maaliskuu 29, 2024, 07:08:24 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Ylöjärven polte 2013

Aloittaja jaolsten, marraskuu 02, 2012, 21:46:29 ip

« edellinen - seuraava »

Whili

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - tammikuu 21, 2013, 22:06:37 ip

Whilille terkkuja, näitä Bonda Ma Jaqcueseja löytyy!



Kattellaan nyt rauhassa miten käy ja mitä täällä mahtuu kasvattelemaan.
Ja  ;D ;D meillähän on näköjään eri lajikeet kasvamassa, mä tykkään enempi tuosta Bonda ma Jacquesista  ;D

jaolsten

-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

jaolsten

Hiphei. Muut Chilijutut vie nykyään kaiken vapaa-ajan, eikä ehdi keskittymään omiin kasvatuksiin ollenkaan. Paljastettakoon, että Chiliyhdistyksen jäsenet saavat lähiaikoina melko yllätyksen  ;)

Okei täällä tapahtuu kummallisuuksia. Oisko nuo bublerit olleet pörisemässä nyt pari-kolme viikkoa. Alussa mittasin niille EC:ksi 2. Nyt oli kaikissa yli 3,5. Muuta lannoitetta en ole käyttänyt, kuin noita puben lehtiä. Eli siis viskonut bioponiseen bakteerien ruuaksi. No pakko oli tasoittaa nuo EC:t tuohon 3 paikkeille, ei tännä helvetti soikoon mahdu enää elämään. Onneksi chilit saa pian ulos. Eiku!

No ei sovi valittaa. Mutta kyllä noiden siirto turpeeseen nyt on edessä ensi viikonloppuna. Eli pubet ja flexut isoihin ruukkuihin turpeeseen ja Chinenseä ja Baccaa noihin Bublereihin. Ensi kesän EBBikasvit jäävät ebbiin ja yritän olla enää siirtämättä niitä tuolta hydrosorasta, ettei juuret vahingoitu ennen kevättä.

No joo sitten, laitetaan vaan niitä kuvia...


Riipaisin markettimoralla saatana lampunheijastimen. Muija kysyi ääni väristen "kai sä parantelet tota vielä, spraymaalaat vähintään?" HAH! EN!


Ylähyllyllä IKEA kasvari yrteille. Söpö. Ja toi sinkitty peltihyllykin on IKEAsta, 9,95€. Haen toisenkin. ja minikasvarin myös. Sekin on teräsrungolla. Hyvä svärje!


Kaakkoisikkuna, myyttinen Pirkanmaalainen sellainen.


Rappusten alla chinenset lähti kasvuun. Kiva.


Myös Baccat ja Bolivian Rainbowt kukoistaa ja baccatkin haarautuu ilman latvomista. Ihme heiniä, EBB:ssä menivät maata myöten ja pölvästit jäivät tuohon asentoon. --> Bonsai call!


Nää sirkkalehtiset heinät ei oo enää sirkkalehtisiä.. Onneksi poltin ne natikalla, kun tutkin niitä 10cm päässä natikan liekistä. Manalan lautturi Jarkko, järjen jättivasara!


Aji Cristal ei ole kauniin värinen natikan valossa.


Eikä 7pot Chaguanas


Eikä Cumari do Para.




Mut Flexu on. Nätti. Urpo heinä, kun ei tajua, että vajaan EC 4:n liemissä kuuluis saada lannoiteöverit.


Ylensyöneet pubet. Onneks huomasin nuo väkevät liemet, ennenkuin olen itse liemessä. Muija tapittaa jotenkin pelottavan kiiluvasti noita mun rakkaita risupuskiani.


Nypin sunnuntaina kaikki kukat pois. Miksi? No laitoin lapsille chilikukkakylvyn! Oli nättiä, kun kaksi herttaista pientä mussukkaa kelluskelivat satojen chilinkukkien peitossa. Kenen muun muksut on päässy flexun kukkien kanssa kylpemään? Hä?


Normisettiä.


Rappushelikopteri. Jiihaa.

P.S. Mulla on antipatia Hellacopterssia kohtaan. Festarivarkaat vei mun maiharit ja viinat teltasta noiden Ruotsalaishönttien keikan aikaan Nummirokissa 2001. Oli vielä korkkaamaton lieriö Absolut Vodkaa, nii just, sitä Svenssonipirtua. LOL!
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

hoffman

Näitä kuvia on hyvä näyttää kauniimmalle osapuolelle, niin ei omat 20 planttua näytä niin pahalta tuolla keittiön nurkassa.
On hyvin vaikea johdatella asioita siten, että paska rauhoittaa ongelmanratkaisukyvyn huipentumaa.

jaolsten

Joo heh. Eli käytätte mua ihan törkeesti hyväksenne kiittämättömät :D

Ja Blogi sai suht samat eväät tällä kertaa, ei jaksanut kirjoittaa kokonaan omaa paatosta enää tonne..

http://www.jaolsten.com/2013/01/ylojarven-kiireessa.html

Todettakoon, että seuraava blogipostaus käsittelee kasvihuoneen rakennusta. Jep, mää rakennan kolmannen, ei nuo kaksi riitä mihinkään. Osa tavarasta on jo ostettu ja lopuistaki  jo pyydetty tarjous. Puurunko, kasvihuonemuoviseinät ja valokate. 12 m2. Mausteita sitten ripotellaan keväämmällä.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

hoffman

Mitä nöyrin anteeksipyyntöni hyväksikäytöstä, mutta jotenkin tuntui että jonnin verran sain enemmän hyväksyntää pikku hiljaa keulivalle mopolleni.
On hyvin vaikea johdatella asioita siten, että paska rauhoittaa ongelmanratkaisukyvyn huipentumaa.

