huhtikuu 27, 2024, 23:52:51 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Maukkain lajike?

Aloittaja Anonymous, huhtikuu 14, 2005, 15:34:28 ip

« edellinen - seuraava »

varis

heinäkuu 26, 2022, 14:08:41 ip #40 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 26, 2022, 14:10:38 ip käyttäjältä varis
Aji fantasy on sellainen mistä tosi monet on pitäneet kun on maisteltu. Varsin kevyt polte mutta oikein maukas, tuore maku.
Aji Panca oli myös todella maukas, melkein marjaisa, ainakin kun sitä yritti täyttää ja käristi sen kaasulla puolikkaaksi leikattuna.
Jalapenoihin olen mieltynyt kans, makua löytyy eikä jää liian tulisuuden varjoon. Sama noilla miedoilla kreikkalaisilla (pepperoncini?). Näitähän saa ihan marketista purkkitavarana...

Chilin makumieltymykset on hyvin yksilöllisiä. Jotkut haluaa niin paljon tulta kuin vain saa, jos ei muuten niin ihan masokismin vuoksi. Kaveri sanoi Craig's double hotista että onpas saippuainen maku - mun mielestä se on vaan sivujuonne ja vaikka se puraisee rajusti, on maku silti pehmeämpi ja hienostuneempi kuin muilla habaneroilla mitä olen syönyt.

akselsson1

Tuoreena parasta on Aji Fantasy. Sitä laitan tortillaan ja leivälle ja melkein mihin vaan ruokaan.
Kuivattuna "mausteena" parasta on nagan tyyppiset chilit. Aromi on vaan niin hyvä.
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

sorrii

Jos minä joutuisin valitsemaan yhden ainoan chilin, niin se olisi joku makea paprikan makuinen kohtuullisen polttava annuumi. Paprikoista mun tämä harrastus lähtikin ...
ONNEKSI ei tarvitse valita sitä yhtä ainoaa  :D

Mun mielestäni ehdottomasti ylivoimanen maku on Aji Cristalilla, joka kuitenkaan ei mausteena ehkä sovi ihan kaikkeen. Etikkasäilykkeenä paras; tuoreena vaikka leivän päällä paras; salaatissa renkaina paras ... jne.

Yksi unohtumattomimpia makkuelämyksia taas on Naga Morichilla terästetty mansikkasmoothie vaniljajäätelön kastikkeena ...

Ja täytetyt jalapenot .. Savurocoto jauheena ... Lemondroppi mustaherukkahyytelön kanssa ... Ei voi valita!!!!
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`