maaliskuu 29, 2024, 07:08:52 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Testialue

Aloittaja sillychili, joulukuu 13, 2011, 01:36:27 ap

« edellinen - seuraava »

Mazili


sorrii

Ei näy ...

Itse käytän Google Photos -palvelua. Kuva laitettava julkiseen kansioon. Avattava siellä, ja pöydällä "kopioi kuvan osoite". Täällä: "lisää kuva" ja CTRL P ... Wot


Tässä korkeus asetettu 720pix
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Chilivaari

Siltä varalta, että kuva näkyy edelleen sinulla, kerron, että minulla ei näy. Google muuttelee kuvien osoitteita kesken kaiken ja itselle ne voi näkyä jonkin aikaa ehkä jossakin välimuistissa, mutta häviävät viimeistään seuraavana päivänä.

Tämä on Googlen kuvien ominaisuus, blogin kuvat pysyvät ja näkyvät. Blogin voi myös tehdä vain itselleen, rajata asetuksista niin, että se ei näy muille. Kuvia voi silti lainata ja tuoda vaikka tänne foorumille.

Toinpa tänne kokeeksi Google-kuvista yhden pienen kuvan, katsotaan, pysyykö se. Avasin sen muutamaan kertaan uuteen ikkunaan, kunnes kaikki tekstit ja merkit hävisivät ympäriltä ja oli vain kuva valkoisella pohjalla. Siitä otin osoitteen.

Chilivaari

Jaa, puhuinpa puppua. Valkoinen pohja puhtaalla kuvalla on vain Safarissa, muissa selaimissa pohja on musta, mutta oleellista on, että kuva on yksin ikkunassa, ei mitään tekstiä tai merkkiä. Silloin siitä saa kelvollisen osoitteen.

Tuossa vielä kokeeksi Firefoxista Google-kuvista tuotu kuva:

ottulo

Ja Chilivaarin kuvista kumpikaan ei näy täällä. Eikä kyllä Mazilinkaan.

Chilivaari

helmikuu 25, 2020, 19:35:02 ip #45 Viimeisin muokkaus: helmikuu 25, 2020, 19:36:55 ip käyttäjältä Chilivaari
Hyvä tietää. Minulla näkyvät mainiosti, mutta tuskin enää huomenna.
En viitsi enää Chromella kokeilla, kun en sitä käytä kuin pakon edessä.
Se siitä Googlesta.

Huru-ukko

 Mulle näkyivät kaikkien tämänpäiväiset kuvat.

sorrii

On tää aika peeceestä ...  8)

Mulla on ollut käsitys että mun kuvat näkyy yleensä, kun ei ole juuri tullut huomautuksia. Toki jos ihmiset tottuu, että se on ihan normaalia ettei näy, niin ei enää viitsi edes mainita ...

Voisiko olla että Huru-ukko käyttää Chromea; on kirjautuneena Googleen ja/tai Chromeen jne.
Itse oon aina ... Ja omat kuvat näkyvät vieraillakin koneilla sikäli kun tiedän. Yleensä aina kirjaudun G'een kun menen nettiin. En osaisi enää elää ilman G'n kirjanmerkkejä ym  ???

Nihilisti-firmat nykyään pyrkii estämään hotlinkkauksen säästääksen rahanpaskaa. Ei silti kai kaikki kun hotlinkit toimii useimmiten. Esim. FB'n keskusteluryhmissä näkyy paljon munkin linkkaamia kuvia, sarjakuvia ja hauskaa ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Huru-ukko

helmikuu 25, 2020, 22:14:32 ip #48 Viimeisin muokkaus: helmikuu 25, 2020, 22:17:48 ip käyttäjältä Huru-ukko
Grome on aina käytössä ja kirjautuneena.

Foorumin kello näyttää olevan 2 tuntia jäljessä.

Joutuuko muut klikkaamaan aina "siirry alas" kun etusivulta menee lukemaan viestejä ?.

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: sorrii - helmikuu 25, 2020, 21:39:31 ipOn tää aika peeceestä ... 
On todellakin. Liian iso firma on ylimielinen ja käsittelee meitä miten haluaa.

