huhtikuu 18, 2024, 12:51:41 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


JmcLee

Aloittaja JmcLee, elokuu 08, 2011, 12:27:56 ip

« edellinen - seuraava »

JmcLee

Hei olen aloittelija ja aloitin ekan kauden chileilyä. Kuten kaikki mitä teen mopo karkaa heti käsistä kulkematta lähtöruudun kautta. Pistin simeniä itämään n.100. Taimi asteelle tais selvitä 34 pienokaista. Omat kullannuppuni. Mutta sen verran jouduin myöntämään tilanpuutteen että säästin vain 15 kasvia ja muut jaoin kavereille ja puolitutuille.
lajikkeita:
Orange habanero
naga morich
bolivia rainbow
aji benito
hungarian hot cherry pepper
black naga
cayanne long slim (se tosi heitti lusikan nurkkaan, ikuisesti muistoissani)
carribean pepper antillais
pi44151
chocolate jolokia
gambian red
joitakin x2


Pienen ulkomaan reissun takia(7kk) aloitin huhtikuussa, eli myöhään kasvattelun. Kirvat ja perkelen toukat käyny maistelee, mut yhellä tappiolla selvitty. Kaiken kunniaksi parveke aika varjoisa, joten haasteita riittänyt ekavuotiselle. Mutta en luovuta, taistelen. Mopo karkas jo käsistä siinä et nyt olen haalinut itselleni n. 50 lajikkeen siemen varaston ja tutkin valaistus mahdollisuuksia sisätiloihin. Yhden huoneen koitan uhrata talvipuutarhaksi (kolmiosta). Tyttöystävä antoi luvan- "kuhan tietsikalle ees mahtuu ja kaikki pysyy tossa huoneessa". Tosiaan tos tovi sit eka bodi havaittu ja ilmotin asiasta uudella topiikilla, väärällä osastolla. Anteex vielä olin vaan niin innoissaan. Pistetään aloittelun piikkiin...

Päiväkirjan kirjoittamista olen haaveilut, heino oliskin, en vain ole saanut aikaan.

Innostus on tullut kaveripiiristä ja omasta kiinnostukseta lajiin. Serkku auttoi myös pienellä siemen pankillaan.
itte olen reilu 30v kokki ja muutenkin hyvin aloitteleva hortonomi.
Ei kai mulla muuta tähän hätään tuu mieleen.


Nizo

Tervetuloa kasvattelemaan! Päiväkirjaa pystyyn vaan niin päästään kunnolla seuraamaan kasvatuksiasi.

Chilivaari

Tervetuloa kasvattelemaan julkisesti!

Parhaat kokkaukset sitten kerrot kaikille jonkinmoisen reseptin kera. Täällä on niin monentasoista tallaajaa, että aivan alkeelliset ohjeet kiinnostavat, ei kaiken tarvitse gurmeeta olla.

JmcLee

Jäätelökoneen sain lainaan, joten kovat kokeilut sillä ainakin tulossa. Onko kellää kokemusta mikä chili toimii kylmänä ja mansikoitten kanssa? Juusto jäätelöt kuuluvat ehdottavasti ruokalistaani vapaapäivinä.

Perheeseeni kuuluu pieni tytär, joten chili ruuat jäävät toisinaan söösia niskaan tai kuivattu muruna lautaselle tyylille. Olen kylläkin aloittanut jo chili opetuksen 1.v10kk ikäiselle tytölle ja hyvin maistuu... tiettyyn rajaan asti. Innokas on aina maistamaan mitä isillä on.

Mutta toisinaan tuon työt kotiin ja teen oikeen ruokaa kotona niin kerron onnistuneista säädöistä. Kaverin lemondropit meni kalan kanssa, mutta vaatii resepti niin paljon pikkusäätöö et kerron siitä toiste.

InkRose

Meilläkin kohta 2v typy on aina kerjäämässä iskän lautaselta maistiaisia. Vähän reilummin nagalla terästettyä tonnikalanuudelimättöä maistettuaan on ruvennut vähän varovaisemmaksi, mikä on ehkä hyväkin. Oli sekin kuulemma jälkeenpäin kuulusteltuna hyvää vaikka vähän meinasi hätä tullakin suun poltellessa. ;)

Naga on kyllä etenkin tuoreena niin raikas että se varmasti mansikoiden seuraksi istuisi todella hienosti, tietenkin sopivasti annosteltuna.

Ai niin, tervetuloa tosiaan! Minäkin odotan kieli pitkällä hyviä reseptejä.

JaloPena

Tervetuloa minunkin puolestani!

Tällaisena kotikokkailijana ja perheen pääasiallisena ruokatalouskonsulenttina odotan innokkaasti testailujesi raportteja ;)
Meillä kaikki päätökset tehdään demokraattisesti äänestäen. Yleensä kuitenkin häviän äänin 0-1

#1581

Ryhis

Tervetuloa foorumille JmcLee! Yhdyn muihin, että reseptiä vain jakoon tuonne respa-osiolle. Chiliä ja jäätelöä on naitettu usempaankin otteeseen tällä foorumilla, yksi esimerkki on habanero-appelsiini kastike;

http://ruokaa-ja-muutakin.blogspot.com/2011/05/makea-appelsiini-habanerokastike.html
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Whili

JEP JEP
Hyvät reseptit ovat enemmänkuin tervetulleita !!
Ja tervetuloa sullekin !!