Macex

Kuten jos SoMessa totesin:" sä oot hullu miäs"


Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Minbaari

Täällä käytetään kanssa raakasti hyväksi tätä sun päivyriä. Vaimolle voin aina sanoa "Että kato nyt! Mulla ei kasva ku mullassa noi ja vaan yhdel natikal ja yhdessä huoneessa.." Tosin kovasti olen koittanut meidän makuuhuoneen etelään suuntaavaa ikkunaa saada esikasvatuskäyttöön myös. Perustellut olen sen tietenkin sähkön säästönä ja huoneilman laadun paranemisella. Mutta kun ei noi naiset aina ymmärrä..  ::)
#816

jaolsten

Kerrankin siitä on hyötyä, että eukko on taiteellinen insinööri. Se on tarpeeksi fiksu tajutakseen faktat, mutta sopivan höntti ymmärtääkseen hullua ukkeliaan. Eikä meilläkään vielä chilit oikeesti elämää haittaa. Vierashuoneeseen mahtuu vaimo ompelemaan hienosti. Rappusten alle kertyisi vaan rojua, ellei siellä olis chilejä. Ja olohuone/keittiön kaakkoisikkunalla tuollainen söpö hylly on vaan, söpö.

Kyllä sunkin Minbaari tarvii vielä levitellä noita heiniä laajemmalle. Herranpieksut, vajaa 160 kasvia!
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

bluesman

 Ihan kotoisannäköistä. Pari kuukautta vielä niin voit leikkiä Tarzania viidakossasi. Viidakkoveitsen kanssa pääset hoitamaan takimmaiset plantut. Hyvin kukkii flexu jos on todella EC4 suolavedessä lionnut. Pensseliä kehiin niin saat maukkaita marjojakin.
Mihinköhän aiot physalikset aikanaan sijoittaa? Valikoimasi on melkoinen ja jos kaikki saat kunnolla kasvamaan niin vaimon ompelutilat tarvitaan viherpeukalon käyttöön.

jaolsten

Physalikset menee kaakkoisikkunalle tomaattien ja myyntichilien ja Pubejen ja eh... No katsotaan nyt mihin ne physalikset menee.. Öö, lasten huoneisiin?
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Miquel

tammikuu 30, 2013, 08:30:44 ap #171 Viimeisin muokkaus: tammikuu 30, 2013, 08:32:19 ap käyttäjältä Miquel

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - tammikuu 29, 2013, 23:06:01 ip
Myös Baccat ja Bolivian Rainbowt kukoistaa ja baccatkin haarautuu ilman latvomista. Ihme heiniä, EBB:ssä menivät maata myöten ja pölvästit jäivät tuohon asentoon. --> Bonsai call!


Itsellä samaa ongelmaa. Epätoivoisesti olen yrittänyt tikuilla tukea ja väännellä taimia oikeaan suuntaan. Ärsyttävää...
Onko kyseessä vika vai ominaisuus?  ;D
Edit: Kuvateksti
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

jaolsten

Mutumutuiluna sanoisin, että Baccoille lannoitevahvuus ja/tai -suhde oli pienille taimille väärä. Niinpä nämä vetivät jo sirkkalehtisinä rajusti mittaa ja lopulta kasvattivat runkoa vaakatasoon. Kuten jo kerrottua, kokeilin pienille taimille alussa fosforipitoisempaa lannoitusta. Pubet tykkäsivät, chinenset ja baccat eivät tykänneet. Nyt vasta isompina taimina ja tasapainoisessa liemessä nuo Baccat ovat alkaneet suoristua ja kasvattaa lehtiä. Toki haarautuvat melko alhaalta, oliskos tämä fosforipitoisen lannoituskokeiluni tärkein huomio!  ;)
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

PP

En toista kaikkea edellisten sanomaa kasvimäärästä, mutta härregyyd tuota flexua. Harvassa on tuommoiset kesällä kasvarissakaan.

Ikea-kasvari näyttä pätevältä hintaisekseen. Täytyy varmaan itekin ostaa keväämmällä yrttikäyttöön.

jaolsten

Jep, en olisi uskonut, että tuo on noin laadukas, luulin sitä ihan rimpulaksi!