Kuvani häviävät, kun kirjaudun ulos Googlesta.
Ne palaavat, kun kirjaudun takaisin, mutta vain Chromella. Ei enää muilla selaimilla. Iso G on ... en kehtaa sanoa.
Mazilin kuvat eivät näy millään yhdistelmällä.

sorrii

Pitäisi perustaa sellainen G-piste missä voi käydä valittamassa! Ehkä se onkin siellä jossain ... kukaan ei tiedä, mutta kaikki tietää ..  ;D  ;D  ;D

G on kuin Kela paitsi että niiltä saa myös paljon palvelua  ::)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Huru-ukko

Chilivalittajan  ^-^ kuvat näkyy mulle vieläkin. Ja sorriin.

sorrii

Kaikki pitää pakottaa siis G-ryhmään 8-)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Chilivaari

Tämä kun on testialue, kokeilen lisää.
Minua ihmetytti, että pitkät osoitteet Google-kuvista ovat erilaisia eri selaimilla samasta kuvasta.

Tässä on nyt kaksi kertaa sama kuva tällä kertaa jaetusta kansiosta, mitä edelliset eivät olleet.
Eipä tullut kahta kuvaa, Google ei sitä sallinut. Teen toisen postin toiselle kuvalle. Tämä on Safarilla otettu osoite.


Chilivaari

Sama kuva Chromella kopioituna. Siis ensin kuva auki jaetussa kansiossa Google-kuvissa, sitten siitä kuvan osoite.

Minua kiinnostaa lähinnä, kumpi häviää näkyvistä ja miten nopeasti, jos en ole kirjautuneena Googlen ohjelmiin.

Chilivaari

helmikuu 26, 2020, 12:20:36 ip #55 Viimeisin muokkaus: helmikuu 26, 2020, 17:14:40 ip käyttäjältä Chilivaari
Todella mystinen juttu.
Kun kirjauduin ulos kaikista tuntemistani G-palveluista, Firefoxilla näkyvät kaikki kuvani, myös vanhemmat. Chromella ne häipyivät, samoin Safarilla. Uudemmat, jaetusta kansiosta otetut osoitteet toimivat vielä kaikilla selaimillani. Niitä voi tosin olla välimuisteissa. Tietokoneeni välimuistit tyhjensin, mutta onhan noita muuallakin.

Lisäys n. 5 tuntia myöhemmin:
Kaikki vanhemmat kuvani 25.2. ovat hävinneet kaikilla selaimilla. Uudet näkyvät (jaettu kansio).
Firefox ja Safari jättävät pienen täplän puuttuvan kuvan merkiksi ja sitä klikkaamalla kuvat saa auki. Chrome ei ilmaise mitenkään, että siinä pitäisi olla kuva. Ei siis mitään mahdollisuuksia.

MUTTA kun rekisteröidyn nimelläni Chromeen, kaikki kuvat näkyvät.

Olen kiristellyt hampaitani Googlen blogien ja Chromen sitomisesta yhteen. Blogeja en pysty kommentoimaan enää millään muulla selaimella. Isoveli haluaa valvoa ja myydä jokaisen klikkauksemme jollekin. Pelottavaa kehitystä, mutta itsepä näitä "ilmaisia" palveluita olemme ryhtyneet käyttämään.

ottulo

Google käyttää ahkerasti uutta tiedostomuotoa kuville (webp), jota myös Chrome tietysti tukee. Se on Googlen kehittämä ja verkkokäytössä ilmeisesti teknisesti parempi kuin muut (jpg, png, gif jne), mutta muiden selaimien kehittäjät vieroksuvat Googlea sen verran, että ovat (ainakin osa) kieltäytyneet luomasta tukea tuolle tiedostomuodolle omissa selaimissaan. Ainakin Firefoxista tuki puuttuu tuon takia. Opera ja Vivaldi ehkä tukevat tuota, kun pohjautuvat Chromeen. Edgestä en tiedä. Tuo on ainakin joissakin tapauksissa aiheuttanut kuvien näkymistä osalle ja näkymättömyyttä toisille.

Todennäköisemmin monesti kuitenkin on kyse tuosta suorien linkkien estämisestä.

Moose72



testataas kuvan liittämistä

Chilivaari

Hyvin näkyy, mutta tuohan onkin blogista. Niiden osoitteet yleensä pysyvät. 
Google-kuvat usein häviävät seuraavana päivänä, elleivät ole jaetusta kansiosta.

sorrii

Jepp. Jaettu kansio ilmam muuta pitää olla Googlessa. Mulla on oma chilikuvakansio, jonka olen merkinnyt julkiseksi  :thumbup:  :chili:  :chili:  :fire:
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`