toukokuu 13, 2024, 23:16:21 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Polkupyörä-topic

Aloittaja masaiman, huhtikuu 28, 2013, 22:04:45 ip

« edellinen - seuraava »

ottulo

Reilun viikon kesti neljän pinnan vaihto fillarista...

Ensin luulin vain kahden menneen poikki, niitä asentaessa huomasin, että rataspuoleltakin on pari mennyt (takavanne kyseessä). Hain kaupasta lisää pinnoja ja työkalut, joista lukitusrenkaan avain ei sopinutkaan. Seuraavaksi pyöräkauppias ehdotti, että tässä versiossa pyöriikin pienin ratas erillisen lukitusrenkaan sijaan... sekään ei toiminut, mutta moskan alta paljastunut teksti lopulta auttoi löytämään oikean avaimen. Ebaystä 2vko toimituksella ~25-30$... joten soitin toiseen paikalliseen liikkeeseen, jossa tänään kävin ja huoltomiehiltä löytyikin sopiva palikka. Rattaat oli irti hetkessä, ja pääsin kotona asentelemaan ja säätämään.

Pinnojen vaihdon lisäksi kiristelin niitä ja oioin pientä epätasaisuutta vanteesta. Kumeja takaisin laittaessa alkoi pihistä, joten paikkasin sisäkumin kahdesta kohtaa. Missä lie puhjennut, kun sillä on vasta pari kilometriä ajettu. :o Takajarru oli vinossa, joten suoristin sen, ja päätin vielä viimeistellä työt säätämällä sekä etu- että takapään vaihtajan kohdalleen. Pari tuntia vierähti touhutessa, mutta nyt pitäisi päästä taas kilometrikaupalla ennen seuraavia toimenpiteitä! ;D (Ellei etukumikin päätä puhjeta. Ikää ulkokumilla taitaa olla 25+ vuotta, joten en ylläty jos sekin repeää.)

Aji Inferno

Kovin moderneja vaihtoehtoja alun kyselyssä vastanneilla... Ja kumminkin Suomi on yhä täynnä rehellisiä miesten- ja naistenpyöriä, sekä kaikenlaista muuta trendejä uhmaavaa. :)

HotVelo

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - heinäkuu 16, 2013, 00:35:34 ap
Pistin töpinäksi ja uudet polkimet testiajettu tänään 18km mettälenkillä! Runs well  :)


Huomasin nolostuen, että olit kommentteja kysellyt jo kuukausi sitten.  :-[

Löysit ilmeisesti hyvät polkimet, eipä tässä näin jälkikäteen paljon kannata suosituksia viskellä.

Livahti kesäkuu silleen vaan ohi, että meni töiden - ei, ei niiden mistä nimellinen korvaus maksetaan, vaan omien töiden - kanssa aika niin, että hädintuskin muisti foorumia silloin edes olevan olemassakaan.

Pyöräilyn suhteenkin meni ainakin alkukesä (taas kerran) luppoajaksi, kaksi täysin nollaviikkoa ja kuukauden ajomäärä häthätää 300km.  Nyt on heinäkuulle vähän tullut piristymistä tälle puolelle elämää.

wille

Onkos arvon kanssapyöräilijöillä vinkkiä vaijerin varassa toimivien jarrujen ja vaihteiden toimintakyvyn ylläpitämiseksi näin pakkaskeleillä? Lämmintä säilytystilaa ei ole valitettavasti tarjolla. Lukkoöljyä koitin saada noihin vaijerien putkiin, joihin kuvittelen muodostuvan myös jäätä.

Vaihteistona Shimanon huokean hintaluokan "Altus". Levyjarrut.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

RT

marraskuu 26, 2013, 16:03:28 ip #84 Viimeisin muokkaus: marraskuu 26, 2013, 16:05:54 ip käyttäjältä RT
Luulen että suurin ongelma muodostuu itse jarrusysteemiin, osat lähellä toisiaan ja säälle alttiina joten jäätyminen varmaan aika helppoa. Jos sinne liikkuvien osien väliin saisi jotain öljyä sillon tällön ruikittua niin luulen että toimii. Tämähän on vain oma ajatus mutta mun päässä kuulosti hyvältä  ;D vaihteista en osaa sanoa mutta voi olla että sama toimii niissäkin..
Aloitteleva chilipää, joka yrittää epätoivoisesti estää mopon karkaamisen käsistä...

akselsson1

Altus vaihteissa tuntuu olevan ongelmana sen itse tangossa kiinni olevan systeemin jäätyminen, nimim. 7-8 talvea ajaneena. Tällöin vaihdevivut lyövät ikäänkuin tyhjää, eivätkä liikuta vaijeria mihinkään. Sitä jos saa auki ja ruikkii myös öljyä sinne. Jarrut mulla on aina pelannut ihan ok :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Herra 47

perinteinen tunturi 3v pyörä... oli 21v. maastopyörä mutta sen käyttö talvella ei oikein ollut paras vaihtoehto. (työmatkat kuljen pyörällä tuolloin 9km suuntaansa).
lumi tukki rattaan välit ja kulku muuttui työntämiseksi vähän väliä kun ketjut hyppi rattaiden yli. vuoden parin sisään tuo nykyinen siirtyy kait eläkkeelle niin tilalle kappavaihteinen 7 portaalla taas tilalle. Vielä kun nykyisiin napadynamot sais valjastettua lumilight 1400 syöttöön niin ei akkujakaan tarvis käyttää... tai sit lataamaan akkuja koko ajan pyöräillessä :D
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

mohla

Suosittelen lukkoöljyjen sijaan aseöljyä tai muuta oikeasti pakkasta kestävää ainetta.