Hintaa 16,99€

Klik:


-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: PP - tammikuu 30, 2013, 12:47:31 ip
En toista kaikkea edellisten sanomaa kasvimäärästä, mutta härregyyd tuota flexua. Harvassa on tuommoiset kesällä kasvarissakaan.
Ja sunnuntaina nypin kaikki aiki olleet kukat lasten kylpyyn  :D
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

jewe

Hulppea meno näköjään senkuin jatkuu. ;D

Jokos tuolla pubeissa on paljon podeja kiinni vai ootko napannut sieltäkin kukat pois ?

Tuo Ikea kasvari rupesi nyt itseänikin kiinnostamaan kun muutakin kasvatusrompetta olisi sieltä tarkoitus hankkia. Voi olla että perässä tullaan.

PP

Lainaus käyttäjältä: jewe - tammikuu 30, 2013, 16:42:15 ip
Tuo Ikea kasvari rupesi nyt itseänikin kiinnostamaan kun muutakin kasvatusrompetta olisi sieltä tarkoitus hankkia. Voi olla että perässä tullaan.


On tämä homma hullua, kun mikä tahansa kauppa muuttuu tarpeen tullen kasvatustarvikeliikkeeksi. Ikean normiasiakkaita on maha pystyssä ostoskärryjä tai lastenvaunuja työntävät kolmekymppiset naiset, joita seuraa naama lattiaa kohti kulkevat mies. Nyt seassa on kaikenmaailman risuparrat Naga ja TSMB suupielessä roikkuen. :D

jewe

Lainaus käyttäjältä: PP - tammikuu 30, 2013, 17:01:10 ip
Lainaus käyttäjältä: jewe - tammikuu 30, 2013, 16:42:15 ip
Tuo Ikea kasvari rupesi nyt itseänikin kiinnostamaan kun muutakin kasvatusrompetta olisi sieltä tarkoitus hankkia. Voi olla että perässä tullaan.


On tämä homma hullua, kun mikä tahansa kauppa muuttuu tarpeen tullen kasvatustarvikeliikkeeksi. Ikean normiasiakkaita on maha pystyssä ostoskärryjä tai lastenvaunuja työntävät kolmekymppiset naiset, joita seuraa naama lattiaa kohti kulkevat mies. Nyt seassa on kaikenmaailman risuparrat Naga ja TSMB suupielessä roikkuen. :D


Joo ja ebbi laatikoitakin sieltä olisi tarkoitus hankkia. Tähän mennessä emäntä ei ole minua sinne saanut vapaaehtoisesti mutta nyt on maailma muuttunut. PS. mulla ei ole risupartaa... ;D

jaolsten

tammikuu 30, 2013, 20:06:04 ip #179 Viimeisin muokkaus: tammikuu 30, 2013, 20:17:04 ip käyttäjältä jaolsten
Lainaus käyttäjältä: jewe - tammikuu 30, 2013, 17:15:04 ip
Lainaus käyttäjältä: PP - tammikuu 30, 2013, 17:01:10 ip
Lainaus käyttäjältä: jewe - tammikuu 30, 2013, 16:42:15 ip
Tuo Ikea kasvari rupesi nyt itseänikin kiinnostamaan kun muutakin kasvatusrompetta olisi sieltä tarkoitus hankkia. Voi olla että perässä tullaan.


On tämä homma hullua, kun mikä tahansa kauppa muuttuu tarpeen tullen kasvatustarvikeliikkeeksi. Ikean normiasiakkaita on maha pystyssä ostoskärryjä tai lastenvaunuja työntävät kolmekymppiset naiset, joita seuraa naama lattiaa kohti kulkevat mies. Nyt seassa on kaikenmaailman risuparrat Naga ja TSMB suupielessä roikkuen. :D


Joo ja ebbi laatikoitakin sieltä olisi tarkoitus hankkia. Tähän mennessä emäntä ei ole minua sinne saanut vapaaehtoisesti mutta nyt on maailma muuttunut. PS. mulla ei ole risupartaa... ;D
Just soiteltiin Kalat69:n kanssa viime viikolla:
Minä: "Missäs olet, onko aikaa jutella?",
Kari: "Ei tässä mitään, ajelen kohti Raision IKEAa"
Minä: "??..."
Kari: "niin siis ei muuten, mutta pitää vimpainpäiville hakea lisää vesiviljelykippoja"
Minä: "Öö, ei muuten, mut määkin oon juuri nyt tällä hetkellä IKEAssa, hakemassa vesiviljelyspönttöjä"
Kari: "Painu helvettiin, ethän oo?"
Minä: "Joojoo, kelaa vittu!"
Kari: "Nii niitä troff, öö Pipsa mitä ne pöntöt olikaan? No niitä pönttöjä on siellä lasten osastolla!"
Minä: "Hei tänks! Olen jo kassoilla, mut menen välittömästi takaisin yläkertaan!
...
Minä: "Moi kulta, joo ei kestä enää kauaa. No miten niin, kyllähän täällä nyt helposti kuluu tällanen neljä tuntia, mut lupaan olla kotona parissa tunnissa!"


Miehet...
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013