toukokuu 13, 2024, 10:01:04 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Cocon Ensimmäinen "Arkistoitu kausi"

Aloittaja coco, huhtikuu 19, 2011, 01:35:14 ap

« edellinen - seuraava »

coco

Se vois kyllä olla aita käytössä aika kova! :D Kymmenen vuotta sitten kyproksella käydessäni oli hotellin ympäri kiertävän tiili aidan päälle kouruun istutettu bolivian rainbowta. Yllättävän hyvin sopi aidan jatkeeksi.

coco

elokuu 18, 2011, 05:16:23 ap #101 Viimeisin muokkaus: elokuu 18, 2011, 06:55:24 ap käyttäjältä coco
No niin pitkä on ollut päivitys väli! Taitaa loppua kesä kesken raakileita on puskissa roikkumassa ei vaan tahdo valoa ja lämpöä riittää. Pitää alkaa sisälle värkkäämään kasvatus nurkkausta. Willeltä saatu lancen pistokas on hengissä ja tehnyt jo uutta versoa kohti aurinkoa.

Nizo

Samat on ongelmat... Päivisin kyllä on vielä edes jonkin verran lämmintä, mutta ei tuolla ulkona enää mikään kypsy. Raakileita puskat piukassa vielä.  :'(

coco

Kyllä ois hienoo kun olis talot isot tontit ja valtava kasvihuone.

Mr_Green_

Lainaus käyttäjältä: Nizo - elokuu 18, 2011, 07:19:08 ap
Samat on ongelmat... Päivisin kyllä on vielä edes jonkin verran lämmintä, mutta ei tuolla ulkona enää mikään kypsy. Raakileita puskat piukassa vielä.  :'(


Kypsyy kypsyy! Vielä hetkisen. Ainakin mulla Jallut kypsyttelee vielä ulkona, joten luulis että muutkin! Toivotaan, että muutkin vielä kypsyisi. Täytyy kohta lähteä tsekkaamaan vanhempieni luon tilanne.. ainakin näin unta, että Rocotot on alkanu punottaa.. pakko mennä tarkistamaan! ;D

Ja ensi kaudelle itse ainakin aion vanhempieni luo jonkun kasvihuoneseinustahässäkän kyhätä, mikäli siihen lupa irtoaa! :D Ja ensi kevääseen mennessä oon saletisti hoitanut itelleni kämpän, jossa on lasitettu parveke tai oma piha! SE on varma! :D

wille

Tätä kypsymishommaa itsekkin pohdiskelin. Kuten tuolla omassa päivyrissäni jorisinkin, kävin kasvihuoneellaa raapimassa risuista "uuden kasvun" pois. Nuput, kukat, nuoret oksat ja pienet raakileet saivat lähtä. Chilivaarin vinkistä otin tärpin.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Mr_Green_

Lainaus käyttäjältä: wille - elokuu 18, 2011, 10:06:19 ap
Tätä kypsymishommaa itsekkin pohdiskelin. Kuten tuolla omassa päivyrissäni jorisinkin, kävin kasvihuoneellaa raapimassa risuista "uuden kasvun" pois. Nuput, kukat, nuoret oksat ja pienet raakileet saivat lähtä. Chilivaarin vinkistä otin tärpin.


Jepulis! Minäkin suoritin tuon saman about viikko sitten.. ! :)

PP

Lainaus käyttäjältä: Mr_Green_ - elokuu 18, 2011, 10:21:32 ap
Lainaus käyttäjältä: wille - elokuu 18, 2011, 10:06:19 ap
Tätä kypsymishommaa itsekkin pohdiskelin. Kuten tuolla omassa päivyrissäni jorisinkin, kävin kasvihuoneellaa raapimassa risuista "uuden kasvun" pois. Nuput, kukat, nuoret oksat ja pienet raakileet saivat lähtä. Chilivaarin vinkistä otin tärpin.


Jepulis! Minäkin suoritin tuon saman about viikko sitten.. ! :)


Itse olen tehnyt tuon jo kaksi kertaa. Osalla kasveista leikkaaminen tehostaa versoamista, ja ensimmäisen leikkaamisen jälkeen versoja on viikon päästä jokaisessa leikatussa oksassa.

coco

Tuli kyl viime viikonloppuna tehtyä leikkelyt kasveille joissa on eniten raakileita. Viel ei ole tullut muutosta mutta uskon kyllä tuon auttavan. Muutamasta leikkasin aika roimalla kädellä versoja pois..

coco

Tuli chilifestareilla käytyä kaverin kanssa. Oli ihan mielenkiintoinen reissu. Saldona oli kaksi uutta kasvia, flexuosum pistokkaat ja minbaarilta uusia lajikkeita mahettomasti. Ei voi kun kiittää macex, minbaari ja hessi! ISO kiitos!

wille

Lainaus käyttäjältä: coco - elokuu 21, 2011, 00:18:23 ap
Ei voi kun kiittää macex, minbaari ja hessi! ISO kiitos!


Juuri näin. Ja tollasessa porukassa pitäisi sitten saada pyörä pysymään lapasessa...  ::)

;D
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Macex

Lainaus käyttäjältä: coco - elokuu 21, 2011, 00:18:23 ap
Ei voi kun kiittää macex, minbaari ja hessi! ISO kiitos!
Eippä mittään, hyvä että saavat vielä jatkaa mun antamat puskat eloa, kun muuten menisivät kompostiin :) Saat muuten pirusti hyviä pistokkaita niistä ;)

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

tso

Lainaus käyttäjältä: wille - elokuu 21, 2011, 00:23:58 ap
Lainaus käyttäjältä: coco - elokuu 21, 2011, 00:18:23 ap
Ei voi kun kiittää macex, minbaari ja hessi! ISO kiitos!


Juuri näin. Ja tollasessa porukassa pitäisi sitten saada pyörä pysymään lapasessa...  ::)

;D


Nuitten kanssa kun kasvattelee, niin ei pysy lapasessa varmasti. Mutta hauskaa on kuiteskin! :)
#20

Minbaari

Lainaus käyttäjältä: wille - elokuu 21, 2011, 00:23:58 ap
Lainaus käyttäjältä: coco - elokuu 21, 2011, 00:18:23 ap
Ei voi kun kiittää macex, minbaari ja hessi! ISO kiitos!


Juuri näin. Ja tollasessa porukassa pitäisi sitten saada pyörä pysymään lapasessa...  ::)

;D


Eipä mittään. Oli mukava rupatella chileistä ja muustakin. Itse tunnen jopa velvollisuudekseni jakaa noita siemeniä, koska sain niitä itsekin niin monelta kasvattajalta harrastuksen alussa.
#816

coco

Työ kiireitten takia ollut vähän hiljais eloa viime aikoina. Tuli hommattua lämmitin parvekkeelle joten kausi jatkuu niin kauan kun sulake kestää taulussa. Viikonloppuna oli aamusella miinuksen puolella ulkona ja parvekkeella oli vähän yli 20 lämmintä. Tuntu rehut tykkäävän. Kuvia laitan kun on jotain kuvattavaa.