toukokuu 23, 2024, 20:21:18 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Bluesmanin kausi 2013

Aloittaja bluesman, marraskuu 14, 2012, 12:55:49 ip

« edellinen - seuraava »

bluesman

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - syyskuu 08, 2013, 23:18:06 ip
Aika villiä touhua  :D

Itsellä jostain syystä ulkona kituvat villit tekevät ihan hulluna marjoja, jopa Gala ja rhombo. Kai se on planeettojen asennosta yms. kiinni.


Tai sitten jos hoitaa liikaa kallisarvoisia villichilejänsä niin silloin varmasti menee pieleen. Ilmeisesti oot osannut olla ylihoivaamatta näitä ym lajeja ja nähtävästi tästä pitävät. Ja onhan sulla melko vihreä peukalokin eipä silti.
Osaan huonosta podeilusta on syynä begoniapunkki joka on viihtynyt farmin jokaikisessä villichilissä. Ulupica large unohtui mainita, molemmat yksilöt lähes tuhoutuneita. Kotona oleva ainoa tovarii on infektiovapaa.

bluesman



Offtopicina vielä kuva parista NFT-paljusta johon kylvin elokuun alussa paksoita ja basilikaa. Lannoituksesta ei aavistustakaan, muutama lusikallinen PK:ta vissiin tuli laitettua. Oikein ravinteet ja pH-optimin säätämällä saa varmaan vauhdilla satoa salaateista ja monista muistakin vihanneksista.

rami12

syyskuu 09, 2013, 10:58:58 ap #762 Viimeisin muokkaus: syyskuu 09, 2013, 11:03:56 ap käyttäjältä rami12
Jos sulla on noita tepineitä niin olisko mahdollista saada mikäli meinaat syksyllä heittää ne pois tai luopua niistä esimerkiksi jos lähettäisit pistokkaita tai jotakin. maksaisin tietenkin posti ym muut kulut mikäli lähettäminen on edes tällätavoin mahdollista tai järkevää.  Itse en ole onnistunut idättämään tepin perua kuin yhden kappaleen ja sekin kuoli keväällä liikaan auringonvaloon vein sen ilmeisesti liian pitkäksi aikaa aurinkoon. Olis kova hinku saada jotakin villiä lajia mutta tähänmenessä villien idätysyritykset ovat tuota yhtä lukuunottamatta menneet pieleen. yksi puolivilli lajike löytyy senkin lahjoitin isäukolle jolla on kasvihuone käytössään kesäksi ainakin. Olen ottamassa talvetukseen tänävuonna ainoastaan tämän puolivillin lajikkeen ja lisäksi tabascon joten tilaa olisi vielä jollekkin villille. Jotakin oli pielessä kun tepinit eivät itäneet edes viidessä viikossa tätä yhtä lukuunottamatta.

bluesman

 Enpä suosittele ottamaan farmilta vastaan muuta kuin siemeniä. Jos oikein kovasti haluaa saada kasveihinsa sitkeän begoniapunkki-infektion niin sitten ok. Lähetän yv:n.

Lightweight

Aikas mahtavaa tavaraa on toi sun hapatettu chili ja muutkin soossit kun niitä tänään olen maistellut. Palkinto Bondista on mennyt osa kuivaukseen ja osa pakkaseen... osasta keitin omena bonda hilloa.:)
Jaaha, jäljet johtaa puuhun- epäilemme oravaa...
Mitä harrastus toimintaan tulee se on kaikki tai ei mitään.
Joka pojan lavuaarista ei kärmestä ole tullutkaan.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Lightweight - syyskuu 10, 2013, 19:06:39 ip
Aikas mahtavaa tavaraa on toi sun hapatettu chili ja muutkin soossit kun niitä tänään olen maistellut. Palkinto Bondista on mennyt osa kuivaukseen ja osa pakkaseen... osasta keitin omena bonda hilloa.:)


Hieno juttu että meni tarpeeseen ja vielä että tunnut pitävän farmin jalosteista. Laitoin hapanchiliä vain pienen putelin kun en makumieltymyksiäsi tiennyt. Toivottavasti ei lasipullot menneet rikki, oon vähän huono pakkaaja. Kun saat paketti kakkosen perhokalastukseen liittyen laitan vielä hapanchiliä lisää.
Miltäs omenabondahillo maistuu? Sopii todennäköisesti hyvin kun on varsin hedelmäinen lajike.