wille

Nyt on pyörä sulanut ja kuivunut työvuoron ajan. RostOffia lotusin putkiin varmaan purkillisen. Jos ei tokene, niin vaihdetaan myrkyt rajumpiin. Vaihtajia rasvailin yltä & alta.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Herra 47

hyppiminen johtui paakkuuntuvasta lumesta :D rataidenvälit täynnä kovaksi paakkuuntunutta lunta joten ei siinä öljyt auta... (unohtui näköjään tarkennus edellisestä viestistä) kosaanin vois yrittää virittää niin vois auttaa tuohon vaivaan :D
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Herra 47 - marraskuu 26, 2013, 21:24:50 ip
kosaanin vois yrittää virittää niin vois auttaa tuohon vaivaan :D

Tämähän on se meillä päin tohottimeksi kutsuttu laite? ;)
Jep, tai vaihtoehtoisesti kuluneet rattaat ja uudet ketjut aiheuttavat samallalailla ketjujen hyppimistä  >:(
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

masaiman

Tämmöstä kellään?

http://www.motonet.fi/fi/tuote/381796/Polkupyoran-1-LED-valaisinotsalamppu-ladattava

Täydellä teholla luvataan miehekkäät 1000 lumenia! Tokko ihan sitä antaa mutta hiton kirkas pitäis olla anyway. Kävin tänään fillarilla kaupassa ja tossa meitin tiellä on niin kackat katuvalot että autoilijatkin käyttää pitkiä, ja kaiken lisäksi ovat väärällä puolen tietä eli pyörätiellä on varsin hämärää. Tolla luulis jo näkevän.

Heku

Sinä? Polkupyörällä?

Loppuiko kaljat kesken?  ;D

Mutta tosiaan tuosta ei ole kokemusta mutta itse olen vähän ajatellut tämän hankintaa: http://www.valostore.fi/tuote/polkupyoran_lamppu_lumilight_biker_1400/

Polkupyörä minulta varastettiin pari vuotta sitten mutta mulla se tulisikin Helkama Raisuun. Olisi kiva ajella yöllä järvenjäällä jos passelit kelit tulee.

akselsson1

Pirun komioita tuikkuja! Vähän vaan hintavia  :-[
Oon ittekkin haaveillut tehokkaasta pyöränvalosta, mutta eipä oo vielä ainakaan tullut hankittua  :o
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

masaiman

Kai sitä pitäs välillä tota ruumiinkulttuuria yrittää edes näön vuoks harrastaa kerta toi kotarikin tuli ostettua että ois kiva polkea...

masaiman

Lainaus käyttäjältä: Mattson - tammikuu 05, 2014, 22:35:37 ip
Tämmöstä kellään?



ei sit vissiin  ;D

Tuli tänään poistettua ainokainen tommonen Lahden moponetistä ja täytyy sanoa että onhan toi nyt aivan naurettavan tehokas! Fillaroittemaan ei tullu lähdettyä vielä tänään mutta koska en tuota mukana tullutta päänauhaa aio käyttää tein siihen pienen kenttämodauksen hihnoja lyhentämällä, sidoin sen koiran flexin ympäri, akkupatteri (joka muuten huomattavasti odottamaani pienempi) vyölle ja tiskirättiräntäsateeseen piskin kanssa saulpausselän lakea kohti kapuamaan. Olisin sen hajotuslinssin voinu tohon kans ottaa mutta ei kuulu pakettiin eikä löytynyt hyllystäkään joten meneehän tuo tolleenkin. Seuraava koe tarttee kyllä tehdä maastossa ja pyörällä!

mohla

DX:stä tilailin kans teholampun, kun edeltäjän kosketushäiriöt vihdoin alkoivat haitata riittävästi. Toisaalla tuosta oli hyviä kokemuksia: Yindingissä pitäisi löytyä 1200 lm valaisua, joten eiköhän silläkin pahin pimeys selätetä. :D

Täytyypä raportoida kokemuksia, kunhan posti kiikuttaa paketin.

cuski

http://www.lightmalls.com/solarstorm-x2-2000-lumen-dual-head-bicycle-light-with-2xcree-xm-l-u2-led-4-modes-4-18650-battery

Tollanen matkalla, kaverin mukaan ainakin riittävän tehokas.
Nyt tarttee vaan uuden fillarin, ei kellään sattuis olemaan vanhaa runkoa ylimääräsenä josta vois rakennella.
Voisin kunnosta riippuen vaihtaa mulle liian pieneen maastopyörään.
Yv on ystävä.

cuski

masaiman

^ no ei oo hinnan kiroissa jos toinon vielä USD:tä niin mitäs se tekee, hilkan alta 20. Toivottovasti toimii, itse päädyin "kotimaiseen" ettei tartte vaihdella latureita ja mahd. reklamaation voi suorittaa naamatusten eikä tartte lähetellä maailman ääriin (pikkasen luotto noihin teholedeihin vielä hakusessa)

akselsson1

Tässähän alkaa jo käymään kateeksi kavereita ;)
Kai sitä pitää pian itekkin tilata joku tommonen suunnannäyttäjä ;)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011