huhtikuu 18, 2024, 12:51:41 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


JmcLee

Aloittaja JmcLee, elokuu 08, 2011, 12:27:56 ip

« edellinen - seuraava »

JmcLee

Hei olen aloittelija ja aloitin ekan kauden chileilyä. Kuten kaikki mitä teen mopo karkaa heti käsistä kulkematta lähtöruudun kautta. Pistin simeniä itämään n.100. Taimi asteelle tais selvitä 34 pienokaista. Omat kullannuppuni. Mutta sen verran jouduin myöntämään tilanpuutteen että säästin vain 15 kasvia ja muut jaoin kavereille ja puolitutuille.
lajikkeita:
Orange habanero
naga morich
bolivia rainbow
aji benito
hungarian hot cherry pepper
black naga
cayanne long slim (se tosi heitti lusikan nurkkaan, ikuisesti muistoissani)
carribean pepper antillais
pi44151
chocolate jolokia
gambian red
joitakin x2


Pienen ulkomaan reissun takia(7kk) aloitin huhtikuussa, eli myöhään kasvattelun. Kirvat ja perkelen toukat käyny maistelee, mut yhellä tappiolla selvitty. Kaiken kunniaksi parveke aika varjoisa, joten haasteita riittänyt ekavuotiselle. Mutta en luovuta, taistelen. Mopo karkas jo käsistä siinä et nyt olen haalinut itselleni n. 50 lajikkeen siemen varaston ja tutkin valaistus mahdollisuuksia sisätiloihin. Yhden huoneen koitan uhrata talvipuutarhaksi (kolmiosta). Tyttöystävä antoi luvan- "kuhan tietsikalle ees mahtuu ja kaikki pysyy tossa huoneessa". Tosiaan tos tovi sit eka bodi havaittu ja ilmotin asiasta uudella topiikilla, väärällä osastolla. Anteex vielä olin vaan niin innoissaan. Pistetään aloittelun piikkiin...

Päiväkirjan kirjoittamista olen haaveilut, heino oliskin, en vain ole saanut aikaan.

Innostus on tullut kaveripiiristä ja omasta kiinnostukseta lajiin. Serkku auttoi myös pienellä siemen pankillaan.
itte olen reilu 30v kokki ja muutenkin hyvin aloitteleva hortonomi.
Ei kai mulla muuta tähän hätään tuu mieleen.


Nizo

Tervetuloa kasvattelemaan! Päiväkirjaa pystyyn vaan niin päästään kunnolla seuraamaan kasvatuksiasi.

Chilivaari

Tervetuloa kasvattelemaan julkisesti!