Lightweight

syyskuu 11, 2013, 02:57:08 ap #766 Viimeisin muokkaus: syyskuu 11, 2013, 03:06:01 ap käyttäjältä Lightweight
Ehjänä tuli perille. Omenahillo maistuu oikein hyvälle ensin tulee omenan ja osin bonda maku jonka jälkeen tulee polte ja bondan maku :).
Jaaha, jäljet johtaa puuhun- epäilemme oravaa...
Mitä harrastus toimintaan tulee se on kaikki tai ei mitään.
Joka pojan lavuaarista ei kärmestä ole tullutkaan.

bluesman

 Bondaa kypsyy vielä mutta hiljalleen. Keräsin litran verran, 318g. Kokonaistuotto siis 11388g. Yläosassa oli pelottavan paljon vihreitä podeja. Joudunko sittenkin pitämään kasvaria kunnossa vielä lokakuulle vain mielenkiinnon vuoksi? Muuten alkaisi olla jo melko valmista senkuin pätkisi ja kantaisi ulos.

bluesman



Täytyy oikein retostella huimalla rocotsadolla. 1,7kg pubeja kypsinä kerättyinä!
Itse asiassa olen varsin tyytyväinen tähänkin saavutukseen.

bluesman



Saunamökin seinänmuurauksen jälkeen pieni Naganpoimintaterapiahetki. Vajaa kilo podeja joissa kokovaihtelu huomattava.
Sadon kokonaissaldo tällä hetkellä 63612g. Tarkalleen.

Juso


wille

Lainaus käyttäjältä: bluesman - syyskuu 15, 2013, 18:26:39 ip
Sadon kokonaissaldo tällä hetkellä 63612g. Tarkalleen.


Totaa... joo. Eli vuodenvaihteeseen suurinpiirtein pärjäät omalla sadolla?
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

bluesman

Lainaus käyttäjältä: wille - syyskuu 15, 2013, 19:45:40 ip
Lainaus käyttäjältä: bluesman - syyskuu 15, 2013, 18:26:39 ip
Sadon kokonaissaldo tällä hetkellä 63612g. Tarkalleen.


Totaa... joo. Eli vuodenvaihteeseen suurinpiirtein pärjäät omalla sadolla?


Lainaus käyttäjältä: Juso - syyskuu 15, 2013, 19:29:24 ip
PureSourNagaMash?


Juu ajattelin hapattaa pelkkää Nagaa. Mahtaiskohan tulla hiukan vahvaa latinkia?

Minkähän vuosien vaihde oli kysymyksessä?


Whili

Vieläkö saa tulla kylään ??

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Whili - syyskuu 15, 2013, 21:50:48 ip
Vieläkö saa tulla kylään ??


Tervetuloa vaan. Eipä juuri ole enää ihmeteltävää. Kasvari alkaa olla tyhjä. Bondassa on vielä tavaraa joka voi vielä kypsyä. TMS on iso muttei ole enää podeja kuin kupillinen. Brown haba ja Turve Aji cristal roikottelevat muutamia kymmeniä podejansa.
Surkeannäköistä viivytystaistelua.

bluesman



Tällaisen ei-laittoman aineen annostelu käy kätevästi hallaharsonpalasiin jotka muodostetaan pussukoiksi ja sidotaan ohuella rautalangalla kiinni. Tai nitojalla jota ei nyt ollut käytettävissä.
Niin siis mikä juttu tää on?
Vanha jo muutama vuosi sitten esitelty tekniikka jolla saadaan pysymään purkitetut kuivatuotteet kuivina ja klumppaantumattomina sekä myös säilymään hyvin. Kissanhiekkaa joka on silikageeliä. Ainetta jota löytyy pussukoita laitepakkauksista joidenka tarkoitus on imeä kosteus itseensä.



Pussukka jauhepurkkiin ja kummasti pysyy tuote irtonaisena. Käyttämäni kissanp:nkuivike on riittänyt hyvin jo vuodesta 2010. Puolet on vielä jäljellä joten riittoisasta ja edullisesta aineesta on kyse.

Miquel

^^ Monelle kun olen silicageelistä puhunut niin alkuun ei ymmärretä alkuunkaan mistä puhun, mutta yleensä asia on auennut siinävaiheessa kun olen kertonut: No siis se pikkuinen pussukka esim. kenkälaatikossa jossa lukee "ei saa syödä"  :D

Olen tosin melko varma että kun se kelpaa kissanhiekaksi niin ei se voi kovin vaarallista olla syötynä? Pentukissat ainakin ahmivat usein hiekkaa suuhunsa.

Tuon käyttöä olen aikeissa kokeilla mm. kylmäsavukaapissa kosteutta poistamaan.
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

Raumala

syyskuu 18, 2013, 00:35:17 ap #777 Viimeisin muokkaus: syyskuu 18, 2013, 00:38:51 ap käyttäjältä Raumala
Mulla on kanssa viimekauden kuivattuja chilejä purkissa, jossa on pusseja tuota silicageliä.
Taisi tulla jonkun lisäravinne jauhepurkkien mukana. Älysin napata uusiokäyttoon.
Hyvä tietää että kissanhiekka kanssa tota kamaa.

bluesman

 Kaikki kissanhiekkamerkit evät suinkaan ole näin puhdasta silikageeliä vaan enemmän hiekantapaista tavaraa. Hiekkatyyppisiä voi sitten käyttää vaikkapa bonchiruukuissa.

shp

:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.