toukokuu 13, 2024, 14:52:12 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


2014: Smyn kausi 3

Aloittaja Smy, tammikuu 23, 2014, 09:11:47 ap

« edellinen - seuraava »

Smy

Ekat chilini ikinä istutin 2012 ja niistä puskista onnistuin pitämään hengissä yhden Bolivian Rainbown. Sekään ei ensimmäisenä vuonna tehnyt podin podia.

Kuin ihmeen kaupalla isäntä virherpeukaloineen sai pelastettua sen niin, että viime vuonna saatiin ihan hyvä sato siitä! Harmittaa vaan ihan törkeesti että en ollut vielä silloin tiedostanut sellaista asiaa kuin Bonchi. Enkä paljon muutakaan.

No, tänä vuonna innostus on ihan yhtä kova ja taidot yhtä surkeat kuin ennenkin! Vähän kyllä himoitsisin osallistumista myös siihen Bonchi kisaan mutten tiedä uskallanko...





Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla


Habanervous

Tottakai uskallat. Maksimissaan häviät vain koko kisan, mutta eikös kisan idea olekkin ylittää itsensä? ;) Jos noi Locatot ei ole tulilla niin laitappa samantien..

Smy

Kaikki on jo tulilla! Jos sieltä sen verran nousee että vähän siihen kisaankin sitten... Olisihan se hienoa päästä edes sijoituksille, vaikka sitten viimeiseksi  ;D

Feint

Lainaus käyttäjältä: Smy - tammikuu 23, 2014, 15:45:42 ip
Kaikki on jo tulilla! Jos sieltä sen verran nousee että vähän siihen kisaankin sitten... Olisihan se hienoa päästä edes sijoituksille, vaikka sitten viimeiseksi  ;D


Tervetuloa harrastuksen pariin, foorumille ja bonchikisaan! Valitettavasti viimeisestä sijoituksesta joudut kilpailemaan kanssani, enkä usko tätä taistelua häviäväni ;)

Sihijuoma666

Lainaus käyttäjältä: Feint - tammikuu 23, 2014, 16:25:16 ip
Lainaus käyttäjältä: Smy - tammikuu 23, 2014, 15:45:42 ip
Kaikki on jo tulilla! Jos sieltä sen verran nousee että vähän siihen kisaankin sitten... Olisihan se hienoa päästä edes sijoituksille, vaikka sitten viimeiseksi  ;D


Tervetuloa harrastuksen pariin, foorumille ja bonchikisaan! Valitettavasti viimeisestä sijoituksesta joudut kilpailemaan kanssani, enkä usko tätä taistelua häviäväni ;)


Älkääkä unohtako minua!!! Viimeisistä sijoista tulee vielä tiukka skaba!

Smy

Täähän menee jännäks! :o

Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla


Smy

No nyt! Elämän merkkejä havaittavissa! Ensimmäinen Bolivian Rainbown mutka pilkisti mullasta muistaakseni 29.1. ja siitä se sitten on tasaisesti lähtenyt. Nyt on laatikot muutettu ikkunalaudalle saamaan tuota vähäistä luonnon valoa mitä nyt tässä vaiheessa on tarjolla. Alkoi vähän huolettamaan, että onkohan tuo ikkunalauta liian kylmä ja vetoinen paikka? Minulla ei vielä ole mitään lamppua, mutta sellainen kuulemma jossain jemmassa olisi... Jos saisin valon chileille, olisiko niiden parempi jossain lämpöisemmässä?

Ekat chilit aikanaan kyllä kasvoivat hyvin ilmankin, mutta niitä ei tarvinnut pitää noin ikkunan vieressä...

Ancho Poblano




Aji Ovo ja Locato ovat vielä piilossa


Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla


Feint

Mä oon ainakin suosinut ikkunalautaa kasvupaikkana taimille kylmästä huolimatta. Vähän teippailin ikkunaa pahimmista vetokohdista(en vähiten chilien takia) ja eivät oo chilit olleet moksiskaan. Talvetettavat on keittiössä ikkunalaudalla, jonka ikkunaa käytetään tuulettamiseen. Se on ollut parhaillaan auki 16h putkeen kovalla pakkasella ja kaikki talvetettavat(jotka 20-50cm päässä ikkunasta) ovat edelleen elossa.

Ikkunalla saavat sen vähänkin auringonvalon talteen. Ei sitä ehkä paljoa tule, mutta kaikki lasketaan. Erityisesti jos lamppua ei vielä ole, tai se ei ole tehokkainta mallia, kannattaa ehdottomasti käyttää kaikki luonnonvalo hyväkseen.