeiltua. Olin jostakin lukevinani että rypäleen siemenet pitäisi "herättää" kylmässä että alkaisivat itämään. Legendaa vaiko totta?
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

hara

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - lokakuu 19, 2010, 11:46:10 ap
Ei onnistunut ei rypäleen rangasta juurutus. No, tulipahan kokeiltua. Olin jostakin lukevinani että rypäleen siemenet pitäisi "herättää" kylmässä että alkaisivat itämään. Legendaa vaiko totta?


Paha sanoa mutta mulla olis kanssa tuollainen muistikuva.

Nythän noita taimia saa todella edullisesti (-50-70%) ainakin kun viimeviikolla palntagenissa kävin niin olikohan 4 eri mallia poistossa.

SK

Laitoin viime keväänä talon nurkalla olevaan "ruusukaareen" kaksi viinirypäleen tainta kasvamaan.
Kasvoivat n.metrin lisää korkeutta, mutta satoa ei vielä tuullu.
Aikasemmassa asunossani toisena vuonna teki pientä satoa, oikeesti pientä rypäleet oli puolukan kokoisia. Mutta makeita.

Angaroth

Ostin viime syksyllä kaupasta Lepaalla kasvatettuja siemenellisiä viinirypäleitä.
Olen pitkin talvea yrittänyt idätellä niitä erillaisilla keinoilla, mutta mikään keino ei ole tuottanut tulosta.
Ovat olleet siemenet jääkaapissa monta viikkoa kylmäkäsittelyssä ja eivät ole itäneet siltikään.
Olisiko jollakin ideoita miten voisin onnistua tässä??
Jos haluat olla onnellinen yhden päivän, ota humala. Jos kolme päivää, mene naimisiin. Jos kahdeksan päivää, teurasta sika ja syö se. Jos haluat olla ikuisesti onnellinen, ryhdy puutarhuriksi.

Fundeeraaja

Mystistä touhua. Itse pistin siemenet syksyllä itämään ja unohdin täällä Kroatiassa pihalle. Mitään ei tapahtunut pitkään aikaan. Sitten otin purkin sisälle ja istutin siihen sitruunan siemeniä ajatuksella jotta sitten noita. Tuloksena että nyt minulla on pieni viinintaimi kasvamassa. Sitruuna ei innostunut.
Chili, jazz ja päivätorkut kera pelinkovacin.

http://kallenruokaa.blogspot.hr/

Angaroth

Pitää vaan yrittää uudestaan laittaa itämään viinirypäleitä.
Kyllä se jollain yrityksellä vielä lähtee itämään :thumbup:
Jos haluat olla onnellinen yhden päivän, ota humala. Jos kolme päivää, mene naimisiin. Jos kahdeksan päivää, teurasta sika ja syö se. Jos haluat olla ikuisesti onnellinen, ryhdy puutarhuriksi.