heinäkuu 27, 2024, 02:31:23 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mäntysuopa

Aloittaja unenkuva, heinäkuu 19, 2012, 19:11:55 ip

« edellinen - seuraava »

unenkuva


Kovasti on mäntysuopaa kehuttu vihalaisten karkottajana. Ja aika käytetty vahvuus ilmeisesti 5%, ja vielä kuulemma ripaus ruokaöljyä ja AWOT!! :)

Sellainen kysymys aloittelijalle heräsi, että kun suihkepullolla sumuttelen kasvit, tarviiko minun pyyhkiä/"huuhdella" ( esim. uusi suihkuttelu pelkällä vedellä) suopia jossain vaiheessa pois, vai voinko antaa vaan kuivua? Väkisellähän tuo jossain määrin valuu multaa, joten vaikuttaako mäntysuopapitoinen vesi kasviin/chiliin?

wille

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - heinäkuu 19, 2012, 19:11:55 ip
tarviiko minun pyyhkiä/"huuhdella" ( esim. uusi suihkuttelu pelkällä vedellä) suopia jossain vaiheessa pois


Ei missään nimessä. Teho perustuu siihen, että em. tökötti jää lehdille ja mahdollisten elukoiden pintaan. Huuhtomalla teho katoaa.

Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Fredrik-flugarn

Lehtikiille kaupan päällä ;)

-Mulla 1% mäntysuopa 1% rapsiöljy 1% etanoli (en tiedä mitä viinan tehtävä siellä on... tulee sentään aina kaljahimo kun sitä suihkuttaa.)
Olin hyvinkin skeptinen ennenkuin kokeilin. Mulla on heijastinfolio puskien alla. Näy ihan kun kirvat ja muut putoavat. Parveken nurkassa on jotenkin vähän himmeetä pinnoitetta seinissä ja laseissa... ::)
Rehut ja revitetyt pelihousut, kasvatuspäiväkirja siis...
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=16281.0

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: wille - heinäkuu 19, 2012, 21:19:20 ip
Lainaus käyttäjältä: unenkuva - heinäkuu 19, 2012, 19:11:55 ip
tarviiko minun pyyhkiä/"huuhdella" ( esim. uusi suihkuttelu pelkällä vedellä) suopia jossain vaiheessa pois


Ei missään nimessä. Teho perustuu siihen, että em. tökötti jää lehdille ja mahdollisten elukoiden pintaan. Huuhtomalla teho katoaa.


Kiitos tästä! Näin minäkin ajattelin asian olevan. Kuitenkin vasta aloittelija olen ja tehnyt lähes kaiken mahdollisen aluksia väärin, niin päätin ensin kysyä :)

Kiitos myös Fredrikille vastauksesta

unenkuva


Vielä aloittelija kysyy... Kannattaako minun suihkutella kasveja mäntysuopa-ruokaöljyliuoksella vaikkei mitään pöpöjä vielä näykään vielä? Hyödyttääkö tällainen ennaltaehkäisy? Jos kannattaa suihkuttaa, niin kuinka usein?

Huru-ukko

I
Lainaus käyttäjältä: unenkuva - heinäkuu 26, 2012, 10:51:56 ap

Vielä aloittelija kysyy... Kannattaako minun suihkutella kasveja mäntysuopa-ruokaöljyliuoksella vaikkei mitään pöpöjä vielä näykään vielä? Hyödyttääkö tällainen ennaltaehkäisy? Jos kannattaa suihkuttaa, niin kuinka usein?


                                                      Ei kannata......

tonttu

En ainakaan itse lähtisi mielikuvitustuholaisia torjumaan mitenkään. Vasta oireiden myötä ja oma kokemukseni on RAIDIA taikka BAYGONIA niskaan niille heti, kun näkyy ja kunnolla, pääsee kerrasta eroon ja ehtii vielä sadostakin nauttimaan. Etanoille rautaoksidia kasvarin pohjalle laitan tosin jo ennaltaehkäisevästi.

Mäntysuovalla on tullut tuholaisia kutiteltua ja jäi sitten sato toisarvoiseen asemaan, ku tuli paapottua tuholaisia hellillä menetelmillä. Ei ne kasvit raidista mene miksikään, kun varhaisessa vaiheessa torjutaan ja jotenkin tuntuu, että myöhemmin kaudesta, kun satoa tulee niin ei ne tuholaisetkaan samalla tavalla jaksa enää muuttaa uusiin kasveihin.